The Legend of Heroes: Trails into Reverie - Danteveli - 10 lipca 2023

The Legend of Heroes: Trails into Reverie

Japońskie gry mają się niezwykle dobrze. W ostatnich miesiącach i latach na rynek trafiło pełno świetnych tytułów. Remake, remaster i nowe odsłony kultowych serii, a także interesujące nowe IP - naprawdę jest w co grać jeśli lubi się produkcje z Kraju Kwitnącej Wiśni. Teraz do długaśnej listy intrygujących produkcji dołącza The Legend of Heroes: Trails into Reverie, czyli najnowsza część ciągnącej się od lat serii JRPG. Czy ten tytuł zadowoli fanów marki?

The Legend of Heroes: Trails into Reverie jest grą RPG stworzoną przez Nihon Falcom i wydaną przez NIS America. Jest to dziesiąta i ostatnia część serii Trails, która należy do niedocenionej,a le cudnej serii The Legend of Heroes.

Fabularnie jest dobrze i gra w udany sposób odwołuje się do wydarzeń z poprzednich odsłon jednocześnie serwując mieszankę starej historii z nowymi bohaterami posiadającymi własne motywacje. Niektóre postacie są trochę denerwujące, ale taki jest urok produkcji z masą bohaterów mających reprezentować różne przekonania. Naprawdę dobrze wypada kontynuowanie wątków z pierwszego i drugiego Cold Steel. W trzeciej części już od samego początku wiemy, że nasze dokonania z tamtych gier mają wpływ na sytuacje na świecie a także wewnętrzny rozwój różnych postaci.

Fabuła gry skupia się na losach trzech postaci: Reana Schwarzer, Lloyda Bannings i tajemniczego “C”, których ścieżki można przełączać dowolnie za pomocą systemu Crossroads. Gra jest zakończeniem sagi Trails of Cold Steel i Crossbell, a także wprowadza nowe elementy taktycznej walki i eksploracji 23.

Rean Schwarzer, bohater wojenny z Erebonii, wraca do życia na kampusie filialnym po wydarzeniach Wielkiego Zmierzchu, ale musi stawić czoła nowemu zagrożeniu. Lloyd Bannings, przywódca Specjalnej Sekcji Wsparcia Policji Crossbell, walczy o wolność swojego miasta po tym, jak jego niepodległość została zakłócona przez ponowne pojawienie się starego wroga. “C” to zamaskowana postać, która wydaje się używać tego samego pseudonimu co lider Frontu Wyzwolenia Imperialnego. Jaki jest jego cel i kim naprawdę jest? 3

System walki gry jest podobny do poprzednich gier z serii Trails, z turowymi bitwami, które wykorzystują Artsy, Crafty, Brave Orders i S-Crafty.Po pierwsze poza zwykłymi atakami mamy też korzystanie z „czarów” i specjalnych umiejętności. Daje to trzy różne typy ataków odmiennym zastosowaniu, a na dokładkę część z umiejętności i magicznych zdolności ma zastosowanie defensywne lub wzmacnia czy leczy nasze postacie.

Dalej dochodzi system link, gdzie dwójka bohaterów stanowi parę. W raz z budowaniem więzi pomiędzy bohaterami pozwala to na wykonywanie dodatkowych akcji czy wspólnych ataków. Dodatkowo mamy jeszcze potężne ataki specjalne, które „ładujemy” wykonywaniem zwykłych ataków i zadawaniem obrażeń wrogowi. Możemy je wykonywać w dowolnym momencie walki dzięki czemu sprawdzają się świetnie jako ostatnia deska ratunku lub metoda na szybkie wyeliminowanie towarzyszy jakiegoś bossa.

Podczas bitew w starciu biorą udział czterej bohaterowie. Mamy jednak możliwość wymieniania postaci na członków z zapasowej ekipy co jest przydatne w sytuacji gdy potrzeba nam na przykład więcej osób mogących leczyć członków drużyny, czy gdy mamy potrzebę użycia jakiejś konkretnej mocy.

Kolejnym ciekawym patentem jest system, gdzie co turę pojawia się jakiś losowy efekt trafiający do jednej z postaci działających na polu bitwy. Może to być przywrócenie zdrowia czy energii lub inne bonusy. To wszystko razem tworzy naprawdę rozbudowaną całość.

Jeśli chodzi o oprawę graficzna to przeskok z poprzednich wersji jest zauważalny. Gra była robiona pod specyfikę PlayStation 4 i to widać. Tekstury i modele postaci są znacznie lepsze a lokacje wyglądają na bardziej dopracowane. Co prawda znajda się słabsze elementy jak woda, ale na ogół wszystko wygląda naprawdę przyzwoicie. Nie jest to może oprawa graficzna na najwyższym poziomie, ale jeśli chodzi o produkcje JRPG to nie ma zbyt wielu tytułów wyglądających lepiej od tej gry.

Gra jest ogromnym i ambitnym finałem serii Trails, która była chwalona za swoje bogate światopogląd, złożoną fabułę i zapadające w pamięć postacie. Gra dostarcza satysfakcjonującego zakończenia dla fanów serii, pozostawiając jednocześnie trochę miejsca na przyszłe możliwości. Grafika gry jest ulepszona w porównaniu z poprzednimi częściami, z bardziej szczegółowymi środowiskami i modelami postaci. Ścieżka dźwiękowa gry jest skomponowana przez Falcom Sound Team JDK i zawiera zarówno nowe jak i znane utwory pasujące do nastroju i tonu każdej sceny

Danteveli
10 lipca 2023 - 06:32