Japan News #6 - Froszti - 14 września 2018

Japan News #6

Miniony tydzień nie obfitował w zbyt wiele informacji które warto byłoby opisać. Mam nadzieje jednak, że z pośród tych newsów które udało mi się znaleźć, znajdziecie coś intersującego dla siebie drodzy Czytelnicy.


Lody Häagen-Dazs już niejednokrotnie zaskakiwały konsumentów swoimi smakami. Nowa propozycja firmy, która niebawem pojawi się w sieci sklepów 7-Eleven, również zaserwuje miłośnikom zimnych deserów coś specjalnego. Połączenie klasycznej matchy z czarnym syropem kuromitsu (syrop cukrowy) oraz czerwonej fasoli – mieszanka naprawdę egzotyczna. Pierwsze osoby które miały już okazję zakosztować lodów twierdzą, że  są one mocno wyraziste pod względem smaku i pyszne.


Skoro mamy wrzesień to pozostańmy w temacie szkolnictwa i nauki. W Japonii niedawno obchodzono dzień sportu, podczas którego uczniowie poszczególnych klas rywalizują między sobą o miano najlepszego. Jeden z nauczycieli postanowił zmobilizować swoją klasę do walki za pomocą specjalnego rysunku wykonanego na tablicy. Okazuje się, że nie był to pierwszy raz i już od pewnego czasu co roku zagrzewa on w ten sposób do boju swoich uczniów. Widać, że oprócz wiedzy posiada również talenty artystyczne.


Igrzyska Olimpijskie w 2020 roku coraz bliżej. Władze Tokio doskonale zdają sobie sprawę, że nie będą w stanie pomóc wszystkim zagubionym turystom, którzy przybędą na tą imprezę sportową. Pomocni mieli okazać się wolontariusze, jednak   dwa lata po tym jak ogłoszono wymogi wolontariatu, okazało się, że nie ma zbyt dużej ilości chętnych. W celu zachęcenia młodych ludzi do pomocy podczas tego wydarzenia, władze są w stanie nawet sfinansować na preferencyjnych warunkach kredyty studenckie wszystkim chętnym. Dożyliśmy czasów w których to nawet sumienni i pomocni Japończycy muszą być kuszeni pieniędzmi aby brać udział w wolontariacie.


Do dość nietypowego zdarzenia doszło ostatnimi czasy w Pekinie. Tamtejsza policja musiała zatrzymać kierowcę, który poruszał się nieprzepisowy sposób po drogach Pekinu w własnoręcznie zbudowanym robocie. „Maszyna” może pomieścić dwóch pasażerów i przemieniać się pomędzy trybami pojazdu i humanoida. Projekt powstał w ramach Taobao Maker Festival, corocznej imprezy na której prezentowane są pomysły i innowacyjne gadżety. Kierowcę który miał przetestować maszynę odrobinę poniosło i postanowił zabrać ją na przejażdżkę po mieście.


Firma Max Factory we współpracy z Nintendo wypuszcza na rynek dwie świetnie wyglądające figurki z gry Splatoon. Zamówienia przedpremierowe będzie można składać po przez sklep internetowy producenta (Good Smile Company)  już od 11 września (premiera figurek maj 2019). Osoby zainteresowane mogą nabyć pakiet obu figurek w cenie około 11 852 jenów lub tylko jedną w cenie około 5 370 jenów. Ktoś zainteresowany ?


Cosplay to nie tylko uwielbienie jakieś postaci z gry/anime ale również doskonały sposób na życie. Udowadnia to jedna z najlepszych Japońskich cosplayerek „Enako”, która zrobiła jak zawsze furorę na tegorocznym „Comiket”. Obok pozowania do zdjęć prężnie działał jej sklepik w którym fani mogli zakupić masę gadżetów, plakatów i innych rzeczy. W jednym z udzielonych wywiadów pochwaliła się ona, że średnio na tego typu imprezach zarabia około 10 milionów jenów dziennie (około 90 tys. dolarów). Dodatkowo całkiem dobrze zarabia ona na funkcjonowaniu swojego sklepu internetowego, dzięki któremu ma stały dopływ gotówki. 


Japonia coraz bardziej zaczyna otwierać się na cudzoziemców, którzy do tej pory byli tam mile widziani raczej jako turyści niż stali mieszkańcy. Tamtejsze władze planują wprowadzić program ułatwiający otrzymanie stałej wizy dla studentów którzy ukończyli nauczanie uniwersyteckie w KKW i chcieliby zostać dam aby zrobić karierę zawodową. Doskonała wiadomość dla każdego kto studia ma jeszcze przed sobą a zafascynowany jest Japonią.


Japoński MacDonald’s zaczyna serwować swoim klientom specjalne napoje deserowe o smaku matchy. Pyszny, zimny i orzeźwiający napój o smaku zielonej herbaty był już hitem w niektórych wybranych restauracjach w minionym sezonie. Tym razem produkt ma być oferowany w każdym lokalu, dodatkowo na nadchodzącą jesień w ofercie pojawi się również jego gorąca wersja.


Studio Ghibli to nie tylko świetne produkcje anime ale również firma która doskonale potrafi spieniężyć zainteresowanie jakimi cieszą się ich marki. Jeśli jest się z wizytą w Japonii to zdecydowanie warto odwiedzić muzeum Ghibli ale nie tylko, coraz więcej turystów zagląda do kawiarni Shirohige's Cream Puff Factory, która nie tylko wyglądem zachwyca fanów anime. W menu znajdziemy pyszne desery nawiązujące swoim wyglądem do znanych marek studia. Największym zainteresowaniem cieszą się słodkości Totoro i Ponyo.


Japońskie reklamy można podzielić na dwa typy: te bardzo dziwne i te bardzo pomysłowe. W przypadku firmy Kyoei Forging Works, producenta części silnikowych, części maszyn rolniczych i przenośników taśmowych mamy do czynienia z tym drugim rodzajem. Nie wiem kto wpadł na pomysł zrobienia reklamy w formie świetnie wyglądającego anime ale trafił w dziesiątkę. Na uznanie zasługuje fakt, że do produkcji spotu udało się zatrudnić ludzi którzy  maczali swoje w palce w takich hitach jak SAO czy Hunter X Hunter.

Froszti
14 września 2018 - 09:56