World of... Baldur's Gate - evilmg - 4 czerwca 2013

World of... Baldur's Gate

 

Na tych, którym na twarzy pojawił się teraz maniakalny uśmiech muszę niestety wylać kubeł zimnej wody. World of Baldur's Gate to nie MMORPG, ale gigantyczny mod do Baldur's Gate 2. Właściwie to nawet nie jest mod tylko ogromna kompilacja ogromnej ilości pomniejszych modów. Wszystkich tych cudeniek jest tak wiele, że gra zmienia się w coś zupełnie innego! Po raz kolejny moderzy udowadniają, że Baldur jest wiecznie żywy. Tym razem na prawdę, a nie tak jak wtedy gdy czerwoni upierali się, że wieczne życie to domena Lenina...

World of Baldur's Gate to jak już wspomniałem ogromna kompilacja modów, które zostały wybrane i połączone w taki sposób by nie sprawiać problemów nawet mniej doświadczonym użytkownikom modów. Wiele osób zniechęca się do zabawy z nimi w skutek skomplikowanej instalacji i problemów z kompatybilnością niektórych modów. To, że tak uparcie podkreślam rozmiar tej kompilacji nie jest przypadkiem. Pamiętacie ile miejsca na dysku zajmował drugi Baldur? Tak, mniej więcej trzy gigabajty. Po zainstalowaniu wszystkiego co konieczne do zabawy z World of Baldur's Gate folder z grą zajmuje... ponad 16 giga. Gra powiększyła się ponad pięciokrotnie! Jak to możliwe? W skład tej kompilacji wchodzą mody łączące ze sobą Baldur's Gate, Baldur's Gate 2 i Icewind Dale, a wszystko to razem z dodatkami. Żeby było śmieszniej pakując na dysk to wszystko razem wychodzi nieco ponad 7 giga, a więc w prezencie dostajemy jakieś 9 gigabajtów czystego miodu!

 

Jeśli ostatnio wydana odświeżona wersja pierwszego Baldura nie przypadła wam do gustu to ten projekt jest czymś dla was. Prócz masy dodatków, nowych zadań, lokacji i postaci czekających na przyłączenie się do gracza znalazło się miejsce dla poprawek graficznych, zestawu nowych tekstur, animacji i modyfikacji pozwalającej na rozgrywkę w dowolnej rozdzielczości. Jakby tego było mało to warto dodać, że większość nowych treści jest w języku polskim, a reszta nadal czeka na przetłumaczenie. Dlaczego? World of Baldur's Gate to rodzimy projekt za którym stoi... jedna osoba. Trzeba przyznać, że odwala kawał dobrej roboty, bo WoBG jest tym czego spodziewałem się po reedycji Wrót Baldura, a nawet czymś więcej.

 

Pierwszą moją myślą było... albo nie nie powiem, bo mnie potem góra będzie prześladować. Powiedzmy, że na początku pomyślałem "ale fajnie", aczkolwiek szybko naszły mnie wątpliwości natury, że tak powiem, praktycznej. Jeśli gra się tak rozrosła to co z doświadczeniem? Okazało się jednak, że Dadriel (autor) pomyślał i o tym, bo zamiast sztucznie podnosić maksymalny poziom doświadczenia dostaliśmy narzędzie pozwalające na samodzielną modyfikację zdobytego doświadczenie. Domyślnie po instalacji kierowane przez nas ludziki uzyskują... 10% normalnego expa dzięki czemu nasi podopieczni nie paradują z maksymalnym poziomem gdzieś w połowie gry mordując przeciwników, którzy nie są w stanie im nic zrobić. Podobne zmiany dotknęły też system walutowy. Teraz zdobywamy znacznie mniej złota, ale ceny przedmiotów również spadły. Mam pewne wątpliwości co do tego ostatniego rozwiązania, ale zobaczymy jak wyjdzie w praniu, bo jak do tej pory nie zrobiłem w grze zbyt dużych postępów i to nie tylko z uwagi na sesję i pracę magisterską. Gra zrobiła się nieprawdopodobnie trudna! Tak, nadal czytacie tekst tego samego autora, który w co drugim tekście narzeka na zbyt proste gry. Bez zwiększenia sobie zdobywanego doświadczenia początek gry potrafi dostarczyć całej gamy traumatycznych przeżyć. Nie tylko z uwagi na powolne bicie kolejnych poziomów, ale też ze względu na wzmocnienie sporej części przeciwników, dodanie nowych w miejscach, w których kompletnie się ich nie spodziewacie i sam fakt, że to nadal Baldur gdzie potwory na początku potrafią zabić głównego bohatera na jeden, dwa strzały. Dowcip polega na tym, że tutaj ów "początek gry" obejmuje dużą część oryginalnych Wrót Baldura, a gracz potrzebuje całego swego doświadczenia i pomysłowości aby w ogóle utrzymać się na powierzchni.

 

Zainteresowani? To do dzieła! Cały opis instalacji i pierdoły z nią związane znajdziecie tutaj:

http://baldur.cob-bg.pl/The_World_of_Baldurs_Gate?pg=3

 

Dla ludzi, którzy potrzebują pomocy jest dział na forum Children of Bhaal:

http://athkatla.cob-bg.pl/viewforum.php?f=180

Możecie tam zgłaszać znalezione przez siebie bugi, znaleźć pomoc i porady.  

evilmg
4 czerwca 2013 - 15:47
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
04.06.2013 19:06
aszron
55
Centurion

Właśnie gram w odnowionego Baldura. Lepiej byłoby jakbym zagrał w ten giga mod, czy pokończył najpierw oddzielnie wszystkie gry? Chodzi mi szczególnie o Icewind Dale, którego nie miałem okazji poznać.

04.06.2013 19:32
SpecShadow
odpowiedz
SpecShadow
86
Silence of the LAMs

Wiedziałem że to będzie o modzie łączącym BG1+BG2. Ale nie sądziłem, że jest jeszcze jakiś inny niż BGT, BWP, czy Big World o.O

Ostatnio próbowałem użyć BGTrilogy oraz moduły z przygodami jak Tortured Soul czy Tower of Deception. Tylko były problemy technicze i musiałem zainstalować jeszcze jakąś wielką mapę (8000x8000, makabra) a potem mi się znudziła gra.
Nie lubię BG1, nie licząc dodatku. BG2 był lepszy a to i tak głównie przez wieżę Durlaga.

BWP z tego co pamiętam ma niesamowicie długą instalację (wiele godzin) i jest kłopotliwy, jeśli się nie ogarnia konfiguracji. Bez dużej dawki kofeiny i urlopu nie podchodzić.

Jak znajdę czas to przetestuję ten projekt. Zresztą miło popisać o grze bo wątki o starych grach (nawet temat o RPGach ogółem) obumarły i zbierają kurz.

04.06.2013 19:49
odpowiedz
keeeper
27
Chorąży

Ech, ledwo przed miesiącem skonczylem BG2 z dodatkiem (po raz 8my..) wiec trzeba z roczek odczekac na powtorke z rozrywki, ale jak juz to pewnie wlasnie toto wyprobuje. W IWD zawsze brakowalo mi bardziej zzytej druzyny, zas w BG2 lodowych klimatów i pustkowi, wiec teraz powinno byc idealnie :-)

A poki co to czekam jak ten głupi az wyjdzie BG Enhanced na Androida, bo o ile na PC mam swietne mody to z radością poswiecilbym kikka GB miejsca na tablecie, zeby sobie przypomniec stare dzieie. Szczególnie teraz, kiedy jestem za granicą i brak dostępu do blaszaka.

Ps. Te wyliczenia to chyba nie całkiem dokladne. Pamietam, ze BG 1 z dodatkiem miałem na 5CD=ok 3gb, ICW na 2ch=1.2Gb (oba z eXtra gry) a BG2 zajmowalo nie mniej jak 4.5GB z dodatkiem, wiec wychodzi z 9GB zamiast 7miu. Popraw mnie jesli masz to teraz na dysku, bo moge sie mylic.

04.06.2013 20:10
Ezrael
odpowiedz
Ezrael
195
Very Impotent Person

FFS, czemu mi to zrobiliście? Pół roku z głowy... :(

04.06.2013 22:33
odpowiedz
evilmg
33
Centurion

@aszron, jeśli nie grałeś w Icewind to w WoBG powinieneś dać sobie radę, ale tutejszy icewind jest mooocno przerobiony z tego co się orientuję. Oczywiście jest też trudniejszy więc ciężko powiedzieć.

@keeeper, Icewind z WoBG pozwala nawet na przyłączenie npc znanych z icewinda (choćby Hrothgara) i pozwala im kontynuować grę jako aktywny npc (w sensie questów i dialogów) w Baldur's Gate 2 więc powinno Ci odpowiadać.

05.06.2013 09:55
odpowiedz
aszron
55
Centurion

Autorze, a możesz napisać, czy grając w ten mod, bez wcześniejszego ukończenia takiego Icewind Dale, nie popsuję sobie zabawy? Domyślam się że w ID musi być masa ciekawych lokacji i questów, których zapewne tutaj nie ma.

05.06.2013 11:20
SpecShadow
odpowiedz
SpecShadow
86
Silence of the LAMs

ID w tym modzie pewnie będzie półproduktem

Najbardziej mnie interesuje to, czy będą tam lokacje z dodatku Serce Zimy i minidodatku Trials of Luremaster.

Bo jedyne co mnie ciągnie do BG i ID to dodatki do nich, świetne i skondensowane.

Jeśli ich nie ma - to jest to tylko namiastka.

Dwa - nie ma pewnie trybu Serca Furii więc z miejsca odpada :]

05.06.2013 11:51
odpowiedz
evilmg
33
Centurion

Wszystkie dodatki są uwzględnione, jeśli oczywiście je masz. Po co Ci serce furii? Tutaj już jest wystarczająco dużo modów utrudniających rozgrywkę :P

@aszron, są wszystkie lokacje, aczkolwiek jak wspomniałem zmodyfikowane. Czemu są wszystkie? Bo Icewind Dale musisz zainstalować przed instalacją tego megamoda - wszystkie mody tak działają. Nie można za darmo gier rozdawać jeśli ktoś inny ma ich prawa autorskie w łapie.

05.06.2013 12:01
odpowiedz
keeeper
27
Chorąży

Bo chciałoby sie po ukonczeniu gry zatrzymac swoją wypasiona drużynę i nastepnym razem zagrac nia w trybie Serce Furii gdzie byle poczatkowy goblin ma 100HP i poczuć sie z miejsca, ze kierujesz polbogiem z bandą zakapiorow, a nie drużyna nerdów, ktorzy dopiero co odstawili kostki, zarzucili przescieradla na plecy i ruszali szukac Przygody :)

Smiejcie sie lub nie, ale to jest wlasnie najwieksza zaleta BG2 w stosunku do jedynki, gdzie poczatkowe zagrywki taktyczne sa okrutnie ograniczone i sprowadzają sie do quickload kiedy glibbedringowi siądzie krytyk, oraz spania po kazdej walce coby drużynowy czarodziej mogl przypomniec sobie te dwa magiczne pociski i pajeczyne. :-)

05.06.2013 12:17
odpowiedz
aszron
55
Centurion

To ostatnie pytanie, proszę o subiektywną odpowiedź.
Ukończyłem kiedyś Baldur's Gate II - wspaniały tytuł. Aktualnie rozpocząłem rozgrywkę w odświeżoną wersję pierwszej części. W Icewind Dale nie grałem.
Lepiej dla mnie będzie ściągnąć ten mod, czy pokończyć wszystkie gry oddzielnie? Jakie jest wasze zdanie? :)

05.06.2013 12:43
odpowiedz
keeeper
27
Chorąży

BG to przede wszystkim fabuła i postacie, IWD to klimat i walki. Świetna gra i jest duża szansa, że ci sie spodoba - zainstaluj, spróbuj, przejdź kilka lokacji - jeśli uznasz, że brak interakcji między postaciami ci nie przeszkadza to przejdź do końca, potem zajrzyj na drugą część i dopiero wtedy myśl o WoBG. Tym bardziej, ze oba Icewindy to dzieła skończone, a w World.. wciąż łatane są bugi i odczekać nie zaszkodzi.

Inna sprawa, że z Icewindami immersja jest najpełniejsza w zimie, kiedy za oknem szaleje sniezyca :-)

05.06.2013 13:00
_dZZ_
odpowiedz
_dZZ_
9
Centurion

Dzięki za info, właśnie zasysam, całość. Trzeba pogratulować w tym miejscu autorowi, zarówno za kompilację jak i szybki download :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze