Kiedy następna część Blackwell? „Mam nadzieję że w przyszłym roku!” - mówi twórca serii - Hed - 14 grudnia 2012

Kiedy następna część Blackwell? „Mam nadzieję, że w przyszłym roku!” - mówi twórca serii

14 grudnia 2012 - 22:01 - Hed

Jeśli lubicie przygodówki, pewnie kojarzycie Wadjet Eye Games. Ten niezależny wydawca pomógł dokończyć, wypromować i wprowadzić do sprzedaży takie tytuły jak Gemini Rue, Resonance, To The Moon, czy Primordia (moja recenzja tej ostatniej pojawi się niedługo na gry-online.pl). Oczkiem w głowie Wadjet Eye Games jest naturalnie seria Blackwell, opowiadająca o niezwykłej parze bohaterów – medium Rose i duchu Joey’u.

Czwarta część ich przygód, czyli Blackwell Deception, wyszła stosunkowo niedawno, bo w październiku. Mimo tego, Dave Gilbert, twórca Blackwell i szef Wadjet Eye Games, zdradził mi, kiedy mniej więcej można spodziewać się kontynuacji serii.

Wiemy, kiedy można spodziewać się następnej części serii Blackwell.

Naszym obecnym projektem jest konwersja Gemini Rue na iOS. Później chcemy zabrać się za następną część Blackwell” – powiedział Gilbert w rozmowie, którą przeprowadziłem w ramach przygotowań do większego tekstu o grach niezależnych. Szef Wadjet Eye Games zapewnił, że zamierza zrobić sobie przerwę od wydawania innych gier, żeby skoncentrować się na produkcji autorskiej serii. „Jednym z efektów ubocznych wydawania innych deweloperów jest to, że nie mam czasu na własne gry” – mówi Gilbert. Pewnym „utrudnieniem” będzie też to, że producent spodziewa się pierwszego dziecka, które ma przyjść na świat w maju.

Pytam Dave’a, czy są szanse na to, aby nowy Blackwell wyszedł w przyszłym roku. „Mam nadzieję, że tak” – odpowiada deweloper i przyznaje, że na razie to tylko pewien plan, bo gra jest we wczesnym stadium produkcji. Gilbert ponownie przypomina, że na razie ma na głowie wiele innych spraw – niedawną premierę Primordii, czy wspomniane przenosiny Gemini Rue. To jednak ma zmienić się w najbliższej przyszłości. „W 2013 roku będą pracował na pełny etat nad nowym Blackwell” – zapewnił Gilbert. Jego plan zakłada, że gra zostanie wydana pod koniec przyszłego roku.  

Wiemy, kiedy mniej więcej pojawi się następna część serii Blackwell.

Gilbert nie kryje, że chce zająć się kontynuacją, ale zaznacza, że powyższe słowa są raczej planami niż deklaracjami. Kiedy pytam go, czy może zdradzić cokolwiek na temat samej gry, odpowiada, że jest na to zdecydowanie za wcześnie. „Jeszcze nie jestem gotowy, aby tak całkiem zapowiedzieć grę, ale mam nadzieję, że nastąpi to za kilka miesięcy” – mówi szef Wadjet Eye Games.

Na konkrety trzeba więc będzie poczekać, ale przynajmniej wiemy, że seria powróci i zapewne ponownie wciągnie niejedną osobę. Do tego czas warto nadrobić zaległości, bo jeśli podobała Wam się jeszcze ciepła Primordia, czy starsze Resonance i Gemini Rue, na pewno docenicie styl Blackwell.

Primordia to najnowsza gra wydana przez Wadjet Eye Games.

Na marginesie mogę dodać, że do powstania nowej części Blackwell raczej nie będzie potrzebna zbiórka pieniędzy na Kickstarterze, co ostatnio jest przecież bardzo – może aż za bardzo – popularne. Szef Wadjet Eye Games powiedział, że chociaż sama platforma mu się podoba, na razie nie musi z niej korzystać, bo jego firma ma dość kasy, żeby sfinansować następną grę i opłacić rachunki.

I to wszystko, co chciałem Wam przekazać. Mam nadzieję, że skromna informacja o tym, że „za kilkanaście miesięcy - być może – otrzymamy następną część serii Blackwell” umili Wam przygotowania do świąt i przejścia z leciwego już roku 2012 na nowy 2013.

Wadjet Eye Games to firma założona przez Dave’a Gilberta kilka lat temu, która specjalizuje się w finansowaniu, produkcji i wydawaniu gier przygodowych, najczęściej tworzonych przy pomocy Adventure Game Studio. O wydawcy zrobiło się głośno wraz z premierą cyberpunkowego thrillera noir ze szczyptą humoru Gemini Rue. Wadjet Eye, obecnie prowadzona przez Dave'a, jego żonę Janet i psa Coopera, nie tylko wydaje, ale też pomaga deweloperom, którzy mają pomysły, ale brakuje im umiejętności. Przykładem jest Resonance, gra, która nie powstałaby bez programistycznych zdolności Janet. 

komentarze czytelników

dodaj swój komentarz