Tydzień KotORowy #3 Mody godne uwagi - MaKaB - 18 lipca 2013

Tydzień KotORowy #3 Mody godne uwagi

KotOR wielkim poetą… znakomitą grą jest. Nie ukrywajmy jednak, że kilkukrotne, a tym bardziej kilkunastokrotne przejście produkcji sprawia, że nie mamy już takiej ochoty do odpalenia tytułu. Chcecie uczcić 10. rocznicę  ponownym przejściem, ale gra momentami Was nuży? Szukacie modyfikacji, która dostarczy dobrej rozrywki oraz pozwoli ponownie wsiąknąć w świat Rycerzy Starej Republiki? Jeśli tak, to zapraszam do lektury.

Gra nie jest najłatwiejsza do modyfikowania, mimo to doczekała się dość sprawnego grona moderów. Największy zbiór ich twórczości znajdziecie na:
http://knightsoftheoldrepublic.filefront.com/
Niestety strona od jakiegoś czasu blokuje ludziom z polskim IP ściąganie plików. Jeśli chcecie pobuszować po FileFroncie, to musicie skorzystać z proxy. Wyszukałem dla Was alternatywne linki do pobrania, z którymi nie powinno być problemów. Poniżej prezentuję kilka modów, które polecam zainstalować na początek przygody w tym temacie.


Modyfikacje KotORa:

Brotherhood of Shadow: Solomon's Revenge

Prawdopodobnie najlepszy mod dedykowany pierwszej części, zdobywca wielu nagród fanowskich. Znakomicie wykonany, momentami nie sposób poznać, że to jest to produkcja wykonana przez amatorów. Co lepsze, Bos: SR zawiera własny, co najmniej przyzwoity dubbing. Nie będziecie więc zmuszeni do czytania dialogów w absolutnej ciszy.

Fabuła stoi na wysokim poziomie, nie wypuszczając gracza ze swych sideł. Historia jest rozbudowana, trzyma się kupy oraz posiada olbrzymi plus. W modzie ma się bowiem do czynienia z retrospekcjami z życia pewnej osoby. Przykład, marzyliście o doświadczeniu sceny walki Bastili z Revanem? Dzięki tej modyfikacji będziecie mieli tę okazję. Poważnym minusem dla niektórych może być fakt, że mod jest dostępny jedynie w angielskiej wersji (nie jest trudna w zrozumieniu, ale wymaga średniej znajomości języka). 6-8 h wciągającej rozgrywki, dobra fabuła, dubbing, czegóż chcieć więcej?

Bos: SR jest w postaci pliku instalacyjnego, inaczej mówiąc ściągacie, instalujecie i voila. Musicie mieć save'a po zakończeniu epizodu na Leviathanie, a następnie porozmawiać z Rodianinem Drix Keliwtem w kantynie na Korribanie (jeśli pojawią się angielskie dialogi, to znak, że rozpoczynacie mod).
Link do moda.

Konieczny patch.

Bastila Romance Enhancement
Byliście ciekawi, jak wygląda scena pocałunku bohatera z Bastilą na pokładzie Mrocznego Jastrzębia? Ten mod to umożliwia. Niektóre osoby zgłaszały problemy z kompatybilnością z Bos: SR, więc sugeruję poprzestać na obejrzeniu nagrania z tej sceny. Po zobaczeniu domyślicie się, czemu BioWare zdecydowało się na ściemnienie obrazu.
YouTube.

Link do moda.

Modyfikacje KotORa 2:
Z pewnością większość z Was odczuła, że późniejsze etapy gry są nieco niedorobione, jakby były przygotowywane w pośpiechu. Tak też w rzeczywistości było. Obsidian tj. studio odpowiedzialne za produkcję poganiane przez LucasArts nie miało odpowiedniej ilości czasu na przygotowanie tytułu (otrzymali nieco ponad rok). Poskutkowało to chociażby, bądźmy szczerzy, strasznie ubogą koncówką gry. Na szczęście twórcy pozostawili w kodzie produkcji pozostałości swoich niedokończonych pomysłów. Z tej sytuacji skorzystali oczywiście moderzy.

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)

Mod przygotowany m.in. przez Polaka o nicku zbyl2, który przywraca i doszlifowuje większość niewykorzystanego materiału. Prawdziwy majsterszyk wskazany, wręcz obowiązkowy przy ponownym przejściu dwójki. Nieraz będziecie zaskoczeni, widząc ile rzeczy nigdy nie ujrzałoby światła dziennego, gdyby nie moderzy. Lista atrakcji jest spora, ale chyba najważniejszą stanowi fabryka droidów HK.

Dodajmy do tego dodatkowe questy, cut-sceny itd., a otrzymamy wersję gry mocno zbliżającą się do pełnego konceptu Obsidiana. Mod jest dostępny w polskiej wersji językowej, współgra ze spolszczonym KotORem 2 jak i czystą, angielską wersją.
Link do moda.


M4-78 Enhancement Project

Niektóre niewykorzystane materiały zostały zawarte w kodzie gry jedynie w postaci cząstkowej. Mod stanowi ambitną próbę odzyskania planety droidów, M4-78. Ambitną, gdyż wiele elementów nie istniało, co zmusiły moderów do twórczej pracy (nagrania dialogów, dorobienia niektórych lokacji itd.). Nie miałem jeszcze okazji zagrać w tego moda, ale słyszałem o nim pozytywne opinie.

Modyfikacja wymaga zainstalowania wcześniej wspomnianego TSLRCM oraz odpalenia gry w wersji angielskiej. M4-78 Enhancement Project jest dostępny jedynie w angielskiej wersji językowej. Według zapewnień twórców dostarcza ponad 2 h nowego gameplaya.
Link do moda.


Podsumowanie

Przedstawione mody to tylko wycinek z gąszcza fanowskich dzieł, jednak są one w moim odczuciu najbardziej godne polecenia. Oczywiście można znaleźc mnóstwo (mini-) modów, które dodają nowe ciuchy, pojedyncze wydarzenia, wybory, ale to fabularne kolosy przede wszystkim zasługują na uznanie.

Pamiętajcie o podstawowej zasadzie w tej zabawie. Im więcej plików zmienicie, tym większe ryzyko, że gra się zawiesi, scrashuje. Dlatego sugeruję przejść ponownie serię z przedstawionymi przeze mnie dziełami, a dopiero następnie poeksperymentować z licznymi mini-modami, nowymi strojami itd. Miłego grania!

Tydzień KotORowy #1 Dyskusja o Rycerzach Starej Republiki (poniedziałek)
Tydzień KotORowy #2 Trzeci KotOR na miarę naszych czasów (wtorek)
Tydzień KotORowy #3 Mody godne uwagi (środa)
Tydzień KotORowy #4 „Merchandise” – komiksy, gadżety, figurki (czwartek)
Tydzień KotORowy #5 Potęga, władza, kobiety i ciastka. Uroki ciemnej strony mocy (piątek)
Tydzień KotORowy #6 Książka Revan oraz przemyślenia o Star Wars: The Old Republic
(sobota)
Tydzień KotORowy #7 Przyszłość marki (niedziela)

MaKaB
18 lipca 2013 - 14:17