Zapomniany multiplayer: Lost Planet 2 - Hed - 1 grudnia 2010

Zapomniany multiplayer: Lost Planet 2

Każdego dnia tysiące graczy spotyka się dzięki Xbox LIVE w różnych produkcjach z trybem multiplayer. Najwięcej osób przyciągają takie serie jak Call of Duty, czy Halo, ale to nie jedyne propozycje dla miłośników współzawodnictwa i kooperacji. W nowym cyklu przybliżymy inne godne uwagi tytuły z rozgrywką wieloosobową – pierwszym z nich jest Lost Planet 2.

Lost Planet 2 to produkcja firmy Capcom, która postanowiła ponownie wysłać nas na E.D.N. III, planetę ulegającą przeobrażeniom klimatycznym. W produkcji wcielamy się w reprezentantów kilku frakcji walczących o władzę i próbujących powstrzymać kataklizm. Wszystko to zostało pokazane z perspektywy trzecioosobowej strzelanki.

Druga odsłona Lost Planet jest wręcz stworzona z myślą o rozgrywce wieloosobowej. Całą kampanię fabularną możemy przejść w czwórkę za pośrednictwem Xbox LIVE i dzięki temu wspólnie zmierzyć się z charakterystycznymi, ogromnymi bestiami zamieszkującymi planetę. Oryginalnych i niespotykanych atrakcji dla miłośników kooperacji jest tutaj sporo.

Najlepszym przykładem tego, że gra promuje współpracę jest scena rozgrywająca się na pociągu pędzącym przez pustynię. Drużyna graczy znajdująca się na nim jest ścigana przez ogromnego czerwia. Bestię można pokonać tylko za pomocą działa, które trzeba obsłużyć w czwórkę – jeden gracz ładuje amunicję, drugi schładza mechanizm, trzeci obraca lufą, a czwarty strzela.

To tylko jeden z ciekawszych momentów Lost Planet 2. W grze pojawiają się także zróżnicowane bronie i kilka typów pojazdów (z mechami na czele). Każdy z nich może zostać obsadzony przez co najmniej dwóch uczestników. Wszystko to sprawia, że poszczególne misje kampanii nabierają kolorów, a zabawa jest znacznie lepsza niż w pojedynkę.

W Lost Planet 2 nie mogło oczywiście zabraknąć innych trybów rozgrywki sieciowej. Twórcy przygotowali kilka form współzawodnictwa – Elimination (deathmatch indywidualny), Team Elimination (deathmatch drużynowy), Post Grab (walka o punkty), Counter Grab (walka o konkretny punkt) – przeznaczonych dla maksymalnie 16 graczy.

Powyższe tryby zabawy pojawią się oczywiście w kilku wariantach. Opcjonalną modyfikacją rozgrywki jest przykładowo zastąpienie fragów, czy punktów, wskaźnikiem Battle Gauge, który odpowiada za możliwość respawnu uczestników. Jeśli poziom Battle Gauge spadnie do zera to członkowie danej drużyny nie będą mogli wrócić do gry i w konsekwencji przegrają mecz.

W Lost Planet 2 pojawiają się także bardziej zwariowane tryby (np. Akrid Egg Battle, czyli walka o jajo w stylu Capture the Flag) oraz mecze frakcji. W tym drugim przypadku zawodnicy reprezentują wybraną stronę konfliktu i nabijają punkty na jej konto. Frakcja, która zgromadzi ich najwięcej w danym tygodniu wygra rozgrywki i otrzyma nagrody.Na koniec warto dodać, że wszystkie powyższe atrakcje sieciowe są powiązane systemem doświadczenia i pieniędzy, za które kupujemy różne dodatki i rozwijamy postać.

Twórcy Lost Planet 2 odwalili przy multiplayerze kawał dobrej roboty, więc grę polecamy wszystkim chętnym (tym bardziej, że jej cena jest bardzo przystępna). Na wspólną zabawę przez Xbox LIVE najlepiej umówić się za pośrednictwem usługi LIVE Play, czyli prostego w obsłudze kalendarza spotkań dla posiadaczy Xboksów 360.

Hed
1 grudnia 2010 - 14:02