Firma FADE zajmująca się przeprowadzaniem analiz rynkowych przyjrzała się wynikom Xbox LIVE Arcade w pierwszej połowie tego roku. Okazuje się, że po niezbyt obiecującym starcie w styczniu i lutym zainteresowanie tytułami wydawanymi w ramach usługi wzrosło. Rynek gier z XBLA powiększył się w tym roku o 13% w porównaniu z pierwszą połową roku ubiegłego.
Powyższy rozwój sprawił, że gry wydawane w ramach Xbox LIVE Arcade zarobiły łącznie mniej więcej 46.1 miliona dolarów. W samym czerwcu wzrost obrotów w ramach usługi wyniósł 36% w porównaniu z podobnym okresem sprzed roku.
Jakie gry zapracowały na taki sukces? Według FADE szczególnie spodobała się akcja Block Party, w ramach której wydano cztery tytuły: Toy Soldiers, Perfect Dark, Scrap Metal oraz Game Room. Każdy z nich cieszył się sporym zainteresowaniem graczy i sprzedał się doskonale.
Kolejnym dobrym pomysłem było promowanie przecenionych tytułów w kwietniu. Dzięki tygodniowej wyprzedaży gracze mogli kupić kilkadziesiąt świetnych gier w promocyjnych cenach. Sprzedaż poszczególnych produkcji wzrosła o 50-200%.
To nie koniec dobrej passy dla Xbox LIVE Arcade – w końcu trwa akcja Summer of Arcade, w sklepach jest nowa wersja Xboksa 360 z 250 gigabajtowym dyskiem, a wkrótce do rąk graczy zostanie oddany Kinect. Zdaniem cytowanej firmy wpłynie to diametralnie na wzrost sprzedaży sprzętu, a co za tym idzie wzrośnie zainteresowanie sieciową usługą.
Najbardziej dochodowe tytuły: