W zeszłym miesiącu przedstawiłem Wam wyniki cyklicznego konkursu organizowanego przez Experimental Gameplay Project. Dziś pora na kolejną odsłonę, tym razem tematem gry – tworzonej w bardzo specyficznych warunkach i w bardzo krótkim czasie – miało być potomstwo. Twórcy konkursu rzucają tylko jedno słowo, nie rozwijają tematu, stąd interpretacje autorów potrafią być bardzo różne.
Osobiście uważam, że lepiej poszła twórcom dezintegracja, ale to akurat nie dziwi, przecież niszczenie jest znacznie łatwiejsze i często bardziej efektowne niż tworzenie. Offspring to potomstwo, ale tu twórcy podeszli do tematu bardzo kreatywnie. Mamy rozwój pojedynczego organizmu, mamy współżycie dwóch rodzajów organizmów, mamy też – najciekawszą chyba pozycję – grę której celem jest stworzenie jak najbardziej zróżnicowanej puli genów przez mieszanie pyłków z różnych kwiatów.
Podobnie jak poprzednio, te gierki same w sobie nie są wybitne, ale mogą być świetną podstawą do jakiegoś większego projektu. Szczerze polecam zapoznanie się z nimi – zajmie to dosłownie kilkanaście minut. Za miesiąc zobaczymy wyniki konkursu którego tematem jest słowo ‘Story’.