W tym miesiącu w Warszawie odbędzie się konferencja Game Industry Trends 2011, na której pojawi się Christopher Cunningham, czyli promotor nośnego hasła grywalizacji (z ang. gamification). Podczas imprezy posłuchamy wykładów Pawła Marchewki z Techlandu, Marka Tymińskiego z City Interactive oraz Mariusza Klamry z Gry-Online.
Jak widać, na imprezie nie zabraknie nazwisk z pierwszej ligi polskiej branży. Prelegenci i goście będą dyskutować o ewolucji modelów finansowych, znaczeniu promocji (w kontekście gry Dead Island), rynku gier MMO, wspomnianej grywalizacji, reklamie, itd. Wszystko to brzmi naprawdę świetnie – jest tylko jeden szkopuł. Cena dwudniowego biletu wynosi 899 złotych.
Kwota jest zaporowa dla przeciętnego gracza, który chciałby dokształcić się w kwestii gier. To nie pozostawia wątpliwości, że konferencja jest skierowana do deweloperów, dystrybutorów, wydawców, dziennikarzy i inwestorów. Nie piszę o tym, żeby narzekać na cenę (chociaż, no cóż, dużo!), ale jako formę ciekawostki, pokazującej dobry stan rodzimej branży.
Mam nadzieję, że część materiałów z konferencji zostanie udostępniona szerszej publiczności. Warto byłoby posłuchać prezesów największych polskich deweloperów czy wydawców (City Interactive, CD Projekt, Techland, itd.) i sprawdzić, w jaki sposób Christopher Cunningham oraz Paweł Tkaczyk przekonają odbiorców do zgrywalizowania wszystkiego, co się da.
Impreza odbędzie się w dniach 28-29 listopada w Centralnym Basenie Artystycznym (Warszawa). Więcej informacji o konferencji znajdziecie na jej oficjalnej stronie.