DM

S & K

najnowszepolecanepopularne

PlayerUnknown's Battlegrounds i recenzja filmu Battle Royale - podobieństwa i różnice z japońskim oryginałem

Recenzja filmu Dunkierka - O jedną scenę za daleko

Co kryje fabuła gry Destiny - 800 lat burzliwej space opery

Esencja Destiny 2 - najważniejsze cechy gry, o których nie dowiesz się z testów beta

Recenzja filmu Kedi - sekretne życie kotów. Jak człowiek z kotem...

Karabin jak klocki LEGO - jak tuninguje się M4A1

PlayerUnknown's Battlegrounds i recenzja filmu Battle Royale - podobieństwa i różnice z japońskim oryginałem

Wprowadzenie mikropłatności z nowymi zestawami strojów do Playerunknown's Battlegrounds nie spotkała się z ciepłym przyjęciem graczy. Wśród ogólnego lamentu i narzekania gdzieś zwykle gubiła się informacja o tym, że nadchodzące elementy kosmetyczne są hołdem złożonym oryginałowi, z którego zaczerpnięto inspirację  - japońskiemu filmowi Battle Royale na kanwie powieści Kōshuna Takamiego. Premiera kontrowersyjnych skórek to dobry moment, by przyjrzeć się bliżej jak mocno na grę Brendana Greena wpłynął pierwowzór. W Playerunknown's Battlegrounds znajdziemy bowiem trochę podobieństw i rzeczy zaczerpniętych wprost z filmu, oraz celowo pozmieniane elementy, by wpasowały się w mechaniki gry komputerowej.

czytaj dalejDM
8 sierpnia 2017 - 12:10

Recenzja filmu Dunkierka - O jedną scenę za daleko

Dunkierka Christophera Nolana nie jest standardowym kinem wojennym z batalionami walczących żołnierzy, nieustającym terkotem karabinów maszynowych, urwanymi kończynami i flakami na wierzchu. To całkowite przeciwieństwo wszystkiego, co widzieliśmy w Szeregowcu Ryanie, ale nie oznacza to, że nie widać tam realiów wojny. Nolanowi udało się chyba najlepiej do tej pory pokazać bezsilność na polu bitwy - szkoda tylko, że na koniec trochę go poniosło. Gdyby Dunkierkę skrócić o dosłownie minutę i wyrzucić tandetne ujęcia z końcówki, robiłaby naprawdę piorunujące wrażenie.

czytaj dalejDM
6 sierpnia 2017 - 02:48

Co kryje fabuła gry Destiny - 800 lat burzliwej space opery

“Nie mam czasu wyjaśniać, dlaczego nie mam czasu wyjaśniać” - to zdanie wypowiedziane w jednym z nielicznych przerywników filmowych przez tajemniczą postać EXO Stranger doskonale podsumowuje fabułę gry Destiny. Trafiamy w sam środek jakichś wydarzeń i od razu walczymy na różnych planetach ze złowrogą Ciemnością (Darkness), dostając jedynie strzępki informacji od niezbyt wyraźnie przedstawionych bohaterów. Wadą gry nie jest jednak brak fabuły czy jej płytkość, a zły sposób narracji. Zamiast odkrywać wszystko podczas rozgrywki, choćby w formie popularnych dzienników głosowych, całą historię zawarto w zestawie kart Grimoire, dostępnych jedynie na stronie bungie.net, po uprzednim powiązaniu z nią swojego konta.

czytaj dalejDM
1 sierpnia 2017 - 16:34

Esencja Destiny 2 - najważniejsze cechy gry, o których nie dowiesz się z testów beta

Już dziś ruszają beta testy Destiny 2 dla posiadaczy zamówień przedpremierowych. Ich raczej nie trzeba zachęcać do tego wyjątkowego FPSa, gdyż pomimo średnich recenzji, pierwsza część doczekała się licznego grona wiernych fanów, a nawet własnego konwentu Guardian Con. W piątek do walki o Ziemię z kosmiczną rasą Cabal dołączy reszta chętnych na konsolach Xbox One i PS4, lecz udostępniona zawartość tak naprawdę nie pozwoli przekonać się, co jest esencją gry. Ukończenie kampanii i misji fabularnych jest bowiem zaledwie wstępem do długiej przygody z Destiny 2, która zapewne ponownie potrwa dobre kilka lat!

czytaj dalejDM
18 lipca 2017 - 22:07

Recenzja filmu Kedi - sekretne życie kotów. Jak człowiek z kotem...

Hollywood uwielbia niezwykłe koty. Jeśli nie są one tak znane, jak Garfield, wcielają się w nie aktorzy pokroju Kevina Spacey czy Antonio Banderasa. Turecki dokument Kedi - sekretne życie kotów z bohaterów robi zwykłe dachowce żyjące od wieków na ulicach Stambułu, niczym gołębie w innych miastach. Szybko przekonujemy się jednak, że każdy z tych kotów jest na swój sposób wspaniały i wyjątkowy, zupełnie jak ludzie pośród których żyją.

czytaj dalejDM
11 lipca 2017 - 12:54

Karabin jak klocki LEGO - jak tuninguje się M4A1

Amerykanie kochają karabinek M4, a właściwie AR-15, bo M4 jest oznaczeniem używanym przez armię USA. Skrót AR-15 stał się synonimem pewnej rodziny broni, tak jak w naszym języku słowo “adidasy” oznacza sportowe buty. Wszystko przez to, że AR-15 to jedna, wspólna platforma, na której każdy może zbudować co chce - od pistoletu po karabin snajperski, a wszystko i tak będzie przypominać znany nam M4A1. AR-15 często określa się jako “zestaw LEGO dla dorosłych”. To karabin, który zawsze może być inny, ten jedyny, osobisty - jak system Android lub japoński samochód po tuningu. A najlepsze jest to, że wcale nie trzeba mieszkać w Teksasie, żeby takie AR-15 sobie bez końca tuningować. Można to też robić i u nas!

czytaj dalejDM
5 lipca 2017 - 12:19

Recenzja gry What Remains of Edith Finch - narracyjne arcydzieło o śmierci

DM ocenia: What Remains of Edith Finch
100

Są gry, w które się gra. Kosimy wrogów, giniemy, wstajemy, zbieramy expa, klikamy jakieś dialogi, kupujemy przepustki sezonowe, by po chwili o wszystkim zapomnieć i ekscytować się zwiastunem następnej, takiej samej części. Są też gry, które grają nami. Grają na naszych emocjach. Zachwycają i wzruszają. Nie dają o sobie zapomnieć długo po zobaczeniu końcowych napisów. What Remains of Edith Finch właśnie taka jest. To perfekcyjnie opowiedziana historia, wciągająca równie mocno fabułą, jak i rozgrywką, a ta polega tu głównie na umieraniu, które… nigdy nie było tak pełne życia!

czytaj dalejDM
28 czerwca 2017 - 22:38

Kanadyjski snajper i kolejne rekordy - niezwykła broń na polu bitwy #10

W cyklu Niezwykła broń na polu bitwy prezentuję przeróżne, czasem niewiarygodne wynalazki, pojawiające się w grach komputerowych, które często mają swój odpowiednik w rzeczywistości. Tym razem jest to w pewnym sensie odcinek specjalny, gdyż najnowsze wieści donoszą o iście niezwykłym wyczynie - potwierdzonym trafieniu przez snajpera na odległość 3,5 kilometra! Rekord ponownie należy do strzelca z kanadyjskiej jednostki specjalnej JTF2. Ponownie, a to oznacza, że kanadyjski snajper to naprawdę "niezwykła broń na polu bitwy"!

czytaj dalejDM
22 czerwca 2017 - 23:36

Call of Duty WWII i celowniki kolimatorowe - fantazja czy rzeczywistość?

Na targach E3 po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć fragmenty rozgrywki wieloosobowej w grze Call of Duty WWII. Oprócz ocenzurowanych swastyk i otwartości na graczy wszelkich kultur i pochodzenia, sporo kontrowersji budzi widoczny na niektórych broniach celownik kolimatorowy. Czy jest to absolutna fantazja twórców, czy też kolimator w czasach inwazji na Normandię nie był już niczym nowym?

czytaj dalejDM
16 czerwca 2017 - 17:07

Sniper: Ghost Warrior 3, film Nieśmiertelny i Radom - co mają wspólnego?

Grafika promocyjna - wojskowy M4 z tłumikiem KAC i inne autentyczne elementy uzbrojenia - gdyby tylko znalazły się w grze...

CI Games zamiast uderzyć się w pierś, skupia się na dość absurdalnej polityce uświadamiania całemu światu, jak bardzo się on myli nie doceniając ich najnowszej gry Sniper: Ghost Warrior 3 (choć wszyscy gromkim chórem wskazali te same niedociągnięcia). Przez to wszystko, pomiędzy jedną zaskakującą nowiną, a drugą gdzieś zagubiła się bardzo miła wiadomość o tym, że w końcu pojawił się w grze prawdziwy! karabin snajperski McMillan TAC-338A. Karabin, który jest małą namiastką tego, jak dobra mogłaby być to gra - bo to wcale nie glicze i problemy techniczne są jej największą bolączką. Te kryją się u samych podstaw, w jej założeniach, co przypomina historię filmu Nieśmiertelny

czytaj dalejDM
11 czerwca 2017 - 15:38