Każda edycja Games Developers Conference jest dla twórców okazją do podzielenia się ze światem nowymi materiałami z własnych gier. W powodzi filmików pokazujących uroki wysokobudżetowych produkcji często przegapiane są jednak zwiastuny mniejszych, ale równie obiecujących tytułów. Miejmy nadzieję, że podobny los nie spotka najnowszego zwiastuna z podwodnej skradanki Depth.
Dla przypomnienia - zabawa polegać ma na sieciowych starciach dwóch drużyn. Pierwsza z nich to nurkowie, którzy schodzą pod wodę, by szukać skarbów, najczęściej ukrytych we wnętrzach zatopionych statków. Wcielając się w człowieka, mamy za zadanie wpierw zlokalizować drogocenny obiekt, a potem dostarczyć go na powierzchnię. Druga grupa graczy to rekiny i ich celem jest przeszkodzenie nurkom w realizacji zadań, co najczęściej oznacza zrobienie sobie z nieszczęśników smacznej przekąski.
Unikalne doznania zapewnia fakt, że zabawa toczy się głównie pod wodą. Oznacza to, że ruchy nurków podlegają takim samym zasadom jak w rzeczywistości. Rekiny natomiast wyposażone zostały w możliwość wykrywania drgań wody, co ułatwia im zlokalizowanie poruszających się ofiar. Co ciekawe, jest to równoważone przez bardzo słaby wzrok tych zwierząt. Oznacza to, że nieruchomy nurek jest praktycznie niewidoczny, natomiast płynący (albo jeszcze lepiej - krwawiący) stanowi łatwy cel. Tym samym cała zabawa sprowadza się do podwodnej zabawy w kotka i myszkę. To właśnie skradankowa natura całej gry powoduje, że mocno różnić się ona będzie od typowych sieciowych strzelanek.
Gra tworzona jest wyłącznie na PC (przynajmniej na razie), a całość hulać ma na silniku Unreal 3, a konkretnie na licencji UDK. To kolejny przykład tego jak wiele dobrego zrobił dla niezależnych twórców pecetowych Epic udostępniając za grosze swoją technologię. W rezultacie obecnie w produkcji znajduje się masa dobrze zapowiadających się pecetowych gier zręcznościowych, a wśród nich Depth jest jedną z najbardziej obiecujących pozycji.
Ponadto z okazji GDC wypuszczono też kilka nowych screenów.