Jako pierwszego w tym roku cosplaya prezentujemy Mad Moxxi z serii Borderlands. W postać wcieliła się Mono Abel.
Bohaterką pierwszego w tym tygodniu odcinka naszego cyklu cosplayowego została Alexstrasza, czyli postać z gry World of Warcraft, która zadebiutowała w dodatku Wrath of the Lich King. Wcieliła się w nią Narga.
Bohaterką pierwszego w tym tygodniu cosplaya została Enoshima Junko z gry Danganronpa: Trigger Happy Havoc. W postać wcieliła się Nanami Evans.
W pierwszym w tym tygodniu cosplayu wystąpiła Yaya Han, która przebrała się za Fiorę, czyli jedną z wojowniczek z gry MOBA League of Legends.
Bohaterką pierwszego w tym tygodniu odcinka naszego cyklu została Jaina Proudmoore ze świata serii Warcraft, za którą przebrała się Natasha Firsakova(znana również jako Narga).
W ostatnim w tym tygodniu odcinku naszego cyklu prezentujemy cosplay Inori Yuzurihy, czyli jednej z głównych postaci serii animowanej Guilty Crown oraz jej adaptacji na inne media. W postać wcieliła się Natasha Sagalova.
W kolejnym odcinku naszego cyklu cosplayowego prezentujemy Jack z Mass Effect 2. W postać wcieliła się Miss Sinister, a zdjęcia wykonał Hidrico.
Czasem lekkomyślnie wydaje mi się, że japońska branża gier już niczym nie zdoła mnie zaskoczyć. Zawsze jednak deweloperzy z Kraju Kwitnącej Wiśni szybko wyprowadzają mnie z błędu. Najnowszym przykładem ich wyjątkowego talentu do tworzenia porąbanych gier jest przeznaczone na PSP taktyczne jRPG Conception: Please Have My Baby. Tytuł dobrze oddaje istotę tej produkcji, ponieważ zadaniem gracza będzie uwiedzenie kilku dziewcząt, po to aby spłodzić sobie drużynę.
Ostatnie kilka lat to prawdziwa eksplozja gatunku urban fantasy, co w dużej mierze jest zasługą adaptacji książkowego cyklu Zmierzch. Na szczęście ten nurt literacki ma do zaoferowania znacznie lepsze powieści niż to naskrobała Stephenie Meyer. Wśród nich jedną z najpopularniejszych i najlepszych jest seria o przygodach Harrego Dresdena autorstwa Jima Butchera. Wiele lat temu wydawnictwo Amber przetłumaczyło pięć pierwszych tomów, ale kolejne już się niestety nie ukazały. Teraz nadarza się doskonała okazja, aby opowiedzieć więcej o tym, co czyni przygody Harrego Dresdena wyjątkowymi, ponieważ wydawnictwo MAG od zeszłego roku ruszyło z własnym tłumaczeniem cyklu.
Jak dla mnie Kicktarter jest obecnie niczym złota rybka i zajmuje się spełnianiem nierzeczywistych do niedawna marzeń starych pecetowych pryków takich jak ja. Nowa przygodówka Tima Schafera i Roba Gilberta? Nie ma sprawy! Wasteland 2? Już się robi! Nowy thriller psychologiczny od Jane Jensen? Żaden problem! Już wkrótce może do nich dołączyć nowa odsłona przygód Texa Murphego. To jeszcze nic pewnego, ale są mocne przesłanki aby fani (do których sam się zaliczam) najsłynniejszego pecetowego prywatnego detektywa zaczęli już chłodzić szampana. Lub też raczej, pozostając wierni klimatom noir, zaczęli zamrażać kostki lodu do zmiękczenia smaku taniego Burbona.
Jako pecetowiec na odwiedziny pana Wake’a musiałem czekać siedem długich lat, bo właśnie tyle czasu minęło od dnia pierwszej zapowiedzi aż do premiery na PC. W tym przypadku nie było jednak mowy o niemożliwych do spełnienia nadziejach, bo te przytemperowały recenzje wersji konsolowej. Mimo to z otwartymi ramionami powitałem powrót studia Remedy na jego ojczystą platformę i choć po ujrzeniu napisów końcowych nie czułem się w pełni usatysfakcjonowany, to pobyt w miasteczku Bright Falls i tak mogę zaliczyć do udanych.
FTL (skrót od Faster Than Light) to kosmiczne roguelike opowiadające o samotnym statku próbującym uciec przed olbrzymią wojenną armadą. Dla mnie to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier niezależnych i dlatego chciałbym Wam przybliżyć ten projekt.
Dungeons & Dragons to niekwestionowany cesarz gier fabularnych. Gary Gygax i Dave Arneson stworzyli system powszechnie uznawany za ojca wszystkich RPG-ów. Przez czterdzieści lat kolejne wersje niepodzielnie rządziły listami sprzedaży, pozostawiając wszystkich konkurentów daleko w tyle. Niestety, najnowsza, czwarta edycja wywołała sporo kontrowersji wśród fanów. Wielu zarzucało jej mocne uproszczenie zasad i zbytni skręt w stronę gier komputerowych. Niezadowolenie rzesz graczy doskonale wykorzystała firma Paizo oferując własny system zatytułowany Pathfinder, który oparty jest na zmodyfikowanej mechanice Dungeons & Dragons 3.5. W rezultacie stało się coś niezwykłego. Na początku zeszłego roku Pathfinder odebrał czwartej edycji D&D pozycję lidera sprzedaży i do dzisiaj jej nie oddał. Wydawnictwo Wizards of the Coast nie zamierza jednak patrzyć na to z założonym rękoma. Firma właśnie ujawniła, że pracuje nad piątą edycją Dungeons & Dragons.
Nadchodząca najnowsza odsłona serii FIFA może się pochwalić tzw. Impact Engine, czyli napisanym od podstaw nowym silnikiem zajmującym się kolizjami pomiędzy zawodnikami. Kilka dni temu wypuszczono demo gry, więc możemy już sami zobaczyć jak wspomniany system się sprawuje w akcji. Oczywiście każda nowa technologia ma swoje problemy, a te które trapią czasami Impact Engine są po prostu przezabawne.
Borderlands było jedną z najmilszych niespodzianek 2009 roku. Nie dziwi zatem to, że znajdująca się obecnie w produkcji kontynuacja budzi spore zainteresowanie. Na sieci pojawił się właśnie kilkunastominutowy materiał video z tej gry, więc wszyscy wyczekujący jej premiery mogą wreszcie zaspokoić swoją ciekawość.