Kontrowersyjna akcja promocyjna sieci Play - DogGhost - 18 marca 2012

Kontrowersyjna akcja promocyjna sieci Play

Sieć komórkowa Play chwaliła się pod koniec ubiegłego roku siedmioma milionami użytkowników. Z kolei wczoraj rano na oficjalnym blogu operatora pojawiły się dwa ciekawe prezenty z okazji piątych urodzin tego dostawcy usług telekomunikacyjnych. Wiele osób spodziewało się nowej, korzystniejszej oferty dla abonentów, ale firma Play postanowiła przedstawić dwa klipy wideo z okazjonalnymi koszulkami i kobietą/mężczyzną prezentującymi swoje wdzięki…

Tani chwyt reklamowy czy prezent dla abonentów?

Szczególne kontrowersje wzbudził prezent skierowany do mężczyzn, gdyż występująca w nim modelka nie wahała się wystąpić topless. Z oczywistych względów, wersja z facetem wywołała z tego powodu mniej skrajne reakcje ze strony płci pięknej (choć nie wszystkim przypadła do gustu jego uroda). Wśród komentarzy nie brakuje jednak opinii, że Play zastosował żenujący chwyt marketingowy mający na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.

Jak wielokrotnie wspominałem przy okazji mojego cyklu artykułów o kontrowersyjnych reklamach gier, erotyka jest jednym z najłatwiejszych sposobów na zainteresowanie widza, ale wcale nie musi się to przekładać na wyniki sprzedaży. W tym wypadku warto wziąć pod uwagę fakt, że głównym adresatem (czy jak kto woli z angielskiego „targetem”) sieci Play są młodzi ludzie, więc tego typu reklama wpasowuje się w wizerunek młodzieżowego, rozrywkowego operatora.

Czy zgadzacie się z opiniami, że ta reklama jest żenująca i przyniesie więcej negatywnych ocen niż korzyści?

PS. Pomimo różnych komentarzy, mnie osobiście wideo z modelką w roli głównej bardzo przypadło do gustu – zarówno od strony wizualnej, jak i audio. Świetnie zmontowany klip. :)

DogGhost
18 marca 2012 - 09:05