MaKaB

Silva rerum

najnowszepolecanepopularne

Zza zachodniej granicy, czyli o zielonej krwi słów kilka

Ziemia obiecana. KOTOR w Star Wars: The Old Republic

Growe Jądro Ciemności. Wrażenia ze Spec Ops: The Line

Two Steps From Hell - synonim muzyki trailerowej

TOP 5 gier Star Wars z ostatniego dziesięciolecia

Expand Your Universe - krótki poradnik startu w książkowym świecie Star Wars

Ciekawostki i sekrety serii SW: KotOR, cz. 2

Fragment okładki Star Wars: Knights of the Old Republic Collection.

Jakiś czas temu w tym wpisie przedstawiłem kilka ciekawostek dotyczących serii Knights of the Old Republic. Tekst poruszył tylko nieliczne sekrety, zatem ponownie zbadałem tajniki Mocy, aby dostarczyć Wam kolejnych interesujących informacji, o których mogliście nie słyszeć. Tekst zawiera spoilery.

czytaj dalejMaKaB
29 lutego 2016 - 19:19

Ciekawostki i sekrety serii SW: KotOR, cz. 1

Fragment okładki "Knights of the Old Republic Campaign Guide".

Minęło ponad 12 lat od premiery Star Wars: Knights of the Old Republic i prawie 11 lat od wypuszczenia na rynek drugiej części o podtytule The Sith Lords. Mimo upływu czasu wspomniane produkcje nadal gromadzą wokół siebie liczne grono fanów oraz moderów. O wciąż dużym zainteresowaniu graczy świadczy chociażby fakt, że wersja steamowa dwójki doczekała się niedawno sporej aktualizacji. Wydawałoby się, że po tylu latach, i w moim przypadku po kilkukrotnym przejściu każdej części, produkcje studia BioWare i Obsidian Entertainment oraz kulisy ich powstawania są już w pełni poznane. Niejednokrotnie przeszukując Internet, natrafiałem na wiele ciekawostek oraz sekretów dotyczących serii Knights of the Old Republic, którymi się z Wami podzielę. Co zrozumiałe, tekst zawiera olbrzymią dawkę spoilerów.

czytaj dalejMaKaB
3 sierpnia 2015 - 16:03

Gdzie się podziały sceny wycięte z gier?

Oczywistością będzie stwierdzenie, że branża gier w znacznym stopniu inspiruje się kinematografią. Efektowne sceny akcji, różne ujęcia kamery, reżyserowane dialogi to tylko część zapożyczonych rozwiązań rodem z Hollywoodu, które studia developerskie wykorzystują z różnym skutkiem. Zastanawiając się nad owym kinowym pierwiastkiem w naszym hobby, zauważyłem, że wydawcy nie są skorzy do wykorzystania pewnego „filmowego” pomysłu. Czemu nie dostajemy „wyciętych scen” z gier?

czytaj dalejMaKaB
23 grudnia 2014 - 20:51

Sprawdzam. Star Wars: The Old Republic po (prawie) 3 latach od premiery

Praktycznie każdy MMORPG potrzebuje czasu na rozwinięcie swych skrzydeł. Taka sytuacja nie ominęła chociażby króla gatunku, World of Warcraft, który z początku również miał wiele niedoskonałości. W grudniu tego roku miną dokładnie 3 lata od startu gry Star Wars: The Old Republic. Jak prezentuje się ta produkcja po takim czasie, czy zmiana na system free-to-play zaszkodziła jej, a może pomogła?

Aktualna grafika startowa gry.
czytaj dalejMaKaB
19 października 2014 - 18:52

Ostatni rozdział Irrational Games - produkcja BioShocka Infinite w relacjach pracowników

BioShock Infinite wzbudził wiele dyskusji wśród graczy. Pochwalne teksty wskazujące na geniusz Irrational Games często przeplatały się z krytycznymi głosami zawiedzionych fanów. Jednym z istotniejszych zarzutów był fakt, że zawartość wydanej produkcji w znacznym stopniu różniła się od tego, co zaprezentowano w materiałach przedpremierowych. Nieraz zastanawiałem się nad przyczyną tej sytuacji. Niedawno znalazłem relacje pracowników studia, które pozwoliły lepiej ją zrozumieć.

czytaj dalejMaKaB
4 września 2014 - 00:39

Koniec znanych nam Gwiezdnych Wojen? Decyzja Disneya, reakcja fanów oraz przyszłość uniwersum

W kwietniu tego roku pojawiła się informacja, która wywołała krzyk przerażenia z tysięcy gardeł fanów Star Wars. Firma Disney jedną decyzją wznieciła burzę w Internecie i doprowadziła do prawdopodobnie największego podziału miłośników tego uniwersum. Upływ czasu pozwala spojrzeć na sprawę chłodniejszym okiem, przyjrzyjmy się sytuacji.

Kadr ze Star Wars: The Old Republic - Deceived Cinematic Trailer. http://youtu.be/YdgmH9Vv2-I
czytaj dalejMaKaB
30 sierpnia 2014 - 14:17

MaKaBowe odkrycia roku 2013 – filmy, gry

Screen z http://www.bioshockinfinite.com/

Przesyt, olbrzymia ilość gier, filmów, książek, komiksów, muzyki wydawanej każdego roku sprawia, że jesteśmy niczym żeglarze płynący po morzu (pop)kultury szukający interesujących nas pozycji. Przedstawię trochę tytułów, które szczególnie zapadły mi w pamięć podczas ostatnich dwunastu miesięcy podróży. W tym swoistym zestawieniu nie ograniczam się do produkcji wydanych w 2013 roku.

czytaj dalejMaKaB
30 grudnia 2013 - 23:05

Czar cyfr, czyli o wynikach sprzedaży Wiedźmina i GTA V

Równolegle do mojej fascynacji grami rozwijało się zainteresowanie wynikami sprzedaży elektronicznych produkcji. Złożyło się na to kilka powodów. Przede wszystkim chciałem się radować z sukcesu finansowego danego tytułu, wiedząc że studio zostało docenione przez szersze grono graczy, co zazwyczaj skutkuje następną częścią. Wyniki sprzedaży pozwalają również na szerszą obserwację zjawisk zachodzących w branży (zwłaszcza w głównym nurcie), a zarazem dają argumenty krytykom, przeciwnikom, a czasami malkontentom. Liczby pozostają obiektywne, ale każdy może je zinterpretować w różny sposób. Jak się sprzedaje seria Wiedźmin w odniesieniu do innych hitów? Jakie wyniki osiąga GTA V i czemu musimy tak długo czekać na pecetową wersję tej gry?

czytaj dalejMaKaB
23 grudnia 2013 - 15:05

Krótko i z przytupem. Wrażenia, wnioski z najnowszego zwiastuna Wiedźmina 3

Z upływem czasu zbliża się do nas premiera nowej części przygód Geralta. 3 dni temu podczas gali VGX 2013 został zaprezentowany zwiastun produkcji CD Projektu Red. Przyjrzyjmy się mu dokładniej.

czytaj dalejMaKaB
10 grudnia 2013 - 18:59

Prognozy na rok 2013. Jak się sprawdziły?

Na początku 2013 roku podjąłem się w dwóch wpisach (cz.1, cz. 2) próby przewidzenia tego, co się wydarzy w przeciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Zważywszy na fakt, że jest już grudzień, postanowiłem przekonać się o trafności swych prognoz, sprawdzam…

Nowa generacja nadeszła.
czytaj dalejMaKaB
5 grudnia 2013 - 23:46