Twórcy programu „Top Gear” i serii Forza Motorsport nawiązali współpracę - Olek - 30 września 2010

Twórcy programu „Top Gear” i serii Forza Motorsport nawiązali współpracę

Co łączy popularny program brytyjskiej telewizji BBC i jedną z najlepszych gier wyścigowych dostępnych na konsolę Xbox 360? Miłość do szybkich samochodów, motoryzacyjna pasja i umowa, która obejmować ma działania promocyjne obu marek.

W jednym z odcinków siódmego sezonu „Top Gear” gwiazdor programu – Jeremy Clarkson porównywał swoje umiejętności prowadzenia Hondy NXS na prawdziwym torze Laguna Seca i w grze wideo. Tyle że była to Gran Turismo 4. Czy w kolejnych sezonach możemy spodziewać się podobnych prób z wykorzystaniem gier z serii Forza?

To całkiem prawdopodobne. Przedstawiciele Microsoftu podkreślają bowiem, że umowa o współpracy z telewizją BBC dotyczyć ma działań promocyjnych obu marek. Początkowo to jednak twórcy Forza Motorsport zamierzają skupić się na implementacji elementów znanych z programu „Top Gear”.

Już za miesiąc (29 października) ukaże się specjalna edycja gry – Forza Motorsport 3 Ultimate Collection, która zawierać będzie m.in. pakiet Stig’s Garage Car Pack. Dzięki niemu gracze będą mieli okazję zasiąść za kierownicami takich samochodów jak The Koenigsegg CCX, LEXUS LFA oraz Mercedes Benz SLS-AMG. Dodatkowo nabywcy gry otrzymają dostęp do 90 minut specjalnie przygotowanych materiałów z „Top Gear”.

Co ciekawe, konkurencja także zamierza wykorzystać popularność brytyjskiego programu motoryzacyjnego. Zgodnie z informacjami ujawnionymi na targach Tokyo Game Show w Gran Turismo 5 znajdzie się tryb zabawy The Stig Challenges, a gracze sprawdzą się m.in. na testowym torze „Top Gear”.

Olek
30 września 2010 - 17:02

Komentarze Czytelników (27)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
30.09.2010 18:52
odpowiedz
_MaZZeo
41
Legend

albz kolejny raz pokazujesz te zdjęcia a ja się pytam - co mnie to obchodzi? Tam jest inna kultura pracy i zapewne PD to nie jest jakiś ewenement japoński, że ludzie śpią w robocie a od razu po przebudzeniu wracają do działania.

No i umówmy się _MaZZeo, cała Forza to zrzyn z GT. Ta gra powstała po to, żeby Xbox miał swoje GT

ta gra powstała by zrzucić z tronu GT i to jej się udało. Z resztą znowu zaczynasz tą samą żałosną gadkę, nawet nie chce mi się jej kontynuować.

btw skoro takie z nich pracusie to czemu w 5 lat zrobili tylko 200 aut? Pytanie retoryczne.

30.09.2010 18:52
odpowiedz
misiek345
40
ABCDEFGHIJKL

To prawda, mają szefa megalomana ->

Idoite. Powinni go zakneblować i zamknąć w pokoju bez klamek.

30.09.2010 18:56
odpowiedz
albz74
112
Legend

Właśnie _MaZZeo nie zaczynajmy bo polegniesz

30.09.2010 18:58
odpowiedz
misiek345
40
ABCDEFGHIJKL

Właśnie _MaZZeo nie zaczynajmy bo polegniesz

Wrzucisz pare fotek z photo mode i będziesz próbował przekonywać że gra wygląda tak naprawdę?

30.09.2010 19:09
odpowiedz
_MaZZeo
41
Legend

aha czyli znowu ignorujemy fakt, że gdyby nie Forza to GT5 nie byłoby tym, czym jest?

30.09.2010 19:10
odpowiedz
albz74
112
Legend

Eee tam, photo mode jest dla juniorów :D

http://www.youtube.com/watch?v=2yWpZpsmBaQ&feature=player_embedded

720p/full screen Misiu.

Mhm, _MaZZeo, próbuję znaleźć jedną oryginalną rzecz z Forza, która znajdzie się w GT5. Jakoś mi nie wychodzi ale może za słabo się interesowałem. Jedyne elementy, których nigdy nie było w GT - livery editor , auction house - nie znajdą się nadal. Niespecjalnie widzę jakieś inspiracje Forzą w GT a vice versa - jak najbardziej. Bo nie chcesz chyba powiedzieć, że Turn 10 wymyśliło multiplayera w wyścigach.

30.09.2010 20:29
odpowiedz
bitzz
48
Konsul

Po co ta kłótnia... GT5 ssie i tyle :P

<joke>

obydwie gry są świetne - imo... a że dostaniemy dodatkowo bonusy zwiazane z TG to chyba lepiej :)

30.09.2010 20:43
odpowiedz
Misieque
9
Legionista

Honda NSX a nie NXS jak już

30.09.2010 21:04
odpowiedz
Shifty.
72
The North Pole

aha czyli znowu ignorujemy fakt, że gdyby nie Forza to GT5 nie byłoby tym, czym jest?

Ale o czym ty pieprzysz mazzeo, co wartościowego niby do gatunku wprowadziła Forza czego seria Gran Turismo nie ma? Dom Aukcyjny, bzdurny Vinyl Editor czy whatever? Proszę Cię. :) Pokaż mi jeden istotny aspekt, który wpłynął na obecną formę GT5. :) PD ma zwyczajnie w dupie grę konkurencji, bo gdyby było inaczej - podejrzewam, że już dawno mielibyśmy informacje o Aukcjach, flashbackach czy innych pierdołach, które Forza oferuje, by po prostu nie być w tyle. Albo nawet i samą przyspieszoną premierę gry. A tak pracują po swojemu, w swoim tempie(sypiając w Hotelu PD nieraz, ich wybór), i nie prowadzą żadnego bezcelowego wyścigu. Będzie gotowe to wyjdzie.

Zresztą w ogóle nie pojmuję, jaki jest sens porównywania tych dwóch gier, skoro jedna to arcade tworzony pod Pada(ew. tą plastikową namiastkę kierownicy od MS), a druga to gra startująca do miana symulacji, tworzona na profesjonalnych kierownicach DFGT, G25-27, bądź Fanatec Porsche. Bycie symulacją jej się zresztą dosyć dobrze udaje, wierząc jedynemu słusznemu serwisowi tematycznemu - SimHQ: http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3045993/Feature_Extended_Play_Gran_Tur.html Warto zaznaczyć, że grali na niedopracowanym buildzie z Gamescomu, a i tak byli zadowoleni nie licząc WRC.

PS. A rzucając się bez powodu z "burakami" do Bogu ducha winnego komentującego, po raz kolejny udowadniasz jaki z ciebie prostak i buc.

30.09.2010 21:19
odpowiedz
skizo
31
Pretorianin

MaZZeo - nie dyskutuj z albz'em bo każdy wie jaki on jest ... ;]

30.09.2010 23:53
odpowiedz
albz74
112
Legend

No jaki ;)

01.10.2010 02:49
odpowiedz
StoogeR
130
Generał

Shifty =>

Dom Aukcyjny, bzdurny Vinyl Editor czy whatever?

Nie zebym jakims fanatykiem byl, bo imo forza skonczyla na sie na 2 czesci i juz do formy nie wroci (4 bedzie syfem pod kinecta jak przypuszczam), ale jak czytam tak arogancko debilny text to szlag czlowieka trafia. Dom aukcyjny i vinyl editor to jedne z najwazniejszych aspektow tej serii, ktore w zasadzie stanowia o jej sukcesie obok (a dla niektorych ponad) serii GT. Piszac taki bullshit tylko uduwodniles, ze zabierasz sie do porownan nie majac pojecia o jednej z gier.

Zresztą w ogóle nie pojmuję, jaki jest sens porównywania tych dwóch gier, skoro jedna to arcade tworzony pod Pada(ew. tą plastikową namiastkę kierownicy od MS), a druga to gra startująca do miana symulacji, tworzona na profesjonalnych kierownicach DFGT, G25-27, bądź Fanatec Porsche.

Tia :] Od razu powiedzmy ze na gt5 beda szkolic sie kierowcy wyscigowi, bo to nie gra a profesjonalny symulator... :D Realizmu tam tyle samo co w forzie, kwestia tego, ze obie serie klada nacisk na realizm w ciut innych miejscach. Uwielbiam dzieci oceniajace poziom realizmu na podstawie... wlasnego zerowego doswiadczenia. Dam glowe, ze na padzie bez problemu pojade w gt5 tak samo jak jezdzilem w fm, niezaleznie od poziomu trudnosci i asyst.

ach no i "profesjonalne kierownice".... Dobre. Wszystkie te kierownice sa na tyle profesjonalene by robily za dodatki do zestawow elektronicznej rozrywki... i tyle. Profesjonalnie to jezdza kierowcy zawodowi a nie dzieci na kierownicy w grze jak fm czy gt. Dla scislosci, Twoja pr0 dfgt to poziom zblizony do "plastikowej namiastki kierownicy MS", a Fanatec przy okazji premiery fm3 rok temu wypuscilo swoja kierownice dedykowna 360 i forzie.

Nie dosc ze gowno wiesz, to jeszcze gowno wymyslasz :]

01.10.2010 07:05
odpowiedz
Quaironek
13
Chorąży

Konwersja silnika i różne tego typu nowości z Forzy nie występowały w GT4, a będą w GT5, więc proszę nie pie*dolić, że Forza ściąga od serii Gran Turismo, ponieważ w gruncie rzeczy obie gry od siebie ściągają, a że Forza wyszła wcześniej, to teraz od niej zrzyna GT5.

01.10.2010 09:17
odpowiedz
Wiecznie Niezadowolony
40
Pretorianin

Ale jakie to ma znaczenie? Zaraz wychodzi GT5

01.10.2010 10:44
odpowiedz
_MaZZeo
41
Legend

Mhm, _MaZZeo, próbuję znaleźć jedną oryginalną rzecz z Forza, która znajdzie się w GT5.

Pokaż mi jeden istotny aspekt, który wpłynął na obecną formę GT5. :)

Model jazdy miśki. Gdyby nie Forza to GT dalej by było pudełkowatym gównem, jakim było przez 4 części.

Dziękuje dobranoc.

Niespecjalnie widzę jakieś inspiracje Forzą w GT a vice versa - jak najbardziej. Bo nie chcesz chyba powiedzieć, że Turn 10 wymyśliło multiplayera w wyścigach.

A ty chcesz mi wmówić, że PD ma jakiś monopol na robienie samochodówek? I że ludzików z PD którzy siedząc przy Forzie na E3 zapisywali swoje notesiki, nie było? I jakie inspiracje niby miało czerpać Turn 10? Bo ja jakoś nie widzę, po prostu zrobili konkurencyjna grę wyścigową.

Zresztą w ogóle nie pojmuję, jaki jest sens porównywania tych dwóch gier, skoro jedna to arcade tworzony pod Pada(ew. tą plastikową namiastkę kierownicy od MS), a druga to gra startująca do miana symulacji

ja pierdole, dawno takich głupot o Forzie nie czytałem, nawet od fanobjów Sony.

01.10.2010 10:56
odpowiedz
Reavek
114
Koza

*W przerwie*

Popcorn dla wszystkich, którzy przyglądają się tej pasjonującej debacie!
Spokojnie, starczy dla wszystkich.

01.10.2010 12:31
odpowiedz
Shifty.
72
The North Pole

Tia, wiedziałem że odpowiedzi na tą prymitywną prowokację poprawią mi humor. Dzięki. :D

Wiadomo, że symulator i konsola w parze nie idą i najlepsze czym oba tytuły mogą być to dobre arcadówki, ewentualnie z zapędami sim, stawiające na grywalność i fun. Chill out, guys. :D

Stooger --> Jeśli miałbym ograniczyć się do jednego ficzera Forzy, który chciałbym mieć w Gran Turismo, to bez wahania wybrałbym Dom Aukcyjny. Świetny pomysł, pozostaje tylko liczyć, że dostaniemy go w "szóstce" za 5 następnych lat. :P Flashbacki mogę oglądać w grach od CM, a vinyl editor kojarzy mi się raczej z NFS. Większość wozów i tak kończy w rękach pokemonów i rzadko jest nam dane oglądać prawdziwe dzieła sztuki pokroju Art Carów od BMW, przeniesionych do gry: http://www.tunner.org/wp-content/uploads/2010/06/BMW-M3-GT2-Art-Car-Will-Race-at-24-Hours-of-Le-Mans-side-view-575x383.jpg

01.10.2010 13:07
odpowiedz
dranzer8
68
EXTERMINATE!!!

Większość wozów i tak kończy w rękach pokemonów i rzadko jest nam dane oglądać prawdziwe dzieła sztuki

http://forums.forzamotorsport.net/forums/127/ShowForum.aspx

Miłego oglądania;)

01.10.2010 13:20
odpowiedz
Shifty.
72
The North Pole

Dranzer --> Przeglądałem kiedyś. Owszem, fajne rzeczy ludzie tworzą, ale czy chciałbym jeździć samochodem-sztuką w grze? Chyba preferuję standardowy metallic, dlatego mogę się obejść bez edytora. :)

Mazzeo --> A skąd u ciebie taka pewność, że to właśnie dzięki Forzie model jazdy i fizyka w GT uległy zmianie? Wypuścili przeokrutny i niegrywalny crap w postaci Prologue, naczytali się niezbyt pochlebnych opinii graczy, więc musieli coś z tym zrobić. Kartonowatość miała rację bytu kiedyś, teraz ludzie chcą czegoś więcej w kierunku realizmu, więc szczerze wątpię że to Forza ich popchnęła w tym kierunku.

16.10.2010 21:54
odpowiedz
marmur18
10
Chorąży

troszkę późno ale znalazłem błąd :)
"Hondy NXS"
Powinno być NSX :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze