Guild Wars 2: Profesje #1 Warrior - ROJO - 7 stycznia 2011

Guild Wars 2: Profesje #1 Warrior

Topór ociekający krwią, strzelba soczyście nabita ołowiem, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Kim będę głosił prawdę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w pierwszym odcinku nowego cyklu, w którym postaram się przybliżyć Wam wszystkie osiem profesji jakie będą nam dane w nadciągającej grze Guild Wars 2. Dokładne opisy, rodzaje dostępnego uzbrojenia, filmiki prezentujące wybrane umiejętności oraz galerie obrazujące daną profesję. Dostaniecie wszystko. Rozpoczynamy od miłośnika krwawego face to face. Klasy nie bojącej się wymiany argumentów w zwarciu. Pora na Warriora!

Zarys ogólny

Wojownik to mistrz używania wszelkiej broni. Wielbiciel wszystkiego co ostre, wielkie i solidne. Umiejętnie łączy brutalną siłę z bezlitosną szybkością cięć. Wysoka wytrzymałość i możliwość noszenia najcięższych zbroi, zapewniają mu z kolei bezpieczeństwo i pomagają dłużej przetrwać w walce. Każda celna seria ciosów, przyczynia się to wzrostu adrenaliny wojownika, co w efekcie wpływa na poprawę jego ofensywy. Staję się on wtedy silniejszy, szybszy i bardziej wytrzymały. Zwiększeniu ulegają również zadawane obrażenia. Każdy rodzaj ataku (zależny od obecnie używanego zestawu uzbrojenia) – zapewnia inne bonusy wynikające ze skoku adrenaliny. Wojownik może wykorzystać mniejsze jej ilości na częstsze, mniej efektywne ataki specjalne lub zużyć ją całą, by uwolnić tym samym jeden, ultramocny cios zdmuchujący wszystko wokół. Każdy z poziomów naładowania adrenaliny (będą trzy), daje wojownikowi również pasywny bonus do obrażeń dla każdego ataku.  

Uzbrojenie

Wojownik może używać w sumie dziewięciu odmiennych typów uzbrojenia. Każda broń zapewnia inne bonusy, przydaje się w różnych sytuacjach i warunkach. Każdy z dziewięciu typów uzbrojenia, pozwala wojownikowi na 19 różnych kombinacji. Dostępny oręż dla wojownika to:

Ręka główna (Main Hand): Miecz, Topór, Buława

Druga ręka (Offhand): Tarcza, Róg Wojny (Warhorn), Miecz, Topór, Buława 

Dwie ręce (Two-Handed): Wielki Miecz, Młot, Długi Łuk, Karabin

Wojownik może łatwo przełączać się między dwoma aktywnymi zestawami uzbrojenia. Tym sposobem, może on zachować się adekwatnie do zaistniałej sytuacji. Zmiana oręża wymaga jednak odczekania pewnej ilości czasu. Zastosowany będzie więc swojego rodzaju cool-down. Będziemy go mogli zmodyfikować dzięki cesze Mistrz Broni (Weapon Master). Skróci to m.in. czas potrzebny na zmianę zestawu i pozwoli wojownikowi na szybszą reakcję. Naturalnie, zestawy będzie można dowolnie konfigurować poza terenami walk.

Jak widzimy, trochę opcji jest. Zadowolony będzie zarówno miłośnik typowego dual-wieldingu co amator dwuręcznych mieczy. Lepsza defensywa dzięki połączeniu topora z tarczą? Więcej DPS-ów dzięki dwóm mieczom? Opancerzony strzelec? Co kto lubi. Tarcza ochroni przed ognistą kulą, zmiana na dwuręczny miecz i grupka gobelinów z głowy, na koniec ołowiany prezent w stronę uciekającego niedobitka. Mmmm. Już nie mogę się doczekać. No dobrze. Przyjrzyjmy się jednak bliżej każdemu narzędziu głoszenia prawdy.

Miecz – Oręż szybki, lekki i poręczny. Może przyczynić się to wykrwawiania się przeciwników wskutek zadania im specjalnych ran.

Topór – Cięższa artyleria. Zapewnia szybszy skok adrenaliny oraz daje możliwość wykonania potężnych ataków na jednym celu.

Młot – Coś dla miłośników ataków obszarowych, zdmuchujących całe grupki przeciwników czających się np. wokół naszej postaci.

Buława – Podstępna sprawa. Ogłusza wroga i obniża jego defensywę, pozostawiając go podatniejszym na kolejne ciosy.

Wielki Miecz – Potężny kawał stali dający możliwość przeprowadzenia bezlitosnej szarży na przeciwnika i wysadzenia go tym samym w powietrze. Ataki obrotowe również zagoszczą.

Długi Łuk – Dzięki opcji podpalenia strzał, wojownik może wystrzelić w stronę wroga pocisk zadający potworne obrażenia obszarowe. Animacja ataku i zasięg takiego strzału przywodzą na myśl piekielną artylerię. 

Karabin – Pozwala trzymać potwory na dystans, odpychając ich specjalnymi pociskami lub dobić je, gdy rzucą się do ucieczki. Piękna opcja na niezapomniany finiszer :)

Umiejętności

Postawy (Stances)

Są to umiejętności pozwalające na aktywację wzmocnienia konkretnej statystyki lub ataku. Możemy przykładowo użyć Postawy Berserkera (Berserker Stance), która przyspiesza wzrost adrenaliny kosztem szybszego zużycia energii. Coś jak aury, których użycie niesie jednak za sobą pewne konsekwencje.

Łańcuchy (Chains)

Coś pysznego. Dzięki tej umiejętności możemy łączyć 3 dowolne ataki specjalne w jedno ciągłe mega-combo. Odepchnięcie Tarczą, Ogłuszenie Buławą i wykrwawiający Cios w aortę. Wszystko po sobie. W efekcie – krwawa łaźnia. 3 szybkie zapalające strzały lub 3 serie po kilkanaście ataków mieczem niczym karabin maszynowy. Przykłady można by mnożyć. Całość przywodzi na myśl sekwencje ataków z serii Sacred. 

Sztandary (Banners)

Wojownik może w trakcie walki postawić specjalną chorągwie, która zapewnia określone bonusy - mu i wszystkim innym sojusznikom w zasięgu działania danego sztandaru. Przykładem może być Sztandar Odwagi, który częstuje wszystkich premią do zadawanych obrażeń w walce wręcz.

Okrzyki (Shouts)

Konkretne ryknięcie w stronę przeciwnika lub sojusznika, osłabi pierwszego lub wzmacni drugiego. Okrzyk Na Mój Znak (On My Mark) obniży pancerz wroga, ujawniając wszystkim sojusznikom jego słabe punkty. 

Ładowane umiejętności (Charge Skills)

Niektóre umiejętności będzie można dodatkowo naładować. Gdy dany sikll osiągnie zadawalający nas poziom naładowania – będziemy mogli go odpalić ze zdwojoną siłą. Naładowana do czwartego stopnia umiejętność Wymazania (Obliterate), potrafi dodać Buławie potężną premię do zadawanych obrażeń. 

Ataki specjalne 

 W tym miejscu posłużę się filmikami prezentującymi różne ataki specjalne wykorzystujące różne zestawy uzbrojenia. Radość dla oka, ekstaza dla ucha, miód dla serca. Zapraszam.

Łańcuchy ataków, czyli Przecięcie Tętnicy (Sever Artery) + Głęboka Rana (Gash) + Ostateczne Pchnięcie (Final Thrust) = coś dla DPS loverów.

Postawy, czyli Tarczowa Postawa Obronna (Shield Stance) = rarytas dla Tanka.

Strzał Łukowy (Arcing Shot), czyli armageddon z nieba = podstawowa zabawka dystansowców.

Tąpnięcie (Stomp), czyli leave Brittney alone! = zdmuchująca obszarówka.

Wypatroszenie (Eviscerate), czyli szybki doskok do wroga i zadanie błyskawicznego ciosu.

Jak widzicie, profesja Wojownika zaoferuje nam cały wachlarz mocarnych umiejętności i ciekawych ataków specjalnych. Tank wannaby? Why not? Będzie w czym wybierać i w co się wyposażać. Obecność Długich Łuków i Karabinów – cieszy, brak Dwuręcznych Toporów – zastanawia. Jedno jest pewne. Opancerzony w ciężką, kolczastą zbroję i uzbrojony w dwa topory wojownik rasy Charr – wyegzekwuje respekt w sekundę. Jeśli dodamy do tego ogólne piękno grafiki gry i powalające animacje walk, otrzymamy Avatara marzeń. Nic tylko zacząć ostrzyć miecz i czekać na premierę. Na koniec galeria, za tydzień - Ranger! Pozdrawiam.

P.S. Jeśli podoba Ci się mój Blog, znalazłeś/-aś w nim coś dla siebie (jakiś stały cykl, konkretny dział, itp.) i posiadasz konto na Facebooku, "Polub go" po prawej stronie pod moim avatarem. Z góry Ci za to dziękuje i doceniam. ROJO

Guild Wars 2:

Profesje:

#1 Warrior

#2 Ranger

#3 Elementalist

#4 Necromancer

#5 Guardian

#6 Thief

Na temat:

Czym będą CPC w Guild Wars 2?

Znamy wszystkie profesje w Guild Wars 2?

Śmierć w Guild Wars 2

Ulecz mnie w Guild Wars 2

ROJO
7 stycznia 2011 - 13:25