Fable III na PC w 3D wygląda fenomenalnie - Verminus - 1 marca 2011

Fable III na PC w 3D wygląda fenomenalnie

Na jednej z hal na GDC, znajduje się stoisko Microsoftu, na którym można pograć w pecetową wersję Fable III. Daruję sobie opisywanie samej gry (pokazywane jest demo z zeszłorocznego E3), ale podczas  krótkiej zabawy udało mi się  wyłapać kilka ciekawostek dotyczących wersji na komputery osobiste.

Największą innowacją jest wsparcie dla okularów NVIDIA 3D Vision. Muszę przyznać, że głębia i wrażenie przestrzenności są po prostu fenomenalne. Jeszcze nigdy 3D nie zrobiło  na mnie tak piorunującego wrażenia. Niestety był  to efekt dosłownie piorunujący. Gdy podejdziemy postacią zbyt blisko do ściany i kamera głupieje otrzymujemy bardzo nieprzyjemne  „uderzenie”. Instynktownie zamykamy oczy i aż chcemy  zerwać okulary z nosa. Generalnie granie z największą możliwą głębią (regulujemy ją płynnie pokrętłem na kontrolerze sprzedawanym razem z okularami),  jest co prawda szalenie widowiskowe, ale na dłuższą metę męczące.

Z przeniesieniem sterowania na PC poradzono sobie całkiem nieźle. Kółkiem myszy bezproblemowo wybieramy spośród ataków (cios  mieczem, strzał czy rzucenie  czaru),  które wykonujemy lewym przyciskiem myszy.  Po komnatach sanktuarium możemy poruszać się szybciej dzięki skrótom przyporządkowanym pod klawisze funkcyjne. Oczywiście nie zrezygnowano z pełnego wsparcia kontrolera do Xboksa 360.

Po wyłączeniu efektu 3D gra wygląda identycznie jak wersja na Xboksa. Nie ma co nastawiać się na duży skok jakościowy.  Ponadto Fable III na PC będzie wykorzystywał usługę Games for Windows LIVE.

Verminus
1 marca 2011 - 07:00