Super Mario oraz Contra w 3D na silniku Half-Life 2 - RazielGP - 23 marca 2013

Super Mario oraz Contra w 3D na silniku Half-Life 2

Contra w 3D, czyli nowy wymiar wizji.

Czy zastanawialiście się kiedyś jak mogą wyglądać takie gry jak Super Mario Bros. oraz Contra w trójwymiarowym środowisku? Ja tak, dlatego też zdecydowałem przyjrzeć im się bliżej.

Contry nikomu nie trzeba przedstawiać. W końcu jest to gra równie rozpoznawalna co Super Mario, Tomb Raider, czy też Quake. Tak samo nie ma sensu opisywać Source Engine, na którym powstało wiele hitów takich jak Half-Life 2, Portal 2, Left 4 Dead czy Team Fortress 2. Wiadomo również o niezliczonej liczbie zapaleńców, którzy chętnie modują gry. To właśnie dzięki nim, wielu z nas może pobawić się i zapoznać z wszelakimi przeróbkami, bądź zwykłymi usprawnieniami.

Idealna konwersja Super Mario Bros. Szkoda, że istnieje tylko jako animacja...

Dziś jednak chciałbym przedstawić wam w jaki sposób kultowe, dwuwymiarowe platformówki prezentowałyby się po przeniesieniu ich w pełny trójwymiar. Wbrew pozorom, autorom wyszły te przeróbki bardzo zgrabnie. W szczególności mam tu na myśli Contrę 3D, ponieważ ciężko jest mi się tutaj do czegokolwiek przyczepić. Może jedynie wypadałoby zmienić wrogów oraz dostępne bronie. Trzeba jednak przyznać, że przekonwertowanie takiej mapki wywarło na mnie dobre wrażenie. W końcu od dawna marzyłem, aby ujrzeć tę pozycję w perspektywie pierwszej osoby.

Podobnie sprawa się ma z Super Mario Bros. Tutaj jednak modderzy nie byli już tak szczegółowi. Główne zastrzeżenia można mieć do pochodzącego z Half-Life 2 tła, które w dużym stopniu niszczy nasze wspomnienia jak i samą estetykę. A szkoda, bo reszta daje radę. No może poza przeciwnikami oraz typem broni, ale do tego można było się już przyczepić w przypadku Contry, co też uczyniłem.

Polub, zaćwierkaj lub wykop Raziela oraz jego wpisy, jeśli przypadły ci do gustu. Z góry dziękuję za klik.

RazielGP
23 marca 2013 - 17:02