Format 67.net - jak powinno się robić filmiki o samochodach - DM - 20 grudnia 2014

Format 67.net - jak powinno się robić filmiki o samochodach

Dla wielu ludzi samochody to nie tylko sposób na przemieszczanie się z punktu A do B. Widzą w nich coś więcej - sposób na życie, realizację marzeń, pasji. To swoiste dzieła sztuki - posiadające duszę, swój indywidualny charakter. Taki obraz motoryzacji znamy głównie z kultowego programu Top Gear, ale podobny sposób patrzenia na auta znajdziemy też w twórczości kilku entuzjastów z Niemiec - grupy Format67.net

Format67.net to przede wszystkim reżyser i wizjoner wszelkich przedsięwzięć - Daniel Michaelis. Powstała w 2008 roku firma zaczynała od krótkich klipów o samochodach, co zaowocowało wydaniem kompilacji na DVD pod tytułem „The sky is the limit”. (niestety większość z tych filmików zniknęła z sieci). W każdej produkcji od razu zauważalny jest charakterystyczny styl Michaelisa - oszczędna paleta kolorów, świetnie dobrana muzyka, czasem odrobina patosu, artystyczna wizja całości, w której samochód może nie pojawić się zbyt często, ale nie ma wątpliwości, że to maszyna gra tam główną rolę.

"Bycie kierowcą wyścigowym oznacza, że ścigasz się z innymi. Jeśli przestajesz walczyć o każdą lukę na torze, przestajesz być kierowcą wyścigowym, ponieważ to jest rywalizacja, walka o zwycięstwo! Naszą główną motywacją jest pierwsze miejsce, nie trzecie, czwarte czy szóste!"
                                                                                                               Ayrton Senna

Prawdziwym przełomem był film „Honda NSX”. Stworzony na początku 2010 roku klip, w sześć minut pokazywał to co kultowe, legendarne w świecie motoryzacji: tor Nürburgring, hondę NSX, słowa Ayrtona Senny z jednego z wywiadów, głos Murraya Walkera (słynny komentator wyścigów F1 dla BBC) - wszystko okraszone świetną muzyką, montażem (choć i małą dawką patosu). Liczba wyświetleń szybko dobiła do 2,5 miliona - Format67.net stał się rozpoznawalny w branży i szybko posypały się zlecenia.
(full screen i słuchawki wskazane :))

Od czasów „Hondy NSX”, Michelis tworzy na całym świecie: Hong Kong, Las Vegas, Malezja, filmuje najważniejsze imprezy motoryzacyjne, pracuje dla czołowych marek samochodów. Tak powstała reklama Nissana GT-R, filmy dokumentalne o świecie tuningu „We write the streets” i „Goldrush” (rajd najdroższych superaut z San Diego do Miami) oraz wiele krótkich klipów. Ciężko zaprzeczyć, że każdy z tych filmów zrobiony jest według motta Format67: „WE BRING THE SOUL BACK IN.” Dorobek grupy w pigułce przedstawia filmik „Showreel 2014”

Na co jeszcze warto rzucić okiem?
Oprócz Hondy, w moim „Top 3” jest na pewno „Mechanical Synfonica” - trzy samochody, trzy dziewczyny, górskie krajobrazy i przyrównanie grającej orkiestry do niesamowitych dźwięków jakie wydają silniki wozów, wydechy, opony.

„Follow the leader”
Trochę ckliwy (ale podobający się również kobietom) klip o Audi R8.

Na ich kanałach Vimeo i YouTube z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie, w firmowym sklepie można kupić wersję elektroniczne lub Blu-Ray filmów dokumentalnych oraz kompilację z krótkimi klipami. Miłośnikom gier Forza Horizon oraz The Crew przypadnie do gustu ich ostatnie dzieło: „Goldrush”- podróż przez całe Stany Zjednoczone, w rytmach nowoczesnej muzyki klubowej.

DM
20 grudnia 2014 - 17:30