The Division z najlepszymi modelami broni - o współpracy Red Storm ze studiem Ubisoft Massive - DM - 10 kwietnia 2014

The Division z najlepszymi modelami broni - o współpracy Red Storm ze studiem Ubisoft Massive

źródło: www.officialplaystationmagazine.co.uk

Jedna z najbardziej oczekiwanych gier - The Division - powstaje w studiach Ubisoft Massive i Ubisoft Reflections. Od zeszłej jesieni pomaga im trzeci developer, najbardziej związany z marką i osobą Toma Clancy - Red Storm. Gary Steinman zdradził dziś na Ubiblogu czym się zajmują!

Studio Red Storm odpowiada za modele broni, jakie pojawią się w The Division. Mają to być najdokładniejsze i najbardziej realistyczne "wirtualne karabiny", jakie ukazały się w grach komputerowych. Zespół ma kilku specjalistów, którzy od wielu lat zajmują się tylko tym - odtwarzaniem broni, pojazdów militarnych w świecie gier. Posiada także wewnętrzny wydział (authenticity department), którego zadaniem jest pilnowanie właściwego poziomu realizmu.

źródło: www.ugraphic.net

Dodatkowym atutem studia z Północnej Karoliny są nieporównywalne z innymi - kontakty i układy z lokalnymi producentami broni, dystrybutorami, handlowcami. Po wybraniu listy uzbrojenia - przedstawiciele różnych marek przychodzili do Red Storm z konkretnymi modelami - i tam rozkładano je na wszystkie możliwe części, dokładnie fotografowano, skanowano - by wszystko od podstaw przenieść w świat 3D. Zebrano dziesiątki tysięcy zdjęć hi-res i terabajty danych - by każdy szczegół karabinków był w grze idealnie oddany.

źródło: http://blog.ubi.com/the-division-red-storm

Realistyczne przedstawienie broni nie ogranicza się tylko do grafiki. Z równym pietyzmem zajęto się dźwiękiem. Twórcy objechali wszelkie lokacje z gry (o zbliżonych warunkach akustycznych) i nagrali wystrzały każdego modelu osobno - czy to między budynkami, wewnątrz czy na środku pustkowia. Jakość dźwięku ma być tak dobra, że osoba obeznana w temacie będzie mogła rozpoznać model broni i z jak daleka ją słychać - tylko po odgłosie wystrzału.

źródło: www.itsartmag.com

Ludzie z Red Strom wiedzą, że są w stanie oddać w grze wszystko, co jest związane z bronią co do "milimetra" - 1:1, jak w rzeczywistości. Tu jednak wkraczają ludzie z Massive, którzy pilnują, by jednak realizm nie przyćmił zabawy i frajdy jaką ma dawać gra. Pewne uproszczenia muszą jednak być, prawdopodobnie w takich aspektach jak np. celność czy siła obalająca. Oba zespoły dobrze to rozumieją i nie ma między nimi spięć na tej linii. Szwedzi doceniają, że Red Strom są najlepsi w odtwarzaniu broni,  mile wspominają pierwsze części Ghost Recon - Amerykanie wiedzą, że gra nie jest symulatorem dla armii, a rozrywką dla mas. Pozostaje czekać na rezultaty ich współpracy - i dobry materiał na artykuł o tym jak bardzo broń w grze jest dobra, a nie ile ma błędów!

DM
10 kwietnia 2014 - 18:20