Planowałem zatytułować ten wpis w stylu „poznałem jeden z najbardziej niesamowitych sandboxów”, ale doprawdy trudno spojrzeć na (od trzech lat darmową) grę UnReal World bez uwzględnienia jej historii. Najstarsza wersja tej produkcji, wydana w 1992-im na system DOS, należała do tej samej beczki, co dość popularny ADOM i inne roguelike’i fantasy. Twórcy (w różnych okresach jeden lub dwóch) zdecydowali się jednak popchnąć grę w niezgodną z standardowym podejściem stronę, przez co ich produkt doczekał się grona oddanych fanów i modderów. W dodatku ostatni, spory patch do gry opublikowany został zaledwie kilka tygodni temu i końca prac jeszcze nie widać.
Zwykle w rocznych podsumowaniach widzowie i dziennikarze skupiają się na tych najlepszych, największych i najbardziej dochodowych produkcjach. Wszyscy jednak wiemy, że minione dwanaście miesięcy oprócz kasowych przebojów, przyniosło też wiele – często wyjątkowo spektakularnych – klap finansowych. Taką właśnie listę, obejmującą największe porażki 2016 roku, zdecydował się przygotować serwis The Hollywood Reporter. Wyniki finansowe i budżety filmów zostały skonsultowane ze specjalistami od box office’u.
"Wierzenia i starożytna broń nie mają szans wobec dobrego blastera." - Han Solo
Gwiezdne Wojny to nie tylko walki w przestrzeni kosmicznej, ale również i bitwy na lądzie, w których wykorzystuje się broń palną tego uniwersum - blastery. W poprzednim wpisie przyjrzeliśmy się pochodzeniu tych najbardziej popularnych, mających swoje korzenie w karabinach i pistoletach znanych z I i II wojny światowej. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego filmu Łotr 1. Pomimo, iż rozgrywa się tuż przed klasyczną trylogią i zawiera znane już modele, to wprowadza jeszcze kilka nowych spluw miotających wiązki skupionej energii, opartych na klasycznych egzemplarzach amerykańskiego i niemieckiego arsenału.
kalendarz wiadomości | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
zobacz więcej