Historia serii 3# - Legacy of Kain - Ozzy - 1 marca 2018

Historia serii 3# - Legacy of Kain

W gamingowym świecie znajdzie się wiele przypadków, kiedy dana gra czy seria mocno utrwali się w pamięci graczy, mimo to z różnych przyczyn produkcja kolejnych części stoi w miejscu, czy też nikt na poważnie nie myśli o stworzeniu kontynuacji. Jedną z takich serii jest Legacy of Kain, cykl, na którym sporo z nas się wychowało, dla niejednego była to jedna z pierwszych „poważnych” gier. Po kilku udanych odsłonach słuch o serii zaginął i aktualnie nie słyszy się o tym, aby miało się w tej kwestii coś zmienić.

Za wydanie gry na początku odpowiedzialne było Activision Blizzard. Kolejne części powstały za sprawą Crystal Dynamics, założonego w San Francisco w 1992 roku przez Judy’ego Lange’a, Madeline Canepę i Dave’a Morse’a, którzy pracowali wcześniej dla Segi.

Pierwsza część serii, czyli Blood Omen: Legacy of Kain została wydana w 1997 roku i pojawiła się na komputerach osobistych oraz konsoli PlayStation. W ramach ciekawostki i odniesienia do współczesnych realiów warto zerknąć na wymagania sprzętowe gry. Rekomendowany sprzęt do odpalenia gry powinien posiadać: procesor taktowany częstotliwością 100 MHz, 16MB pamięci RAM, 12 MB miejsca na dysku twardym i obsługiwać DirectX 3.0. System operacyjny wymagany do uruchomienia gry to Windows 95.

Gra opowiada historię walki dwóch ras, Starożytnych Wampirów oraz Hyldenów, czyli upadłych aniołów. Świat Nosgoth, w którym rozgrywa się akcja, jest mocno inspirowany średniowieczem. Głównym bohaterem gry jest Kain, nowo narodzony wampir, który chce pomścić swoją śmierć, którą poniósł z rąk nieznanych sprawców. W miarę upływu czasu, kiedy coraz lepiej poznaje swoje nowe „życie”, postanawia za wszelką cenę uwolnić się od klątwy wampiryzmu. Nie jest to jednak proste zadanie, ponieważ w tym celu musi odnaleźć mityczne Filary Nosgothu i przywrócić im dawną moc.

Blood Omen: Legacy of Kain został stworzony w technologii 2D przy użyciu sprite’ów, czyli obrazków, z których w prosty sposób można stworzyć nieskomplikowane animacje. W produkcji znajdziemy także sporo elementów związanych z grami RPG. Kain może korzystać z przedmiotów, które przenosi w plecaku czy używać coraz mocniejszych czarów.

Należy wspomnieć także, że powstał fanowski remake gry o nazwie Blood Omnicide. Produkcja rosjan została oparta na silniku z Quake i pozwala na grę w pełnym trójwymiarze oraz wysokiej rozdzielczości.

Legacy of Kain: Soul Reaver to druga część serii. Gra została wyprodukowana przez Crystal Dynamics i wydana w 1999 roku przez Eidos Interactive.

Tym razem wcielamy się w postać Raziela, wampira, który został wygnany i strącony przez Kaina do Jeziora Zmarłych. Został oszpecony, jednak udało mu się wydostać i poprzysiągł zemstę na swoim oprawcy. Raziel otrzymał mistyczny miecz Soul Reaver i połączył się z nim na stałe. W odróżnieniu od Kaina, Raziel żywi się nie krwią, a duszami swoich przeciwników. W trakcie gry przemierzamy świat Nosgoth, w którym świat materialny przenika się z innymi wymiarami.

Od wydania pierwszej części, sporo zmieniło się pod względem wizualnym. Kamera jest tym razem ustawiona bezpośrednio za plecami naszego bohatera, a walki z przeciwnikami są wiele bardziej płynne. Poza swoim mieczem, Raziel może korzystać z wielu innych możliwości pokonania swoich przeciwników. Należy także wspomnieć, że czasami musimy przenieść się ze świata materialnego do świata duchów i na odwrót po to, aby wykonać konkretne czynności.

Gra została bardzo ciepło przyjęta przez społeczność graczy i recenzentów. W serwisie Metacritic produkcja otrzymała ocenę na poziomie 91 punktów.

Dwa lata po wydania Soul Reavera, pojawiła się kontynuacja z 2 przy tytule. Pod koniec pierwszej części Raziel udał się w pogoni za Kainem do innego wymiaru i ostatecznie trafił do dalekiej przeszłości.

Raziel będzie przemierzał zapomniane już tereny i przyjdzie mu walczyć ze starożytnymi istotami, których do tej pory nie znał nawet z opowieści. Nasz bohater wyposażony jest w swój miecz, ale może także korzystać z innych rodzajów broni i swoich specjalnych zdolności.

Ciężko jest szeroko rozpisywać się na temat tego tytułu, ponieważ poza poprawioną oprawą graficzną niezbyt różni się od poprzedniej części. Nadal mamy do czynienia z ciężkim i mrocznym klimatem oraz lokacjami stylizowanymi na gotyk. Należy jednak napisać, że oceny były sporo niższe niż w przypadku pierwszego Soul Reaver, ponieważ w serwisie Metacritic, gra zgarnęła 77 oczek.

W 2002 roku na rynku pojawiła się bezpośrednia kontynuacja Blood Omen: Legacy of Kain. Akcja gry toczy się 400 lat po wydarzeniach z pierwszej części. Kain wybiera drogę zemsty i postanawia odzyskać władzę nad Krainą Potępionych. Aby tego dokonać, musi stanąć do walki i pokonać armie żołnierzy i demonów. Na szczęście w całym przedsięwzięciu pomagają mu siły, którymi dysponuje jako wampir. Może skakać na duże odległości, przemykać niezauważony, a także zawładnąć umysłami słabszych przeciwników.

Mechanika walki oparta jest na specjalnych atakach, które możemy łączyć w combosy, aby jeszcze sprawniej pokonywać naszych przeciwników. W trakcie przygody możemy korzystać z różnego rodzaju broni a energię odnawiamy pijąc krew pokonanych wrogów.

W tej produkcji możemy zauważyć postęp, jeśli chodzi o warstwę wizualną gry. Ruchy są płynniejsze i całość wygląda o wiele ładniej niż w przypadku Soul Reaverów wydanych wcześniej.

Gra została wydana na czterech platformach: PC, XBOX, PS2 oraz Game Cube. Oceny na Metacritic zależą od platformy i wahają się od 66 punktów dla wersji na PC do 76 dla wersji na konsolę od Microsoftu.

W 2003 roku na rynku pojawiła się piąta i jak do tej pory ostatnia część cyklu. Defiance, bo taki podtytuł nosi gra, jest połączeniem dwóch miniserii, czyli Soul Reaver i Blood Omen. Podczas przygody sterujemy naprzemiennie poczynaniami dwójki bohaterów, czyli Razielem i Kainem. Każdy z nich korzysta ze swoich specjalnych mocy i potężnych mieczy. Każdy z nich przemierza także przeznaczone tylko dla siebie obszary. Raziel rozpoczyna grę w świecie astralnym, natomiast Kain, jak na monarchę przystało, „zwiedza” wielkie zamki i dwory.

W grze zmieniony został trochę system walki i prezentacji pojedynków. O ile o poprzednich częściach możemy powiedzieć, że były brutalne, tak w Defiance krew po prostu leje się strumieniami.

Defiance to ostatnia część serii, jaka pojawiła się na rynku. Niedawno co prawda pojawiła się fala spekulacji, jakoby kolejna część miała być w fazie produkcji, jednak temat ucichł i od momentu pojawienia się grafik z gry na Twitterze nikt więcej nie wspomniał nic o kontynuacji. Może kiedyś doczekamy się kolejnej części. Ja byłbym bardzo szczęśliwy. Tym bardziej, że wiele prób wskrzeszenia serii się nie udaje. Poniżej lista gier z uniwersum, które zostały anulowane.

1. Pillars of Nosgoth (anulowane w 1994 roku)

2. Sirens (anulowane w 1997 roku)

3. Kain II (anulowane w 1997)

4. Shifter (anulowane w 1998 roku)

5. Chakan II (anulowane w 2000 roku)

6. Legacy of Kain: Dark Prophecy (anulowane w 2004 roku)

7. Legacy of Kain: Dead Sun (anulowane w 2012 roku)

8. War of Nosgoth (anulowane w 2016 roku)

Miejmy nadzieję, że ewentualna kolejna część nie podzieli losu tytułów z listy.

 
































Ozzy
1 marca 2018 - 19:34