Twórcy opowiadają nt. Uncharted 3; otwarty świat w grze? - TommiK - 4 stycznia 2011

Twórcy opowiadają nt. Uncharted 3; otwarty świat w grze?

Parę dni temu Playstation Blog opublikował kilkuminutowy film, w którym dwie spośród najważniejszych osób odpowiedzialnych za Uncharted 3: Drake's Deception wypowiadają się luźno nt. kolejnych przygód Nathana. Nie ma tu sensacji i przełomowych odkryć, ale dowiadujemy się co nieco o systemie animacji strumieniowej, nadawaniu postaciom autentyczności oraz trybie multiplayer. Wideo z wywiadami i fragmentami rozgrywki oraz streszczenie wypowiedzi - w rozwinięciu wpisu. Dodatkowo kilka zdań nt. otwartego świata i większej swobody w grze.

Czy tym razem czeka nas zabawa w "piaskownicy"?

Justin Richmond, szef projektu:

Chcieliśmy, żeby nie było nudno. Pamiętam, że ktoś zasugerował użycie piasku - w dużych  ilościach. Wiedzieliśmy, że to ryzykowne, ale postanowiliśmy przenieść akcję na pustynię. Z jednej strony rozwijamy naszą technologię, ale przede wszystkim zastanawialiśmy się, co można ulepszyć w tej grze.

System strumieniowej animacji pozwala Drake'owi na interakcję z otoczeniem na nowe, interesujące sposoby, dzięki czemu gracz może poczuć, że naprawdę jest w świecie gry, odczuwając te same emocje, co bohater.

Wiemy, że w drugiej części pokazaliśmy naprawdę dobry tryb multiplayer. Tym razem jednak chcemy, żeby rozgrywka dla wielu graczy była najlepszą, jaka jest dostępna na Playstation 3.

Amy Hennig, dyrektor ds. twórczych:

W zależności od momentu przedstawianej historii, w jednych miejscach może być niewielu przeciwników, w innych etapach z kolei będziemy mieli do czynienia z czymś na kształt 'człowiek kontra natura'. Za każdym razem dopilnujemy, żeby bohater natrafiał na przeszkody.

Staramy się, żeby postacie w grze sprawiały wrażenie autentycznych. Pracujemy nad lepszą animacją, ponieważ im bardziej nasi bohaterowie wydają się prawdziwi, tym lepiej możemy poczuć więź z nimi.

Wideo z wypowiedziami przeplatanymi fragmentami gry:

W wywiadzie dla Eurogamer z kolei Justin Richmond został zapytany o implementację otwartego świata w kolejnej części serii. Temat rozwiązań znanych jako 'sandbox' ('piaskownica') często pojawia się w dyskusjach nt. Uncharted 3. Oto komentarz szefa projektu:

To nigdy nie będzie gra osadzona w otwartym świecie - po prostu takie coś nas nie interesuje. Wciąż jednak nie określiliśmy, w jakim stopniu pozwolimy graczowi zwiedzać otoczenie. Na pewno będziecie mieli tu więcej swobody, niż w poprzednich częściach, ale nigdy nie będzie możliwości wyruszyć kilkaset kilometrów w nieznane. Naszym celem jest, by gracz miał poczucie, że trafił na pustynię. Ale nie będzie to otwarty świat.

Richmond dodał, że twórcy zastanawiali się początkowo, jak "uwięzić" postać na pustyni, która z definicji ma rozległy, otwarty charakter:

Wysłaliśmy kilku ludzi na pustynię. Okazało się, że przecież to miejsce posiada naturalne granice, takie, jak wydmy, na które nie można się wspiąć. Paru projektantów z naszej ekipy wręcz próbowało wdrapać się na nie, ale piasek się osuwał. Właśnie takimi rzeczami możemy się wykręcić. Ponieważ jednak nie możemy tak robić w nieskończoność, w pewnym momencie gry używamy fajnego rozwiązania, ale nie chcę jeszcze mówić jakiego.

Parę dni temu Playstation Blog opublikował kilkuminutowy film, w którym dwie spośród
najważniejszych osób odpowiedzialnych za Uncharted 3: Drake's Deception wypowiadają się luźno
nt. kolejnych przygód Nathana. Nie ma tu sensacji i przełomowych odkryć, ale dowiadujemy się
co nieco o systemie animacji strumieniowej, nadawaniu postaciom autentyczności oraz trybie
multiplayer. Wideo z fragmentami rozgrywki oraz streszczenie wypowiedzi - w rozwinięciu wpisu.
Dodatkowo kilka zdań nt. otwartego świata w grze.
Justin Richmond, szef projektu:
Chcieliśmy, żeby nie było nudno. Pamiętam, że ktoś zasugerował użycie piasku - dużych jego
ilości. Wiedzieliśmy, że to ryzykowne, ale postanowiliśmy przenieść akcję na pustynię. Z
jednej strony rozwijamy naszą technologię, ale przede wszystkim zastanawialiśmy się, co można
ulepszyć w tej grze. System strumieniowej animacji pozwala Drake'owi na interakcję z
otoczeniem na nowe, interesujące sposoby, dzięki czemu gracz może poczuć, że naprawdę jest w
świecie gry, odczuwając te same emocje, co bohater.
Wiemy, że w drugiej części pokazaliśmy naprawdę dobry tryb multiplayer. Tym razem jednak
chcemy, żeby rozgrywka dla wielu graczy była najlepszą, jaka jest dostępna na Playstation 3.
Amy Hennig, dyrektor ds. twórczych:
W zależności od momentu przedstawianej historii, w jednych miejscach może być niewielu
przeciwników, w innych etapach z kolei będziemy mieli do czynienia z czymś na kształt
'człowiek kontra natura'. Za każdym razem dopilnujemy, żeby bohater natrafiał na przeszkody.
Staramy się, żeby postacie w grze sprawiały wrażenie autentycznych. Pracujemy nad lepszą
animacją, ponieważ im bardziej nasi bohaterowie wydają się prawdziwi, tym lepiej możemy poczuć
więź z nimi.
W wywiadzie dla Eurogamer z kolei Justin Richmond został zapytany o implementację otwartego
świata w kolejnej części serii. Temat rozwiązań znanych jako 'sandbox' ('piaskownica') często
pojawia się w dyskusjach nt. Uncharted 3. Oto komentarz szefa projektu:
To nigdy nie będzie gra osadzona w otwartym świecie - po prostu takie coś nas nie interesuje.
Wciąż jednak nie określiliśmy, w jakim stopniu pozwolimy graczowi zwiedzać otoczenie. Na pewno
będziecie mieli tu więcej swobody, niż w poprzednich częściach, ale nigdy nie będzie
możliwości wyruszyć kilkaset kilometrów w nieznane. Naszym celem jest, by gracz miał poczucie,
że trafił na pustynię. Ale nie będzie to otwarty świat.
Richmond dodał, że twórcy zastanawiali się początkowo, jak "uwięzić" postać na pustyni, która
z definicji ma rozległy, otwarty charakter:
Wysłaliśmy kilku ludzi na pustynię. Okazało się, że przecież to miejsce posiada naturalne
granice, takie, jak wydmy, na które nie można się wspiąć. Paru projektantów z naszej ekipy
wręcz próbowało wdrapać się na nie, ale piasek się osuwał. Właśnie takimi rzeczami możemy się
wykręcić. Ponieważ jednak nie możemy tak robić w nieskończoność, w pewnym momencie gry używamy
fajnego rozwiązania, ale nie chcę jeszcze mówić jakiego.
TommiK
4 stycznia 2011 - 17:15
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
04.01.2011 17:45
zanonimizowany669467
53
Konsul

ruchome piaski :) tak ograniczą możliwości poruszania się

04.01.2011 18:01
😉
odpowiedz
zanonimizowany639507
32
Konsul

nie moge nawet sobie wyobrazic co w tej grze zamieszczą ludzie z Naughty Dog, czekam na nowy gameplay i informacje, ale nie spodziewam się ich wczesniej niż na E3 ;]

04.01.2011 18:33
😡
odpowiedz
_MyszooR_
12
Legend

A mogliby siedziec kurde cicho, bo z kazdeym newsem tylko bardziej mnie denerwuja , bo sie coraz bardziej doczekac gry nie moge :[

04.01.2011 18:36
Zdenio
odpowiedz
Zdenio
99
Generał

Cóż, po prostu pustynny setting wymusi "szersze" poziomy i tyle. Nie liczyłbym nawet na elementy sandboxa w Uncharted.

04.01.2011 18:44
A.l.e.X
odpowiedz
A.l.e.X
132
Alekde

i pomyśleć że za tą serią jak i całą firmą stoi kobieta w wieku 50+ :] w wydaniu EK Uncharted świetnie można było zobaczyć całe ich biuro i co by nie mówić lepiej to mają chyba tylko w biurach u Blizzarda :]

04.01.2011 19:18
Harry M
odpowiedz
Harry M
147
Master czaszka

Świetne

04.01.2011 20:44
😊
odpowiedz
Mateonoha
18
Pretorianin

Miło że znowu dadzą polski dubling , jeśli zachaczycie ojakieś newsy to dawajcie linki

04.01.2011 22:51
odpowiedz
vidarelean
14
Legionista

Ja obstawiam że to fajne rozwiązanie to może być fatamorgana :D

04.01.2011 23:19
yazz_aka_maish
odpowiedz
yazz_aka_maish
118
Legend

Matko Boska, tylko nie otwarty swiat! To by byla porazka na calej linii :(

05.01.2011 08:13
Orrin
odpowiedz
Orrin
208
Najemnik

Dokładnie. Otwarty świat zabiłby grę. Poprzednie części były filmowe i byliśmy prowadzeni jak po sznurku i było genialnie.

05.01.2011 09:05
yazz_aka_maish
odpowiedz
yazz_aka_maish
118
Legend

Ano wlasnie, NDog wie jak poprowadzic gre, a sandbox to pojscie na latwizne, wrzucenie zabawek do piaskownicy i bawcie sie dzieci...

05.01.2011 09:24
Baron Samedie
odpowiedz
Baron Samedie
9
Generał

Myślę, że U3 nie będzie jednak znacząco odbiegać od U2 - graficznie jest podobnie, pokazane fragmenty gameplayu też w sumie podobne. Zapowiada się fajna kontynuacja, ale nie rewolucja. I dobrze.

07.01.2011 11:21
danco2000
odpowiedz
danco2000
43
Generał

używamy fajnego rozwiązania
Pewnie jakis bug podobny do tego, ktory przytrafil mi sie grajac w 2. ;D

15.01.2011 19:32
😐
odpowiedz
EdekWrex
43
Chorąży

Według mnie też w Uncharted 3 otwarty świat nie jest dobrym pomysłem, ogólnie lubię takie gry ale w tym klimacie to głupota. A na gry mogę czekać byle tylko żeby było warto a gra pożądnie i solidnie zrobiona. Ale według mnie wiele informacji nie powinno się brać na serio bo często się okazuje że to plotki. Co jest irytujące..........

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze