Storyblocks: The King to narracyjna gra logiczna osadzona w średniowiecznym świecie, w której gracze kształtują opowieść, budując ścieżki z ograniczonej liczby bloków. Choć oferuje interesujący koncept, jej wykonanie na Nintendo Switch pozostawia wiele do życzenia.
Celem gry jest prowadzenie młodego bohatera przez różnorodne wyzwania, aby spełnić jego marzenie o zostaniu królem. Gracz decyduje o przebiegu historii, budując ścieżki na planszach i wybierając jedną z kilku dostępnych tras. Każdy poziom wymaga od gracza wykorzystania dostępnych bloków do skonstruowania trasy prowadzącej do wyjścia, a gra oferuje cztery alternatywne zakończenia, które dodają replayability w teorii, choć wykonanie w tej kwestii bywa krytykowane.
Mechanika gry polega na rotowaniu bloków i ich odpowiednim układaniu. Dla ułatwienia, gra podświetla bloki na zielono, jeśli są poprawnie umieszczone, i na czerwono, gdy nie pasują. Mimo tego, nieintuicyjne sterowanie i problemy z kamerą, które utrudniają widoczność układu, czynią rozgrywkę bardziej frustrującą niż relaksującą. Te niedociągnięcia szczególnie rzucają się w oczy na Switchu, gdzie adaptacja do kontrolera była niewystarczająca.
Świat przedstawiony w Storyblocks: The King jest schludny, choć minimalistyczny. Otoczenie i obiekty, takie jak fragmenty ścieżek czy budynki, przywołują średniowieczną atmosferę, ale brak im głębi i wyrazistości. Ścieżka dźwiękowa jest klimatyczna, jednak ogólny wizualny brak detali sprawia, że świat gry może wydawać się pusty. Zaletą jest płynność działania gry, nawet na platformie mobilnej, co wskazuje na dobre zoptymalizowanie pod kątem wydajności.
Największą bolączką gry jest jej sterowanie. Na Nintendo Switch gracze muszą zmagać się z trudnościami związanymi z obracaniem kamery za pomocą gałek analogowych i przycisków, co często powoduje utratę widoku na kluczowe elementy układanki. Dodatkowo, brak możliwości przypisania własnych przycisków, a także brak pauzy czy prostych funkcji interfejsu, odbiera przyjemność z rozgrywki. Problemy te są szczególnie widoczne, ponieważ gra wydaje się być pierwotnie zaprojektowana z myślą o komputerach PC i myszce.
Storyblocks: The King to gra o dużym potencjale narracyjnym, który jednak nie został w pełni wykorzystany na konsoli Nintendo Switch. Choć pomysł na układanie ścieżek i eksplorację alternatywnych zakończeń brzmi ciekawie, problemy ze sterowaniem, kamera oraz brak głębi w oprawie graficznej znacznie obniżają jakość rozgrywki. Z tego powodu gra sprawdza się bardziej jako ciekawostka dla miłośników logicznych tytułów, ale trudno ją polecić jako pełnowartościowy zakup.