Przed laty Carl Sagan próbował wyjaśnić nam różnice między światami posiadającymi inną liczbę wymiarów. W grze Fez wcielimy się w mieszkańca płaskiej rzeczywistości, który otrzyma kontrolę nad trzecim wymiarem i ruszy w podróż, aby uratować przyjaciół. Produkcja zapowiada się świetnie i na pewno spodoba się fanom oryginalnych platformówek.
Pomysł autorów Fez na zmodyfikowanie rozgrywki jest prosty. Nasz bohater będzie poruszał się w dwóch wymiarach, ale otrzyma zdolność do obracania całego świata jak sześciennej kostki. W ten sposób odkryjemy nowe zakamarki i przejścia.
Twórcy zapowiadają, że gra będzie spokojna i stonowana, a więc powinna spodobać się wszystkim graczom, którzy lubią platformówki z logicznym zacięciem. Na uwagę zasługuje też świetna oprawą audiowizualna, nawiązująca do klasycznych 16-bitowych produkcji.
Fez jest tworzony przez ekipę ze studia Polytron i zostanie wydany jeszcze w tym roku (o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem). Powyższy materiał pochodzi z amerykańskiej imprezy PAX East, na której zaprezentowano wiele najnowszych gier.