Nurkowie kontra rekiny czyli nowy zwiastun gry Depth z GDC - Adrian Werner - 3 marca 2011

Nurkowie kontra rekiny, czyli nowy zwiastun gry Depth z GDC

Czy te oczy mogą kłamać?

Każda edycja Games Developers Conference jest dla twórców okazją do podzielenia się ze światem nowymi materiałami z własnych gier.  W powodzi filmików pokazujących uroki wysokobudżetowych produkcji często przegapiane są  jednak zwiastuny mniejszych, ale równie obiecujących tytułów. Miejmy nadzieję, że podobny los nie spotka najnowszego zwiastuna z podwodnej skradanki Depth.

Dla przypomnienia - zabawa polegać ma na sieciowych starciach dwóch drużyn. Pierwsza z nich to nurkowie, którzy schodzą pod wodę, by szukać skarbów, najczęściej ukrytych we wnętrzach zatopionych statków. Wcielając się w człowieka, mamy za zadanie wpierw zlokalizować drogocenny obiekt, a potem dostarczyć go na powierzchnię. Druga grupa graczy to rekiny i ich celem jest przeszkodzenie nurkom w realizacji zadań, co najczęściej oznacza zrobienie sobie z nieszczęśników smacznej przekąski.

Unikalne doznania zapewnia fakt, że zabawa toczy się głównie pod wodą. Oznacza to, że ruchy nurków podlegają takim samym zasadom jak w rzeczywistości. Rekiny natomiast wyposażone zostały w możliwość wykrywania drgań wody, co ułatwia im zlokalizowanie poruszających się ofiar. Co ciekawe, jest to równoważone przez bardzo słaby wzrok tych zwierząt. Oznacza to, że nieruchomy nurek jest praktycznie niewidoczny, natomiast płynący (albo jeszcze lepiej - krwawiący) stanowi łatwy cel. Tym samym cała zabawa sprowadza się do podwodnej zabawy w kotka i myszkę. To właśnie skradankowa natura całej gry powoduje, że mocno różnić się ona będzie od typowych sieciowych strzelanek.

Gra tworzona jest wyłącznie na PC (przynajmniej na razie), a całość hulać ma na silniku Unreal 3, a konkretnie na licencji UDK. To kolejny przykład tego jak wiele dobrego zrobił dla niezależnych twórców pecetowych Epic udostępniając za grosze swoją technologię. W rezultacie obecnie w produkcji znajduje się masa dobrze zapowiadających się pecetowych gier zręcznościowych, a wśród nich Depth jest jedną z najbardziej obiecujących pozycji.

Ponadto z okazji GDC wypuszczono  też kilka nowych screenów.

Adrian Werner
3 marca 2011 - 20:19

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
03.03.2011 21:16
krzychu2k7
39
Konsul

Pomysł wydaje się bardzo prosty - capture the flag w wersji podwodnej. Z tym, że są duże ograniczenia, bo rekin to rekin, a nurek jest w wodzie...jakoś ciężko mi uwierzyć, że da się coś interesującego z tego wycisnąć. Ale kto wie...

03.03.2011 21:21
odpowiedz
zanonimizowany652620
46
Generał

bardzo ciekawe

03.03.2011 22:11
odpowiedz
x173o
35
Pretorianin

czekamy

03.03.2011 22:13
odpowiedz
gladius reloaded
0
Generał

Wygląda to słabo - ani trochę nie oddaje tego, jak człowiek porusza się pod wodą.

03.03.2011 22:32
raziel88ck
👍
odpowiedz
raziel88ck
141
Reaver is the Key!

Ciekawy pomysl, szkoda ze gra nastawiona na multi, ale trzymam kciuki, bo lubie swiezosc na rynku gier.

05.03.2011 10:46
Harry M
odpowiedz
Harry M
133
Master czaszka

Podobne do tej gry w kosmosie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze