Pillars of Eternity - cechy statystyki mechanika i walka (1/2) - Lazu - 2 kwietnia 2015

Pillars of Eternity - cechy, statystyki, mechanika i walka (1/2)

Hej,

Przygotowałem małe omówienie tego co developerzy przygotowali dla nas w Pillars of Eternity. W systemie D&D na którym jest to wszystko oparte spotykamy się ze sporą liczbą cyferek. Może to być dla niektórych mało zrozumiałe wiec postanowiłem podzielić się z wami moją wiedzą na ten temat aby wszystkie grało się łatwiej.

Będzie to dla was bardzo przydatne kiedy będziecie grać na poziomie wysokim i wyżej wiec tym bardziej zachęcam do poświecenia chwili czasu. Dodatkowo zachęcam do zostawiania pytań na które chętnie odpowiem.


Pozdrawiam
Lazu



Wspomniane w materiale liczby przedstawiane w mechanice rzutów:

1)

Przypadek filmu: (niestety pomyliłem się i od celności odejmowałem odbicie - powinno być odwrotnie tak jak podane poniżej)
Celność: 21

Odporność
Odbicie : 20

Rzut kością k100 (100 ścienna) = 50

wyliczanie wsp. trafienia = rzut kością - (odbicie - celność)
w tym przypadku: 50 - (20 - 21) = 51

czyli skutkiem ataku jest draśnięcie.

2)
Celność: 39

Odporność
Odbicie : 69

Rzut kością k100 (100 ścienna) = 30

wyliczanie wsp. trafienia = rzut kością - (odbicie - celność)
w tym przypadku: 30 - (69 - 39) = 60

rodzaj trafienia:
<15 - chybienie
16-50 - draśniecie ( - 50% dmg i czas)
51-100 - trafienie
>100 - trafienie krytyczne (+ 150% dmg i czas)

Lazu
2 kwietnia 2015 - 18:08