DM

S & K

najnowszepolecanepopularne

Recenzja filmu Kot Bob i ja - ciepła opowieść (nie)tylko dla kociarzy

Nadchodzi Ghost Recon Wildlands - Duchy nabierają kształtów

Blastery z filmu Łotr 1: Gwiezdne Wojny - historie. Klasyka amerykańskiej i niemieckiej broni palnej.

Najlepsze momenty z gier w 2016 roku

Recenzja 1 epizodu gry The Walking Dead - Season 3. Javier w cieniu Clementine.

Recenzja programu The Grand Tour - powrót Top Gear z inną metką

Recenzja filmu Kot Bob i ja - ciepła opowieść (nie)tylko dla kociarzy

Film Kot Bob i ja z pewnością umknąłby mi niezauważony wśród tegorocznych premier, gdyby nie całkiem przypadkowe odkrycie klipów z autentycznym Bobem i jego właścicielem Jamesem  Bowenem parę tygodni temu, wśród setek sugerowanych filmików z kotami. Pustki na sali kinowej sugerowały, że istotnie fanów tej wyjątkowej pary nie ma w naszym kraju zbyt wielu. Czy słusznie?

czytaj dalejDM
16 stycznia 2017 - 21:46

Nadchodzi Ghost Recon Wildlands - Duchy nabierają kształtów

Powoli staje się tradycją to, że w okolicach Międzynarodowego Dnia Kobiet, studio Ubisoft wydaje strzelaninę sygnowaną nazwiskiem Toma Clancy. Po zeszłorocznym The Division, już za parę tygodni wcielimy się w tytułowe Duchy, w najnowszej odsłonie znanego cyklu Ghost Recon. Im bliżej premiery, tym twórcy zdradzają coraz więcej szczegółów na temat swojego projektu.

czytaj dalejDM
7 stycznia 2017 - 15:07

Blastery z filmu Łotr 1: Gwiezdne Wojny - historie. Klasyka amerykańskiej i niemieckiej broni palnej.

"Wierzenia i starożytna broń nie mają szans wobec dobrego blastera."  - Han Solo
Gwiezdne Wojny
to nie tylko walki w przestrzeni kosmicznej, ale również i bitwy na lądzie, w których wykorzystuje się broń palną tego uniwersum - blastery. W poprzednim wpisie przyjrzeliśmy się pochodzeniu tych najbardziej popularnych, mających swoje korzenie w karabinach i pistoletach znanych z I i II wojny światowej. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego filmu Łotr 1. Pomimo, iż rozgrywa się tuż przed klasyczną trylogią i zawiera znane już modele, to wprowadza jeszcze kilka nowych spluw miotających wiązki skupionej energii, opartych na klasycznych egzemplarzach amerykańskiego i niemieckiego arsenału.

czytaj dalejDM
3 stycznia 2017 - 11:27

Najlepsze momenty z gier w 2016 roku

Jak zawsze o tej porze - a dokładniej po raz trzeci - zamiast robić ranking gry roku, który i tak będzie się bardziej lub mniej pokrywał z setką innych, czas na mały przegląd najlepszych, najbardziej widowiskowych bądź poruszających momentów z gier w 2016 roku. Czasem jakiś tytułów nie kończymy, inne odkładamy na później lub zakładamy, że nas nie zainteresują - jednak w każdym może kryć się coś niezwykłego! Oto subiektywna lista takich momentów, w zupełnie przypadkowej kolejności.

czytaj dalejDM
30 grudnia 2016 - 18:11

Recenzja 1 epizodu gry The Walking Dead - Season 3. Javier w cieniu Clementine.

Końcówka roku 2016 przyniosła nam długo wyczekiwany początek trzeciego sezonu The Walking Dead - gry przygodowej od studia Telltale Games. Choć na ocenę całej opowieści jest jeszcze dużo za wcześnie, to pierwszy epizod wypada tak sobie, i to nie tylko na tle świetnej pierwszej części. Jego słabości kryją się jednak pod emocjami, jakie powodują ponowne spotkanie z Clementine i ciąg dalszy jej losów.

*** BEZ spoilerów! ***

czytaj dalejDM
27 grudnia 2016 - 11:32

Recenzja programu The Grand Tour - powrót Top Gear z inną metką

Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May nie mogą już tworzyć programu Top Gear, ale mogą nadal robić to co uwielbiają i w czym są dobrzy - nie ważne pod jaką nazwą. Dlatego The Grand Tour to nic innego, jak stary, dobry Top Gear z dosłownie kosmetycznymi zmianami i trochę większą swobodą, dzięki braku nadzoru tak poważnej instytucji, jaką jest BBC. Wraz z niedawnym wprowadzeniem do Polski usługi Amazon Prime, możemy teraz legalnie oglądać najnowsze pomysły słynnej trójki - choć niestety jest mały problem…

czytaj dalejDM
18 grudnia 2016 - 16:37

LVOA - jak kontrowersyjny jest karabin reklamowany w Tom Clancy’s The Division

Sporo czasu upłynęło już od artykułów na temat MP5 i M4A1, czas więc wrócić do świata karabinów - dla odmiany z czyś nowym i modnym. Gdyby firma Apple produkowała broń, zapewne to właśnie u niej powstałoby LVOA - niby zwykła „emka”, ale trochę staranniej zaprojektowana, modna, po prostu „cool”, no i przede wszystkim baaardzo droga. Czym wyróżnia się w realu jedna z najlepszych broni w grze The Division i czemu jest kontrowersyjna?

czytaj dalejDM
8 grudnia 2016 - 22:21

Recenzja filmu Sully - trzeci kapitan Toma Hanksa

Początek seansu najnowszego filmu Clinta Eastwooda Sully sprawia wrażenie małego deja vu. Znany reżyser tuż po biograficznym Snajperze znowu przedstawia nam autentycznego, amerykańskiego bohatera i znowu historię dobrze znaną z telewizyjnych wiadomości. Tom Hanks z kolei ponownie wciela się w kapitana (tym razem statku powietrznego), i podobnie przeżywa dość traumatyczne chwile. Czy wyszło im to na dobre?

czytaj dalejDM
4 grudnia 2016 - 01:10

Recenzja dodatku Przetrwanie - śnieżna burza emocji w The Division

DM ocenia: Tom Clancy's The Division: Survival
90

Tom Clancy’s The Division walczy o przetrwanie w obliczu malejącej liczby graczy. Najpierw poprawiono kluczowe błędy endgame’u łatką 1.4, a niedawno miała miejsce premiera opóźnionego dodatku Survival. Jeśli ktoś odłożył The Division na  bok, zniechęcony bezowocnym, powtarzalnym grindem, to warto dać nowej zawartości szansę. Raczkujący gatunek loot shooterów polega na systematycznym dodawaniu nowych wyzwań i wydaje się, że tym razem autorzy trafili w dziesiątkę! W jednej misji upchano ogromną swobodę działania, presję czasu, autentyczne wybory moralne, walkę z minibossem i mnóstwo stopniowo dawkowanych emocji. Na dokładkę spotykamy tu chyba najlepszą sztuczną inteligencję w grach i totalne zatarcie granicy pomiędzy rozgrywką solową, coopem i multiplayerem.

czytaj dalejDM
28 listopada 2016 - 09:46

Beta test gry Steep - stypa na stoku

Chwile jakie spędziłem ze Steep przypomniały mi stare dobre czasy, gdy grało się we wszystko, a każdy tytuł był czymś nowym, ciekawym i wspaniałym. Nie miało znaczenia, czy w grze się strzela, bierze udział w zimowej olimpiadzie lub walczy w zawodach karate - bez względu na gatunek gry miały to "coś". Na tle przeróżnych Assassynów, Farkrajów, CODów i remasterów Steep istotnie się wyróżnia ze swoim tematem sportowego sandboksa, ale niestety tego „czegoś” nie ma. Szybko odkryłem, że milej mi się wspomina dawne czasy, niż patrzy na to, co się dzieje na ekranie.

czytaj dalejDM
19 listopada 2016 - 22:57