Maciej Jałowiec

o grach Free To Play i nie tylko

najnowszepolecanepopularne

Polecane przez Maciej Jałowiec

Światowy rynek gier mobilnych w liczbach

W dniach od 11 do 13 lutego odbywały się w Amsterdamie targi Casual Connect Europe, poświęcone grom mobilnym, społecznościowym, przeglądarkowym i kasynowym, cechującym się w większości przypadków stosowaniem modelu biznesowego Free To Play. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie produkcjami mobilnymi (m. in. we wspomnianym modelu z mikropłatnościami) na całym świecie, ekipa GRYOnline.pl postanowiła odwiedzić targi w Amsterdamie i dowiedzieć się, jak w chwili obecnej wygląda rynek gier mobilnych, a także jakie ma on widoki na przyszłość.

czytaj dalejMaciej Jałowiec
18 lutego 2014 - 19:51

10 pomysłowych i ciekawych reklam

Kto kojarzy jakąś ciekawą i interesującą reklamę? Pamiętacie spoty telewizyjne napoju energetycznego, który dodaje skrzydeł? A może znacie hasło "prawie robi wielką różnicę"? Zachęcam do obejrzenia 10 filmików z naprawdę fajnymi i niebanalnymi reklamami - takimi, które śmieszą, zapadają w pamięć, albo powodują ogólny opad szczęki. Zapraszam!

Oglądając ciekawe reklamy, można odnieść wrażenie, że wszystko da się fajnie zareklamować.
czytaj dalejMaciej Jałowiec
10 września 2013 - 21:49

The Walking Dead: 400 Days - minirecenzja

Maciej Jałowiec ocenia: The Walking Dead: 400 Days
60

Po ukończeniu 400 Days, bonusowego epizodu pierwszego sezonu growej wersji The Walking Dead, czuję pewien niedosyt. Jednakże, pomimo niego, wszystkim fanom wcześniejszych epizodów mogę 400 Days polecić. Skąd wzięła się taka ambiwalencja? Gorąco zachęcam do lektury minirecenzji.

400%20Days%20to%20bonusowy%20epizod%20do%20The%20Walking%20Dead%2C%20gry%20przygodowej%20autorstwa%20Telltale%20Games%2C%20opartej%20na%20komiksie%20autorstwa%20Roberta%20Kirkmana.%20400%20Days%20opowiada%20pi%u0119%u0107%20historii%20os%F3b%2C%20kt%F3re%20zmagaj%u0105%20si%u0119%20z%20infekcj%u0105%2C%20kt%F3ra%20zmieni%u0142a%20mieszka%u0144c%F3w%20%u015Bwiata%20w%20zombie.
czytaj dalejMaciej Jałowiec
5 września 2013 - 21:58

Plants vs. Zombies 2 ma już niemal 25 milionów pobrań [INFOGRAFIKA]

Plants vs. Zombies 2 ma już prawie 25 milionów pobrań, a więc w 2 tygodnie dotarła do większej liczby ludzi niż "jedynka" od początku swojego istnienia! Dlaczego tak się stało i czym jeszcze może pochwalić się "dwójka"? Po odpowiedzi zapraszam do lektury wpisu.

Studio%20PopCap%20og%u0142osi%u0142o%2C%20%u017Ce%20Plants%20vs.%20Zombies%20ma%20ju%u017C%20prawie%2025%20milion%F3w%20pobra%u0144.%20Jest%20to%20jedna%20z%20najpopularniejszych%20gier%20mobilnych%2C%20dost%u0119pna%20w%20modelu%20Free%20To%20Play%2C%20mo%u017Cna%20j%u0105%20wi%u0119c%20pobra%u0107%20za%20darmo%20z%20Apple%20Store.
czytaj dalejMaciej Jałowiec
30 sierpnia 2013 - 22:10

Najpopularniejsze gry na Facebooku - sierpień 2013

Teoretycznie w trakcie wakacji ludzie mają więcej czasu na granie. Ponieważ jednak wtedy zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych, panuje dobra pogoda, nie wszystkim chce się spędzać czas przed ekranem. Jak te i inne aspekty wpłynęły na popularność gier społecznościowych? Zapraszam do sprawdzenia statystyk najpopularniejszych tytułów na Facebooku.

czytaj dalejMaciej Jałowiec
28 sierpnia 2013 - 22:00

Battlefield 3 - wrażenia z multiplayera

Maciej Jałowiec ocenia: Battlefield 3
70

Po kilkuletnim odpoczynku od serii Battlefield postanowiłem sprawdzić, jak w akcji wygląda jej część trzecia, a to za sprawą wtopy, jaką Electronic Arts zaliczyło przy premierze SimCity. Jak zapewne pamiętacie, ta gra od samego początku kojarzyła się z poważnymi problemami technicznymi, które wręcz uniemożliwiały zabawę. Wówczas EA, w ramach przeprosin, pozwoliło fanom symulacji miasta pobrać za darmo jeden z wybranych tytułów w ramach platformy Origin. Mój wybór padł wówczas na Battlefield 3, stwarzając tym samym okazję do ponownego przyjrzenia się tej serii.

Battlefield%203%20-%20recenzja%20trybu%20multiplayer%20gry%20akcji%20z%20gatunku%20FPS.%20Battlefield%203%20to%20gra%20od%20Electronic%20Arts%2C%20dotycz%u0105ca%20wsp%F3%u0142czesnego%20pola%20walki.%20Do%20dyspozycji%20graczy%20oddano%20wielu%20typ%F3w%20broni%20palnej%20i%20pojazd%F3w.%20Rozgrywka%20ma%20charakter%20dru%u017Cynowy.
czytaj dalejMaciej Jałowiec
18 sierpnia 2013 - 21:38

Najpopularniejsze gry na Facebooku - maj 2013

Z początkiem maja w Internecie pojawił się kolejny z serii raport na temat najpopularniejszych gier na Facebooka. Biorąc pod uwagę, że sektor gier społecznościowych skupia wokół siebie bardzo dużą liczbę graczy, pomijanie go przy szerszych dywagacjach na temat gier wydawałoby się być błędem. Zapraszam zatem do sprawdzenia, które gry cieszą się obecnie na FB największą popularnością. Raport pozwoliłem sobie opatrzyć drobną, autorską analizą.

Facebook%20to%20nie%20tylko%20serwis%20spo%u0142eczno%u015Bciowy%2C%20ale%20tak%u017Ce%20atrakcyjna%20platforma%20dla%20tw%F3rc%F3w%20gier.%20Wielomilionowa%20spo%u0142eczno%u015B%u0107%20graczy%20typu%20casual%20kusi%20developer%F3w%20szukaj%u0105cych%20taniego%20dost%u0119pu%20do%20szerokiego%20grona%20potencjalnych%20klient%F3w.
czytaj dalejMaciej Jałowiec
10 maja 2013 - 21:02

Przychody i koszty dotyczące gracza, czyli wskaźniki w grach Free To Play, cz. 2

Zataczająca coraz szersze kręgi sława modelu Free To Play oznacza zwiększoną ilość informacji na temat gier w tym modelu, napływających do nas każdego dnia. Aby lepiej je rozumieć, zapraszam do lektury drugiego już wpisu na temat podstawowych wskaźników stosowanych do opisu popularności i dochodowości gier Free To Play.

konwersja%2C%20koszt%20pozyskania%20u%u017Cytkownika%2C%20warto%u015B%u0107%20u%u017Cytkownika%20w%20czasie%20-%20wska%u017Aniki%20opisuj%u0105ce%20gry%20Free%20To%20Play
Sporo polskich graczy płaci w grach Free To Play poprzez systemy SMS.
czytaj dalejMaciej Jałowiec
24 marca 2013 - 22:38

MAU, DAU, konwersja, retencja i inne wskaźniki w grach Free To Play

Mając na uwadze wzrost popularności modelu Free To Play i jego coraz częstszą obecność wśród topowych marek gier, myślę że coraz częściej będą do nas napływać informacje o tym, jak dobrze sobie poszczególne tytuły radzą. Problem w tym, że popularności lub sukcesu finansowego tego typu tytułów nie wyraża się liczbą sprzedanych egzemplarzy. Mając to na uwadze, postanowiłem stworzyć wpis zawierający opis podstawowych wskaźników określających efektywność gier Free To Play. Poniżej znajdziecie zatem wyjaśnienia takich pojęć jak konwersja, retencja, MAU, DAU i innych. Zapraszam do lektury!

MAU%2C%20DAU%2C%20konwersja%2C%20retencja%2C%20engagement%20rate%2C%20retention%20rate%20-%20definicje
Gry Free To Play opisuje się poprzez szereg miar - w tym wpisie opowiemy sobie m. in. co to jest ARPU, ARPPU, DAU, MAU, itp.
czytaj dalejMaciej Jałowiec
18 marca 2013 - 09:37

Darmowe gry bez Pay 2 Win – dlaczego nieetyczne zagrywki idą w odstawkę

Free 2 Play, Pay 2 Win – dwa terminy, które wśród fanów topowych gier wywołują białą gorączkę, zwłaszcza w kontekście stosowania modelu biznesowego F2P w ich ulubionych seriach, które znają od lat, i przy których miło spędzili wiele godzin. Mając na uwadze, że F2P przez lata kojarzył się z niskiej jakości (w porównaniu do wysokobudżetowych produkcji) grami przeglądarkowymi i premiowaniem najzamożniejszych w ramach Pay 2 Win, ciężko dziwić się zdenerwowaniu graczy. Mam jednak dobrą wiadomość – system P2W jest w odwrocie i za parę lat gry go stosujące będą stanowić niechlubną mniejszość. Dlaczego tak się stanie? Postaram się to wytłumaczyć w niniejszym wpisie. Zapraszam do lektury!

World%20of%20Tanks%20to%20darmowa%20gra%20w%20modelu%20Free%20To%20Play%2C%20kt%F3r%u0105%20niejednokrotnie%20oskar%u017Cano%20o%20stosowanie%20systemu%20Pay%202%20Win
Czy World of Tanks to gra typu Pay 2 Win?
czytaj dalejMaciej Jałowiec
10 marca 2013 - 12:18