AleX One

Halologia

najnowszepolecanepopularne

Popularne przez AleX One

Halologia #14: Nibyrecenzja Halo Wars: Definitive Edition

Jeśli byliście napaleni na Halo Wars 2 do tego stopnia, że kupiliście droższą edycję przedpremierową to od połowy grudnia oddawaliście się błogiemu odświeżaniu jedynki. Na zachętę przed lutową premierą jest w sam raz, ale czy broni się samodzielnie?

Zapraszam na (niby) recenzję.

czytaj dalejAleX One
16 stycznia 2017 - 01:19

Klęska urodzaju - trzy superbohaterskie kolekcje komiksowe naraz

Pamiętam jak zaczynałem czytać komiksy z Wielką Kolekcją Komiksów Marvela. Pod koniec 2012 roku byłem wniebowzięty, bo forma tych zestawów idealnie nadawała się do zapoznania z wieloma bohaterami i była drogowskazem co czytać dalej. Co dwa tygodnie wyczekiwałem komiksów budujących na mojej półce niezwykłą panoramę Gabriela Del’otto. Dziś (na początku 2017) jesteśmy świadkami pojawienia się trzeciej już tego typu kolekcji, co sprawia, że przez najbliższe miesiące co tydzień będzie na nas czekał w kiosku nowy komiks/komiksy!

czytaj dalejAleX One
5 stycznia 2017 - 19:55

Wielka Kolekcja Komiksów Marvela po 120 tomie i jej wpływ na rynek

https://www.facebook.com/WielkaKolekcjaKomiksowMarvela/photos/a.130181633834616.1073741828.100901473429299/560187997500642/?type=3&theater

Brytyjska edycja Wielkiej Kolekcji Komiksów Marvela przekroczyła drugą sześćdziesiątkę, jednak numer sto dwudziesty, wbrew wcześniejszym założeniom, nie okazał się ostatnim. Tak jak numery 1-60 skupiały się na przeprowadzeniu nas przez “erę Bendisa” przy Avengers, a pozycje 61-120 koncentrują się na większych starociach, tak kolejne albumy (w założeniach 120-150) w całości będą się składać z pozycji z Marvel Now! Gdy fani komiksu w Polsce słyszą hasło “Marvel Now”, myślą “Egmont”, co wiąże się oczywiście z faktem, że to wydawnictwo zajmuje się publikowaniem komiksów Marvela ze słynnej inicjatywy z 2012 roku. Z tego właśnie powodu plany Hachette tworzą nam ciekawą sytuację na polskim rynku.

Zaznaczam na wstępie - info o kontynuacji kolekcji pochodzi z wydania brytyjskiego, podczas gdy w polskiej serii potwierdzono póki co 120 numerów. Zajmiemy się tu teoretyczną sytuacją jaka miałaby miejsce, gdyby Hachette zdecydowało się przedłużyć WKKM i u nas.

czytaj dalejAleX One
9 sierpnia 2016 - 11:21

Czego możemy spodziewać się w Call of Duty: Ghosts 2?

Umysły fanów cyklu Call of Duty rozpala aktualnie trzeci Black Ops i teoretycznie nie ma sensu wybiegać myślami w przyszłość. Tak było jeszcze kilka lat temu, ale teraz jesteśmy świadkami przechodzenia kolejnych serii gier na cykl coroczny, więc możemy z pewną dozą prawdopodobieństwa zastanowić się co ujrzymy w kolejnych odsłonach poszczególnych tasiemców. Zwłaszcza, gdy w 2013 roku pierwsza (i jak na razie jedyna) gra z Ghosts w tytule zostawia nas z zakończeniem, które tak jasno zapowiada kontynuację. W środku spoilery, więc jeśli chcecie jeszcze zagrać w CoD: Ghosts dla fabuły to nie klikajcie.

czytaj dalejAleX One
6 października 2015 - 09:18

A gdyby tak nieSławny się przyjął - jak wyglądałyby polskie tytuły gier?

Sony Polska bardzo odważnie walczy o rodzimego gracza. Przejawia się to między innymi tym, że jakoś w 2009 roku podjęto decyzję o wprowadzeniu w życie planu "Lokalizacje 2.0". Chodziło oczywiście o ambitne założenie, że każda gra wydawana przez właściciela platformy PlayStation otrzyma pełną polską lokalizację. Polski dystrybutor chciał pójść jeszcze dalej, czego przykładem była naturalizacja bohaterów gry SOCOM: Polskie Siły Specjalne, a przede wszystkim próba tłumaczenie tytułów na okładkach. Najwyraźniejszym jej przykładem jest gra nieSławny: inFamous 2, bo w przeciwieństwie do Wstąpienia, czy Oszustwa Drake'a zdecydowano przetłumaczyć główny człon tytułu. 

I teraz pytanie dnia - A co by było, gdyby inni wydawcy również się odważyli na ingerencje w oryginalne tytuły?

czytaj dalejAleX One
8 września 2015 - 23:19

DC Rebirth - pierwsze zeszyty

DC wprowadza własną inicjatywę wydawniczą niosącą za sobą zatrzęsienie "jedynek” i - potencjalnie - dobry punkt wejścia dla nowych czytelników. Jako osoba siedząca bardziej w Marvelu z chęcią spojrzałem w stronę świeżego otwarcia w historii DC Comics i nareszcie udało mi się wciągnąć w regularne (mam nadzieję) kupowanie wydań zeszytowych.

czytaj dalejAleX One
14 czerwca 2016 - 12:04

Nieskończoność - pierwszy event Marvela wydany w Polsce po bożemu

Wszyscy wiemy jak skonstruowane są eventy w komiksowych uniwersach? Jednej, głównej mini-serii zatytułowanej jak całe wydarzenie towarzyszą standardowo wydawane pozycje, które jakoś odnoszą się do tematu głównego. By móc ogarnąć całą opowieść najczęściej potrzebna jest lektura rdzennej historii wraz z tymi tak zwanymi tie-inami. Najlepiej jeszcze w odpowiedniej kolejności. W Polsce pełne doświadczanie tych rozbudowanych opowieści było po prostu niemożliwe. Wydana już dwukrotnie (w grudniu będzie trzecia edycja) Wojna Domowa sporo traci bez historii Iron Mana manipulującego opinią publiczną, a Tajną Inwazję doceniłem dopiero po skończeniu runu Bendisa przy New Avengers. Tym razem jednak postanowiono pójść na całość i jednego miesiąca dostajemy aż trzy tomy, które nierozerwalnie złączone ze sobą tworzą event znany jako Nieskończoność.

czytaj dalejAleX One
15 października 2016 - 10:52

Rocksteady nie popisało się fabułą Batman: Arkham Knight

Jeśli chodzi o gry z Batmanem, zawierające w nazwie człon Arkham, to generalnie nie ulegam masowym zachwytom. A już najbardziej rażą mnie historie, jakie nam serwują brytyjscy twórcy. Asylum jakoś się broniło kameralnością, ale już City zdenerwowało mnie niekonsekwencją i głupimi pomysłami. Origins przemilczę, bo to inni twórcy. I teraz nadchodzi Knight, którym zajmiemy się poniżej.

Tekst zawiera spoilery, głównie dotyczące tożsamości tytułowego Rycerza Arkham!

czytaj dalejAleX One
30 lipca 2015 - 18:21

Marvel Now! - dokładny plan Egmontu na 2016

Polscy fani Marvela pewnie mają już na półkach ulubione serie, które Egmont zdążył wydać na naszym rynku. Zdążyli się ucieszyć na wieść o poszerzeniu oferty, gdy nagle gruchnęła kolejna duża informacja. Koniec ze sprawdzaniem planu wydawniczego pod koniec miesiąca! Koniec z nerwowym ściskaniem kciuków za pojawieniem się wyczekiwanych komiksów! Znamy dokładny plan działania Egmontu w tym roku!

czytaj dalejAleX One
10 maja 2016 - 17:09

Halologia #12 - Firefight wraca do łask

Dawno, dawno temu (w 2009) w serii Halo zadebiutował tryb Firefight. Inspiracja nadeszła ze strony serii Gears of War, której twórcy odkryli, że obrona przed kolejnymi falami wrogów może być niezwykle zabawna. Bungie potrzebowało urozmaicenia dla własnej produkcji, ponieważ w ODST miało zabraknąć typowych starć multiplayer. Pomysł chwycił, powrócił nawet rok później w Halo: Reach, gdzie Firefight był trzecim filarem gry obok kampanii singlowej i sieciowych bojów. Później nastały czasy Halo 4 i… fani wstrzymali oddech. Zabrakło “klasycznego” trybu rozgrywki. Wtedy próbowano rekompensować ten brak coopowymi misjami Spartan Ops, jednak w najświeższej odsłonie serii (Halo 5) obok duetu singiel+multi nie dostaliśmy nic. Na szczęście nie ma tego złego, bo po ośmiu miesiącach wzorowego wsparcia popremierowego dostajemy wreszcie możliwość coopowego strzelania poza kampanią.

Do Halo wrócił Firefight!

czytaj dalejAleX One
7 lipca 2016 - 11:24

Współcześni Asasyni umarli razem z Desmondem

Miałem to szczęście, że w pierwszą odsłonę Assassin’s Creed grałem w momencie premiery. Wziąłem grę ze sklepu, dotarłem do domu, odpaliłem ją na konsoli. I co ważniejsze - nie zaglądałem do internetu. Siadam do gry o syryjskim zabójcy, który żył w dwunastym wieku, a tu symulacja dostaje zwiechy i jestem wrzucany do współczesności. Kopara opadła. Świetny pomysł (który był jedynie lekko sygnalizowany na trailerach) to idealne spoiwo kolejnych odsłon, dziejących się na przestrzeni stuleci. Stałem się wiernym fanem rodzącej się serii, wyczekującym na informacje o kolejnych częściach.

Jestem świeżo po nadrobieniu Unity. Grę przechodziłem cztery miesiące. Pośród całego wora wad i złych decyzji, które mi obrzydziły tę grę, najgorsze okazało się niemal kompletne OLANIE wątków współczesnych. Spojrzałem wstecz na Black Flag i Rogue i orzekłem: “Współcześni Asasyni umarli razem z Desmondem!”

Po kliknięciu “czytaj dalej” zaatakują Was spoilery, głównie dotyczące wątku współczesnego w serii AC. Jeśli więc gracie tylko dla Altairów, Edziów, Ratonhnhaké-tonów, Arnów, czy Shayów, to możecie zajrzeć.

czytaj dalejAleX One
16 września 2015 - 22:22

Civil War II - czyżby najgorszy event świata?

A skąd mogę wiedzieć? To dopiero 4 zeszyty! Faktem jednak pozostaje, że każdy numer jest gorszy od poprzedniego, a główna seria ciągnie za sobą gnijący ślad psujący inne serie jakich dotknie, a najlepszy scenarzysta świata (TAK, TO IRONIA!) Brian Michael Bendis chyba zamknął się w jakiejś samotni, napisał co mu się podobało i ktoś to puścił bez żadnego nadzoru.

Spoilerów na pęczki! Tylko co z tego? I tak odradzam czytanie tych komiksów!

czytaj dalejAleX One
2 sierpnia 2016 - 16:25

Halologia #6 - Dlaczego w Polsce nie istnieje kult Halo?

W Stanach marka Halo to legenda. Kolejne odsłony tej serii były (i są) wyczekiwane na dalekim zachodzie przez miliony fanów, którzy wypatrują szansy na powrót do swojego ulubionego świata. Cosplay, gadżety i wielkie encyklopedie opisujące wszelkie aspekty uniwersum zaczęły się ukazywać, jak w przypadku najpopularniejszych marek. Jak to się więc stało, że w kraju nad Wisłą hasła "Halo" i "Master Chief" budzą rozbawienie?

czytaj dalejAleX One
20 września 2015 - 10:05

Halologia #13 - Arcade'owy tryb Blitz w Halo Wars 2

Jakimś cudownym trafem premiera kontynuacji ciekawego eksperymentu w ramach serii Halo zbliża się coraz większymi krokami. O tym czy Halo Wars 2 okaże się czymś więcej niż tylko gratką dla fanów"jedynki" przyjdzie nam jeszcze zadecydować. Dziś zajmiemy się zapowiedzią trybu wyraźnie odróżniającego nadchodzącą produkcję Creative Assembly od pierwowzoru z 2009 roku, a przybliżającą ją do nowych pomysłów 343 odnośnie ich wizji multiplayera ostatnich odsłon naszej ulubionej serii.  

Dziś tematem jest Blitz!

czytaj dalejAleX One
23 listopada 2016 - 08:39

Halologia #11 - Beta Halo Wars 2

Coraz częściej na ważnych wydarzeniach branżowych wydawcy próbują zaskoczył publikę stwierdzeniem: “Podoba wam się nasz produkt? Niespodzianka! Jest dostępny WŁAŚNIE TERAZ!” Rok temu Bethesda zaskoczyła wszystkich natychmiastową premierą Fallout Shelter, teraz podobnego triku spróbował Microsoft (choć był problem z fragmentem “niespodzianka”) i otwartą betę Halo Wars 2 mogliśmy zacząć pobierać jeszcze w trakcie konferencji Xboxa.

czytaj dalejAleX One
24 czerwca 2016 - 11:50