Co prawda ostatnie informacje o zachodniej wersji PSO2 pochodzą jeszcze z PAX-u, ale japońscy gracze już w połowie stycznia będą mogli przetestować najnowszego Phantasy Stara na swoich Vitach. O ile pierwsze wrażenia z tej produkcji opisałem w swojej TGS-owej relacji, rzekomo wiele zmieniło się od tego czasu, szczególnie pod względem optymalizacji. Zainteresowanych betą spieszę poinformować, że zapisy na nią wciąż trwają, a do wzięcia udziału wystarczy japońskie konto na Vicie oraz odrobina szczęścia w losowaniu.
Czego spodziewać można się po wersji przenośnej, mającej premierę 28.02? Po odpowiedź na to pytanie zapraszam do tekstu.
Po pierwsze, w grze przywita nas nowe intro, które możecie obejrzeć poniżej. Żałuję trochę, że Sega raczej nie doda go do wersji na PC, ponieważ obecne zdążyło mi się już opatrzyć. To jednak mało istotny szczegół – najważniejsze są w końcu uproszczenia wymuszone przez dużo słabszy sprzęt.
Jak widać po powyższym trailerze, gra pod względem wizualnym wygląda zdecydowanie gorzej niż na PC, co było niestety nie do uniknięcia. Powód? Podczas dwunastoosobowej sieczki pełnej wybuchów i rozbłysków na najwyższych detalach z płynnym działaniem mają problem nawet całkiem mocne jednostki. Na szczęście zamiast ograniczyć ilość graczy mogących jednocześnie pojawić się na mapie, ograniczono rozmiar samych obszarów. Potworów również pojawi się mniej, ale obie te zmiany spowodowane są też chęcią skrócenia czasu wykonywania poszczególnych misji. Twórcy wyszli bowiem z założenia, że sesje na Vicie będą raczej krótkie, przystosowane do standardów handheldowych.
Wielu graczy czytając te słowa złapało się za głowy, mylnie rozumiejąc sposób wprowadzenia poniższych ograniczeń do gry. Spieszę uspokoić, dla dotychczasowych graczy nie zmieni się nic, gdyż zmiany te dotyczyć będą jedynie bloków (pokoje, na które podzielone są serwery) PC + Vita. Stan obecnych pozostanie nienaruszony.
Oczywiście możliwe będzie granie swoją postacią z wersji PC, łącznie z całym jej wyposażeniem. Jest to najbardziej chyba reklamowany aspekt przenośnego PSO2.
Problemem wersji na Vitę może być rozmiar gry. Ponoć w obecnym stadium produkcji zajmuje aż 4GB, ale biorąc pod uwagę ilość aktualizacji, prawdopodobnie bardzo szybko znacznie się zwiększy, więc osoby z mniejszymi kartami pamięci powinny mieć się na baczności.
Mam jednak dobrą wiadomość dla osób posiadających Vity obsługujące 3G – beta będzie pozwalała na połączenie tym sposobem, chociaż na razie jedynie w celach testowych. Szczerze mówiąc nie wierzę, że zda to egzamin, ale zawsze można mieć nadzieję.
Szykuje się też gratka dla osób brzydzących się cyfrową dystrybucją. Mimo, że Phantasy Star Online 2 jest grą free 2 play dostępną do ściągnięcia za darmo, możliwy będzie zakup wersji pudełkowej zawierającej kart z grą oraz pełno bonusów w postaci dodatkowych strojów, broni etc. Co prawda przed uruchomieniem wymagane będzie ściągnięcie aktualizacji, ale pozwoli to przynajmniej na początku osłabić uderzenie w kartę pamięci.
Osoby posiadające Vitę będą mogli używać maskotek Sony – kotów Toro i Kuro - jako pomocników w questach po wypełnieniu odpowiednich zadań. Co ciekawe, odblokowanie ich jako partnerów NPC da dostęp do zwierzaków również w wersji na PC. To jednak nie koniec, gdyż nagrodą za podniesienie poziomu zażyłości z kotami do maksymalnego poziomu będzie nowa skórka dla naszego Maga, czyli latającego przy postaci robo-pomocnika:
Skoro mowa o ekskluzywnej zawartości, gracze używający Vity jako pierwsi będą mogli spróbować swoich sił w nowej misji fabularnej, która do wersji PC zostanie dodana w późniejszym terminie. Mówi się, że głównym przeciwnikiem ma być widniejący na okładce wydania pudełkowego Chrome Dragon: