Polskie gry-widmo: Forlorn World - Olek - 22 marca 2011

Polskie gry-widmo: Forlorn World

Wyobraźcie sobie, że historia potoczyła się nieco inaczej... Nie było Solidarności, ani Okrągłego Stołu. W całym bloku wschodnim socjalizm rozwijał się w najlepsze. Aż do 24 grudnia 2030 roku, kiedy nuklearne pociski uderzyły w cel. W atomowym armagedonie zginęła większość ludzkości. Potem niebo spowił gęsty pył, blokując dostęp promieni słonecznych. Na Starym Kontynencie nastała niemal nieprzerwana zima... Tak wyglądać miała fabularna otoczka gry Forlorn World, którą swego czasu przedstawiano jako polską odpowiedź na Fallouta. Grupie zapaleńców ze studia Ground Zero nie udało się jednak zrealizować ambitnego projektu. Później ukazały się S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz Fallout 3 i było pozamiatane...

O Forlorn World zrobiło się głośno w 2005 roku. Gra zapowiedziana została m.in. na łamach magazynu GameRanking. Kilka słów o tej produkcji udało się nawet przemycić w telewizji publicznej, gdy jeden z członków ekipy Ground Zero znalazł się w finale drugiej edycji konkursu „Dolina Kreatywna”.

Zapowiadało się naprawdę ciekawie. W Forlorn World gracze mieli zwiedzić postnuklearną i postsocjalistyczną Polskę. W odróżnieniu od konkurencyjnych tytułów, akcja gry nie byłaby osadzona wiele lat po atomowej wojnie, ale tuż po jej zakończeniu. Twórcy chcieli więc przedstawić wizję zniszczonych miast, w których garstka ocalałych rozpaczliwie próbuje odbudować zręby dawnej cywilizacji. Spowity zmarzliną śnieżny świat pełen byłby niebezpieczeństw, w tym zmutowanych zwierząt i odartych z wszelkiego człowieczeństwa ludzi.

Deweloperzy obiecywali m.in.:

- około 20 dużych lokacji w pełni trójwymiarowym świecie,

- nieliniową, rozbudowaną fabułę,

- drużynę, w której będą się pojawiać uczucia, wybuchać konflikty,

- zaawansowaną fizykę,

- walkę w systemie aktywnej pauzy z dużym naciskiem na realizm,

- system dnia i nocy, dynamiczne oświetlenie i cieniowanie,

- dynamicznie doczytywany świat gry,

- możliwość używania pojazdów,

- możliwość modyfikacji broni.

W roku 2005 takie obietnice robiły naprawdę spore wrażenie. Studio Ground Zero podkreślało, że projekt tworzony jest na bazie doświadczeń zebranych w toku prac nad Trinity i Polish Wasteland. Niestety, wygląda na to, że podzielił ich los.

Oficjalna strona gry Forlorn World przestała istnieć w ubiegłym roku. W internetowej machinie czasu ostatni zapis dokonany został w czerwcu 2009 roku. Najprawdopodobniej jednak to ciekawie zapowiadające się przedsięwzięcie zakończyło żywot na przełomie lat 2007 i 2008. Poza opisem świata gry i garścią klimatycznych rysunków, nie doczekaliśmy się też bardziej namacalnych dowodów istnienia Forlorn World w postaci dema lub chociażby screenshotów.

Jeżeli macie jakieś konkretne informacje o tym, co obecnie dzieje się z projektem ekipy Ground Zero dajcie znać. Być może polski Fallout nie jest jeszcze całkowicie martwy...

Olek
22 marca 2011 - 17:17

Komentarze Czytelników (27)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
22.03.2011 18:31
odpowiedz
LooZ^
111
Legend
Image

Jedna z mniejszych lokacji.

22.03.2011 18:32
odpowiedz
LooZ^
111
Legend
Image

Lista broni :)

22.03.2011 18:33
odpowiedz
LooZ^
111
Legend
Image

Jeden z pojazdow :)

22.03.2011 18:34
odpowiedz
LooZ^
111
Legend
Image

Mutant :)

22.03.2011 18:35
ole.k
odpowiedz
ole.k
40
Pretorianin

LooZ^ --->>> Ha! Czułem, że ten projekt nie jest tak martwy, jak się wydaje. Bardzo fajnie, że coś jeszcze z tym działacie. Szkoda, że nie udało się przed F3 czy Stalkerem. W każdym razie trzymam kciuki za CIĄG DALSZY! :-)

22.03.2011 18:36
odpowiedz
LooZ^
111
Legend
Image

Tapeta ;)

22.03.2011 18:38
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

Przy FWT, projekcie duzo skromniejszym wspolpracuje w sumie z 4-5 osobami, ktore pracowaly wtedy nad FW. M.in z autorami wrzuconych tutaj artworkow (MzL), czy modeli (k2, ognisty). Mysle, ze kolo maja, czerwca bede mogl zaprezentowac konkrety o FWT :)

22.03.2011 18:55
Marek z Lechem
odpowiedz
Marek z Lechem
159
Okoolarnik

jezusmaria, kilka moich starych, brzydkich rysunków widze, ale siara ;D

22.03.2011 19:00
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

MzL: Oj tam, oj tam ;)

22.03.2011 19:01
odpowiedz
Qwik15
21
Pretorianin

LooZ^ nie zapomnijcie o multi.

22.03.2011 19:11
maciell
odpowiedz
maciell
60
Pretorianin

Nie obrazcie sie, ale na moddb widzialem, sciagalem, uzywalem mody bardziej profesjonalne, zaawansowane i posiadajace wieksza ilosc osob pracujacych przy projekcie moda do gry niz wy przy waszej grze. Co prawda na waszej strone zauwazylem logo Ios wiec czyzby jakas ekspansja na komorki, tablety,etc firmy apple ? Czyli jakas budzetowka za 0,99 centow ? Bo na projekt porownywalny do Stalkera to mi to raczej nie wyglada. W kazdym razie powodzenia w projekcie, ale osobiscie nie nastawiam sie, ze gre zobaczymy w najblizszym czasie ;-), a szkoda bo zamysl zacny .

22.03.2011 19:15
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

maciell: Doszlo do malego nieporozumienia ;)

Forlorn World to projekt na chwile obecna zamkniety.

Forlorn World Tactics to nowa gra, przeznaczona na urzadzenia z iOSem i PC'ty, korzystajaca ze swiata gry Forlorn World.

Reszte wywodu nie bardzo rozumiem ;) Docelowo nad FWT ma pracowac ok 8/9 osob. Pracowac, tzn nie robic po godzinach jako mody ;) Nie ma to byc tez watpienia projekt z gatunku AAA, ani nie ma sie pojawic w najblizszym czasie. Nastawiamy sie na ciekawa stylistyke graficzna, fajna fabule i grywalnosc.

22.03.2011 19:22
maciell
odpowiedz
maciell
60
Pretorianin

@LooZ^

Tactics kojarzy mi sie z Fallout Tactics czy gra docelowa bedzie na podobnych zasadach ? Walka w 3d z turami albo w czasie rzeczywistym z elementami rpg (rozwoj umiejetnosci bohatera-ow, zarzadzanie ekwipunkiem etc) ?

22.03.2011 19:24
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

Tak.

22.03.2011 19:25
odpowiedz
Axor
38
Centurion

Ciekawe, ciekawe :D
LooZ^ - zycze wam powodzenia :D

22.03.2011 19:32
👍
odpowiedz
Raziel
136
Legend

swego czasu śledziłem ten projekt, fajnie, że są jeszcze szanse na to aby gra powstała, trzymam kciuki:)

22.03.2011 19:38
odpowiedz
x173o
35
Pretorianin

szkoda

22.03.2011 20:12
👍
odpowiedz
koma944
58
Nights watch

Mam nadzieję ,że projekt przetrwa i wyjdzie w takim terminie ,że nie będzie za mocno odstawać technologicznie od konkurencji...

23.03.2011 11:18
SpecShadow
😁
odpowiedz
SpecShadow
71
Silence of the LAMs

nie będzie za mocno odstawać technologicznie od konkurencji

Przy tak licznej ekipie - wątpię, delikatnie mówiąc.
Dla mnie mogliby grafiką zająć się na ostatnim miejscu. Przez taki wyścig technologiczny odpadają ludzie z pomysłami.

23.03.2011 16:23
odpowiedz
Sethergal
1
Junior

Looz^ - nie sądziłem, że jeszcze coś działacie ;) To były stare dobre czasy polskich amatorskich postapo..

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze