sakora

GameAngelion

najnowszepolecanepopularne

Top Gear And on That Bombshell

ABC Murders - przygody belgijskiego detektywa - Recenzja gry

Samotność Nurka

Regranie - powrót do grania

Hiszpanka – wrażenia z pokazu przedpremierowego

The Curious Expedition - wrażenia z wersji alpha

Top Gear And on That Bombshell

Top Gear kojarzy się z przede wszystkim z trójką niesamowitych prowadzących, niezliczoną ilością ekstremalnie testowanych (i złomowanych) samochodów i jeszcze większą ilością gagów. program był wynikiem pracy wielu osób, dlatego tez jak każdy fan Top Gear zastanawiałem się, kim u licha jest ten Richard Porter? Czy to cwaniaczek, który chce coś na tej marce ugrać? Nic bardziej mylnego, bez Richarda Portera, nie byłoby takiego Top Gear, jakim go znaliśmy.

Wydawnictwo Insignis 2016
czytaj dalejsakora
21 marca 2016 - 08:56

ABC Murders - przygody belgijskiego detektywa - Recenzja gry

sakora ocenia: Agatha Christie: The ABC Murders
75

ABC Murders przypomina prawdziwą zagadkę detektywistyczną. Niby wszystko jest na miejscu, a jednak coś się nie zgadza. Hercules Piorot to ikona stojąca na równi z Sherlockiem Holmesem, obecna w książkach, jak i filmach. Brakowało jedynie dobrej gry z tym belgijskim detektywem. Jednak trudno się do niej jednoznacznie ustosunkować.

Microids 2016
czytaj dalejsakora
17 marca 2016 - 21:46

Samotność Nurka

Obiegowa opinia mówi, że wiemy więcej o kosmosie, niż o głębinach oceanów. Jestem w stanie w to uwierzyć, szczególnie, kiedy dodamy do tego Wielkich Przedwiecznych i skromnego, ale bardzo urokliwego indyka, Reveal The Deep.

Reveal The Deep / Lazy Monday Games
czytaj dalejsakora
9 marca 2016 - 10:02

Regranie - powrót do grania

Granie zawsze miałem we krwi. Lubiłem rywalizację, emocje towarzyszące odkrywaniu nowego i tropienie tajemnic. Grałem w swoim życiu w niezliczone ilości tytułów, przemierzając nieskończoność wirtualnych światów. Do czasu, kiedy dotarło do mnie chyba że jestem stary, bo moje dzieci zaczynają grać więcej ode mnie. Zrobiło się jakoś dziwnie, nałożyły się inne sprawy i komputer, konsole oraz pozostałe sprzęty grające przestały być interesujące. Mój wewnętrzny gracz zapadł w śpiączkę na długi czas.

Crystal Dynamics / Eidos Interactive
czytaj dalejsakora
10 stycznia 2016 - 21:27

Hiszpanka – wrażenia z pokazu przedpremierowego

Powstanie Wielkopolskie jest mało znane lub jak kto woli zapominane w annałach naszej polskiej historii. Jedyne wygrane powstanie, które nie mieści się w naszej cierpiętniczej narodowej martyrologii narodu ciemiężonego. Warto o nim mówić i nauczać, tylko czy film Hiszpanka jest jego dobrym świadectwem?

Hiszpanka 2014 Vue Movie Distribution
czytaj dalejsakora
20 stycznia 2015 - 07:47

The Curious Expedition - wrażenia z wersji alpha

Na „The Curious Expedition” natknąłem się na ostatnich PGA w zonie opanowanej przez developerów indie. Z pozoru wyglądąło to jak kolejne heksy i piksele skrzyżowane w pixelarcie, ale ta gra miała to eteryczne coś, co spowodowało, że zacząłem jej mocno kibicować. Testy wersji alpha tylko utwierdziły mnie w tych przekonaniach. Przygodowy miks lekkiego sima z rpg w klimatach XIX wiecznych poszukiwaczy przygód i awanturników?  Tak!

czytaj dalejsakora
16 listopada 2014 - 21:49

T'Rain, gra MMO z konsekwencjami. REAMDE - Neal Stephenson

T’Rain to idealna dla każdego gracza gra MMO. Stworzona od podstaw wokoło algorytmu generującego budowę geologiczną określonego świata. Pozwalająca zarówno zanurzyć się w historię świata, obrócić koleje świata i zadowolić zarówno chińskiego farmera złota, jak i maksymalnie wylevelowanego gracza z zachodniego świata. Jednak są z tą grą dwa problemy. Pierwszy to tytułowy atak REAMDE mający na celu wymuszenie okupu w walucie gry, którą można wymienić na prawdziwe, szeleszczące papierki oraz drugi, że ta gra zmusiła do działania w rzeczywistym świecie zarówno jej twórców, rosyjską mafię, islamskich terrorystów czy wywiad MI6, CIA… Jest tylko małe, trzecie ale, taka gra niestety nie istnieje.

REAMDE \ Neal Stephenson \ MAG 2012
czytaj dalejsakora
21 października 2014 - 15:35

Gdy zawyją syreny wspomnień mrocznego serca Silent Hill…

Silent Hill to owiane mgłą złej legendy miejsce zbudowane z cierpień ludzi. Ich nierozliczonych marzeń, skrywanych emocji i zapomnianych grzechów. Silent Hill to potworny czyściec dla każdego, kto miał pecha się tam znaleźć. Jeśli kiedykolwiek tam traficie, porzućcie wszelką nadzieję, to miejsce zje waszą duszę.

Silent Hill / Konami / Gry-Online.pl
czytaj dalejsakora
1 sierpnia 2014 - 15:11

Wakacjami w gracza

Gracz na wakacjach to rzecz oczywista. Odpoczynek od grania i coś na kształt odwyku. Nic bardziej mylnego. Gracz na wakacjach może być na głodzie grania, a to już potrafi być wyzwaniem. Oczywiście, jeśli działa sieć. Jakakolwiek sieć. A to dopiero początek.

czytaj dalejsakora
15 lipca 2014 - 22:53

Kilka refleksji o alternatywnych kolejach dwóch Wojen Światowych XX wieku w grach

Zanim nastała II Wojna Światowa, pierwszą nazywano Wielką Wojną. Była dla jej współczesnych czymś zupełnie potwornym, abstrakcyjnym i dzikim. Nastanie kolejnego, światowego konfliktu w 1939 roku zmieniło koleje świata i po raz kolejny zepchnęło go w lata izolacji i Zimnej Wojny. Co, gdyby któraś z tych wojen zakończyła się inaczej?

czytaj dalejsakora
10 czerwca 2014 - 22:02