News dnia (10.09): W WarZ stracisz przedmiot kupiony za prawdziwą gotówkę - Mureet - 10 września 2012

News dnia (10.09): W WarZ stracisz przedmiot kupiony za prawdziwą gotówkę

News dnia to cykl opisujący najciekawsze wydarzenie dnia ze świata gier wideo okraszony moim subiektywnym komentarzem. Codziennie od poniedziałku do piątku.

Dziś dowiedzieliśmy się ciekawej rzeczy o WarZ, które będzie nastawione na model mikropłatności - będziemy mogli kupić wiele różnych ulepszeń, broni, naboi... Generalnie wyposażyć cały ekwipunek płacąc za nie wszystkie prawdziwą gotówką (oczywiście będzie też można nabyć je tradycyjnym sposobem). Problem w tym, że twórcy chcą grę "urealnić" do tego stopnia, że po śmierci nasz bohater straci wszystkie przedmioty, również te zakupione za prawdziwą gotówkę.

Tłumaczenia twórców kompletnie mnie nie przekonują i bliźniaczo przypominają te dotyczące Domu Aukcyjnego w Diablo III:

"(...) ostatecznie zdecydowaliśmy, że będzie to niezłą zachętą, by gracze zachowywali dodatkową ostrożność w czasie zabawy albo by nie wydawali za dużo pieniędzy i zamiast tego próbowali zdobyć wszystkie przedmioty szukając ich w świecie gry."

Nie wydajmy za dużo pieniędzy? Nie kupujmy przedmiotów, a szukajmy ich w świecie gry? To po co ten system płatności skoro przekonują nas, aby z niego nie korzystać na rzecz właściwej rozgrywki? Trochę nie ma to sensu.

Projektanci chcą od nas wymusić ostrożniejszą grę i pewnie im się to uda, lecz czy trzeba to robić koniecznie takimi środkami? Przecież są inne sposoby, aby gracz nie szedł bezmyślnie przed siebie, bez obaw o konsekwencje. W sumie wystarczy nawet zostać przy stracie całego ekwipunku, ale niech te kupione przedmioty za prawdziwą gotówkę zostaną w jakimś bezpiecznym miejscu. Nikt przecież nie chce mieć świadomości, że jego pieniądze zostały wyrzucone w błoto, a takie z pewnością będą w momencie, gdy nasza postać zginie.

Sądzę, że twórcy stąpają po niestabilnym gruncie. Oczywiście kusi ich fakt zarobku, nic nadzwyczajnego, lecz tym razem odczuwam, że trochę za bardzo. Z jednej strony może okazać się to bardziej dochodowe od standardowych mikropłatności, gdyż tu, ten sam przedmiot będziemy kupować parę razy czyli i zysk będzie adekwatnie większy. Z drugiej strony może odwrócić się to przeciwko nim. Gracze mogą stać się przesadnie ostrożni, bojąc się odkrywać nowe elementy gry i tereny w obawie przed śmiercią. Szybko się znudzą, a twórcy nie zarobią. 

Oczywiście zobaczymy jak to się wszystko rozwinie po premierze. Poznamy ceny, reakcje mediów, graczy i ocenimy na chłodno jak taki specyficzny model mikropłatności się sprawdzi. Ja jednak jestem bardzo sceptyczny i raczej nie będę temu przyklaskiwać. 

Mureet
10 września 2012 - 16:09

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
10.09.2012 19:56
Ychos
Ychos
43
Pretorianin

Według mnie bardzo fajna sprawa, że wszystko się traci, nawet to co zostało zapłacone za prawdziwą gotówkę. Ale prawda, mniej ludzi może przez to korzystać z systemu mikropłatności, ale z drugiej strony, im częściej będą ginąć, tym częściej będzie im potrzebne wyposażenie, więc może twórcy myślą że gracz będzie kupował jeden przedmiot kilka razy, zawsze po swojej śmierci.

10.09.2012 20:52
odpowiedz
SweetPinkPlushPony
8
Legionista

Przypuszczam, że gdyby zakupione za prawdziwe pieniądze przedmioty były "przyspawane" do postaci i nie można było by ich stracić, autor narzekałby na opcję PAY TO WIN. Jeśli twórcy z góry mówią o możliwości straty zakupionych przedmiotów, to osoby chcące prostą drogą wybić się w rankingu sami ryzykują stratę i sami zabierają się za taki rodzaj hazardu.

10.09.2012 20:57
Harry M
odpowiedz
Harry M
141
Master czaszka

Jak dla mnie super pomysł. Nie będzie to gra Pay to win tylko w stylu "wydawaj kasę na rzeczy, a później je strać bezpowrotnie". Osobiście zapewne nie będę tam nic kupował wiec pomysł tym bardziej mi się podoba.

10.09.2012 21:02
😁
odpowiedz
zanonimizowany293901
40
Legend

No rzeczywiście super pomysł...

Tylko czekać czasów, gdy wydawca narzuci jeszcze opłaty za możliwość ustawiania opcji graficznych/dźwiękowych, a na koniec w ogóle próby odinstalowania swojego produktu.

11.09.2012 14:49
odpowiedz
SweetPinkPlushPony
8
Legionista

@meryphillia Kupowanie dodatkowych broni do gry nie jest konieczne i obowiązkowe, więc nie rozumiem dlaczego porównujesz kupowanie broni do ustawień graficznych...

11.09.2012 14:52
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

Ogólnie utrata przedmiotów w momencie śmierci to pomysł jak najbardziej dobry (dodaje naprawdę dużo emocji w PvP), jednak jeśli przedmioty kupowane za prawdziwe dolary będzie można tak łatwo stracić - będą musiały być naprawdę mocne, żeby gracze się w ogóle nimi interesowali. Czyli efekt końcowy niekoniecznie fajny :(

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze