Diablo III – porady stetryczałego gracza - Kono - 25 maja 2012

Diablo III – porady stetryczałego gracza

Od premiery Diablo III minął nieco ponad tydzień. Część z Was już pewnie zmaga się z poziomem Inferno i sprzedaje tony przedmiotów w domu aukcyjnym. Są jednak i takie osoby, które walczą z piekielnymi pomiotami na Koszmarze lub „Normalu”. Postanowiłem więc przedstawić Wam kilka porad, które ułatwią eliminację maszkar i sprawią, że rozgrywka w Diablo III będzie przyjemniejsza oraz bardziej satysfakcjonująca.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że porady nie są dla wszystkich (wątpię, żeby skorzystały z niego osoby wesoło hasające na poziomie Inferno) i część z nich może się niektórym wydać „oczywistą oczywistością”. Mam jednak nadzieję, że są i tacy, którzy skorzystają z tych kilku wskazówek.

1)      Elective mode (tryb wyboru)

Jedna z podstawowych rzeczy, które znacząco pływają na rozgrywkę. Na forach i w komentarzach pod filmikami na Youtube wiele osób się pyta, jak to jest możliwe, że ktoś ma kilka umiejętności z jednej dziedziny poustawianych na różnych przyciskach. Zaznaczenie wspomnianej wyżej opcji w menu rozgrywki jest niezbędne, aby móc naprawdę poeksperymentować z „buildem”, czyli doborem umiejętności, oraz w miarę przyjemnie przejść przez wyższe poziomy trudności. To jeden z wielu kroków na drodze do odblokowania pełnego potencjału Waszej postaci.

2)      Widoczność pasków życia przeciwników oraz zadawanych obrażeń

Fruwające cyferki są raczej miłym stymulantem pokazującym nasze postępy. Fajnie jest obserwować, jak liczby wyskakujące na ekranie są coraz większe. Widoczność pasków życia przeciwników jest natomiast praktyczną opcją pomagającą uporać się z grupkami przeciwników. Wiele umiejętności naszych postaci ma dosyć długie „cooldowny” i zawsze dobrze jest rozplanować, kiedy i na kim ich użyjemy. Paski życia dodatkowo ułatwiają wskazanie wrogów, którzy najbardziej ucierpieli od umiejętności obszarowych.  Stwierdzenie, że najlepiej jest eliminować wrogów z najmniejszą ilością HP nie jest zbyt odkrywcze?

3)      Inwestowanie w pojemność pierwszej skrzynki

Wykupywanie kolejnych miejsc w skrzynce powinno być priorytetem na poziomie Normal. Przechodząc grę pierwszy raz mamy wystarczająco dużo pieniędzy, by wykupić wszystkie miejsca (tylko na pierwszej karcie oczywiście). Zainwestowane pieniądze dosyć szybko się zwrócą, gdyż już na poziomach Koszmar i Piekło ilość rzeczy, które musimy przechowywać systematycznie rośnie. Klejnoty, książki i karty do rozwijania rzemieślników oraz przedmioty przeznaczone na sprzedaż w domu aukcyjnym zajmują sporo miejsca, a wątpię, że macie ochotę biegać z nimi w plecaku.

4)      Inwestowanie w rzemieślników i ignorowanie kowala

Kowala i specjalistę od kamieni szlachetnych trzeba rozwijać. Przy każdym kolejnym przejściu gry spokojnie wystarczy Wam pieniędzy i dodatkowych surowców (karty i księgi), aby maksymalnie ulepszyć tych dwóch rzemieślników. Jeśli chodzi o klejnoty, to oczywiście warto zmieniać trzy słabsze sztuki na jedną mocniejszą. Kwestia kowala jest nieco inna. Inwestować w rozwój warto, jednak sugerowałbym wstrzymanie się od korzystania z jego usług aż do Inferno. Zabawa w kowalstwo na niższych poziomach to strata czasu i pieniędzy. Przedmioty, które mamy zamiar „rozwalić” na surowce lepiej sprzedać u kupca lub w domu aukcyjnym.

5)      Ekwipunek – gdzie kupować, co sprzedawać

Pierwsza porada była w poprzednim punkcie – nie przerabiać u kowala przedmiotów (przynajmniej nie na Normalu i Koszmarze). Drugą sprawą jest dom aukcyjny. Można tam znaleźć naprawdę świetne uzbrojenie za śmieszną cenę – bez względu na poziom postaci. Poświęcenie pięciu minut na przejrzenie sprzętu oferowanego przez graczy może okazać się zbawienne: oszczędzi nam kilku niepotrzebnych zgonów, a dodatkowo przyśpieszy progres. Co ciekawe, warto też czasami zaglądnąć do sprzedawców – tak tych zwykłych, u których sprzedajemy śmieci i naprawiamy się. Czasami mają dosyć przyzwoity sprzęt, który może okazać się przydatny dla naszej postaci.

Kupowanie za nami, czas więc na kilka słów o sprzedaży. W związku z tym, że teleport do miasta jest darmowy, warto zbierać praktycznie wszystko, co wypada z przeciwników. Opychanie „białych” przedmiotów daje pozornie niezbyt wielką kasę, ale dzięki temu zawsze mamy drobniaki na naprawę. Sprzedawanie magicznych przedmiotów wymaga pewnego „ogarnięcia” z naszej strony. Nie każdy „żółty” itemek nadaje się do domu aukcyjnego i nie każdy „niebieski” musi automatycznie polecieć do sprzedawcy. Sprawdźmy czego inne klasy potrzebują, aby wśród gąszczu przeciętnego ekwipunku móc wyławiać perełki.

To chyba tyle na dziś. Oczywiście jestem otwarty na konstruktywną krytykę i ewentualne sugestie dotyczące innych porad. Jeśli uważacie, że kt&´ryś z wyżej wymienionych punktów nijak ma się do rzeczywistości, to chętnie zrewiduję swoje poglądy – w końcu chodzi o to, żeby przyjemniej grało się nam wszystkim.

Kono
25 maja 2012 - 10:56

Komentarze Czytelników (31)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
25.05.2012 20:25
odpowiedz
Ogarniacz
8
Generał

fajnie slyszec ze na hellu juz trzeba maxowac itemy :D koszmar przelecialem z jedna rozdzka, konczylem ze sztyletem ktory dropnal

25.05.2012 21:03
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Asmodeusz... 800-900 dmg ? kurde no popatrz, jestem na 53lvl i max dmg broni jednoręcznej jaką udało mi się znaleźć dla Mnicha to raptem 300 z hakiem. Grałem sobie też wczoraj z gościem, który łupał DH... i mówił że robi 15K dmg a miał taki sam level co ja. Można jakoś przefiltrować AH żeby pokazywało bronie z minimalnym współczynnikiem zadawanych obrażeń?

Roznica miedzy sprzetem lv53 a lv60 jest GIGANTYCZNA. Na twoim levelu maksymalnie chyba mozesz miec bron w okolicy 450dps (nie liczac takiej co ma -level required). A wpadajac na lvl60 nagle dostepne sie robia dla ciebie zabawki 550-1250. Tylko ze nie masz co sie przejmowac - hella da rade przejsc tymi 4xx bez wiekszego halo. Inferno act1 tez nie powinno byc zle, chociaz na butchera bedziesz MUSIAL kupic lepsza bron, okolo 600 gdyz bez niej NIE DA SIE go pokonac - jest tam timer i jak nie zdazysz go zabic w wyznaczonym czasie to umierasz. Niestety inferno act2 to juz komedia i trzeba miec te 700+. Jest to chyba najtrudniejszy akt w grze, gdyz itemki jakie wypadaja na inferno a2 sa ZA SLABE aby przejsc ten akt. Doszlo do takiej paranoi, ze aby przejsc akt2 musisz kupic itemki z aktu3-4 - a sa tam ludzie, ktorzy przeszli akt2 przed nerfem skilli u wszystkich klas. I to oni teraz rozdaja karty.

kwiść - to co napisal slavo_cc. Odbijesz sie od inferno jak od betonowej sciany. Zreszta przeczytaj to co napisalem wyzej. Aby wysolowac butchera na act1 inferno musisz miec bron circa 600-650dps (ogolny DPS powinienes miec w okolicach 17-20k, teraz nie pamietam dokladnie). Problem jest taki ze w act1 inferno maksymalny damage jaki moze wypasc z broni jednorecznej to cos kolo 700. Czyli musisz miec nieziemskiego farta aby zdobyc sprzet potrzebny do przejscia dalej. Albo po prostu kupic taki stuff na AH.

26.05.2012 00:07
kwiść
odpowiedz
kwiść
112
Generał

GRYOnline.plRedakcja

@Asmodeusz
Domyślam sie, ze Inferno to zupełnie inny poziom i nie mam zamiaru farmić intemów przez 2 miesiące, żeby zabić jednego Butchera ;) Piekło to inna sprawa. W D2 dało się je przejść bez kupowania itemów, wiec i tutaj zamierzam przejść je podobnie :>

26.05.2012 00:40
odpowiedz
zanonimizowany839715
0
Pretorianin

Jeśli chodzi o klejnoty, to oczywiście warto zmieniać trzy słabsze sztuki na jedną mocniejszą.
Gówno prawda... Lepiej kupić na aukcji (do poziomu "Sześcienny").

26.05.2012 00:41
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[16]
Pieklo dasz rade bez kupowania - sam tak jechalem. Pierwsze itemy kupilem dopiero na act1 inferno ALE teraz tez powoli przmierzam sie do kupienia jakiejs 1h 800+ damage (mam niestety tylko 650k kasy wiec musze dofarmic drugie tyle). Blad zrobilem ze nie zabilem beliala przed nerfem tankownosci postaci - teraz musze sie meczyc z "belial - the lord of bullshit(lies)". Najbardziej zbugowana walka w tej grze z tego co widzialem do tej pory. Hitboxy jego atakow sa mega zepsute i kilka razy zginalem stojac na czystym polu zdala od miejsca, gdzie mial pasc jego meteoryt. Na szczescie bullshit mode wlacza sie dopiero na inferno - na hellu dasz rade bez wiekszych problemow.

26.05.2012 02:38
kwiść
odpowiedz
kwiść
112
Generał

GRYOnline.plRedakcja

@Asmodeusz
Właśnie skończyłem koszmar, ale ostatnia walka była prawie jak na inferno, bo z pingiem 700 :> Piekło zapowiada się fajnie. Przez ten ping już mnie prawie pierwsze zombiaki zjechały ;)

26.05.2012 05:50
Coy2K
😊
odpowiedz
Coy2K
109
Veteran

Piekło było fajne, w sumie żadnego stresu. Aż boje się myśleć co będzie na Inferno, bo na Hellu "Invulnerable minions" przy elitarnym potrafią uprzykrzyc życie, nie mówiąc już o innych dziwactwach.

Tutaj już losowy matchmaking się nie sprawdza i trzeba grać ze swoimi.

No ale w końcu po przeszło 55 godzinach grania wydropił mi się pierwszy legendarny... nędza co prawda, ale symboliczny drop był? był :)

26.05.2012 07:26
Coy2K
😊
odpowiedz
Coy2K
109
Veteran

i legendarny opchnięty za pół miliona na AH w godzinę od wystawienia :)
nie wiem czy ludzie te przedmioty kolekcjonują czy co :)

26.05.2012 07:39
yasiu
odpowiedz
yasiu
185
Legend

A mi co ciekawe, legendarny przedmiot wypadł w pierwszym akcie - przed salami agonii :)

26.05.2012 08:27
odpowiedz
Ogarniacz
8
Generał

@Coy2K Ty sprzedales za pol miliona oni sprzedadza za 50 Euro :D

26.05.2012 11:50
nani321
odpowiedz
nani321
36
Chorąży

mógłby mi ktoś podać guest passa będę wdzięczny; [email protected]

26.05.2012 11:52
Falcao_82
26.05.2012 12:53
Coy2K
odpowiedz
Coy2K
109
Veteran

Ogarniacz bardzo możliwe, ale póki nie ma wprowadzonej gotówki to jest to tak jak z tym całym PvP Arena - niby ma być, ale póki co nie ma :) a że nie nastawiam się na zarobek to gram dla samego grania :) inaczej bym sobie wymaksował postać pod kątem "x% chance for finding magical items" :)

26.05.2012 16:04
kwiść
odpowiedz
kwiść
112
Generał

GRYOnline.plRedakcja

Na zakończenie kwestii kowala dodam, że wczoraz zaraz po pierwszym ulepszeniu rzemieślnika na piekle, zrobiłem sobie u niego broń, której dps jest idealnie przystosowany do tego poziomu trudności ;)

28.05.2012 19:47
sekret_mnicha
odpowiedz
sekret_mnicha
201
fsm

GRYOnline.plTeam

Podniosę wątek i przy okazji zadam pytanie niczym żółtodziób - jak przy zaznaczonym w opcjach trybie wyboru przypisać sobie skróty klawiszowe do umiejętności? Chciałbym móc korzystać z F1-F8, tak jak dawniej... da się? Czy ten tryb wyboru robi coś innego? Oświećcie mnie :)

28.05.2012 20:21
odpowiedz
Likfidator
109
Senator

Jeśli chodzi o klejnoty, to oczywiście warto zmieniać trzy słabsze sztuki na jedną mocniejszą.

Jest to kompletnie nieopłacalne do piekła włącznie. W AH dostaniemy klejnoty w bardzo przystępnych cenach. Poza tym warto sprzedawać wszystkie klejnoty jakie znajdujemy. Jak również karty i księgi. Tego typu towar bardzo łatwo upłynnić i dostajemy za niego przyzwoite pieniądze jak na koszmar i piekło.

Później, gdy będzie wypadać więcej złota zakupienie tych kilkudziesięciu kart do rozwijania rzemieślnika będzie groszowym wydatkiem.

Jeśli zaś chodzi o inne rady, to należy pamiętać, że nie opłaca się inwestować dużej ilości gotówki w AH dopóki nie osiągniemy 60 poziomu. Każdy kolejny poziom oznacza dużo mocniejsze przedmioty, więc najlepszy ekwipunek z 30 poziomu będzie śmieciem, przy śmieciach z 60 :)

AH posiada pewien błąd, otóż nie pokazuje nam przedmiotów z 60 poziomu, które posiadają zmniejszony wymagany poziom. Dlatego jak mamy postać na niższym poziomie, należy ustawić szukanie z 60 poziomu i w cechach ustawić "zmniejszenie wymaganego poziom o X", gdzie X = 60 - nasz_poziom. Trochę trzeba z tym poeksperymentować, ale znalazłem nawet jednoręczną broń o 400 DPS i wymagał 45(albo 48) poziomu.
Normalnie te przedmioty nie pokazują się w wyszukiwarce, a mogą mocno ulepszyć postać.

28.05.2012 20:28
odpowiedz
zanonimizowany839715
0
Pretorianin

Może by tak zmienić temat wątku na:
"Diablo III – bezsensowne i nieprzydatne porady pseudo-gracza."

28.05.2012 20:44
kwiść
odpowiedz
kwiść
112
Generał

GRYOnline.plRedakcja

@sekret_mnicha
Tryb wolnego wybory pozwala do każdego okienka na pasku przypisać inny skill. Jeśli go nie włączysz na LPM będziesz miał np. tylko podstawowe skille ofensywne, a pod 1 tylko umiejetności defensywne.

Skróty klawiszowe to zupełnie inna sprawa. W opcjach masz standardowo możliwość zmiany każdego używanego klawisza, więc bez problemu podstawisz sobie umiejętności pod F1,F2 itd. :)

28.05.2012 20:56
sekret_mnicha
odpowiedz
sekret_mnicha
201
fsm

GRYOnline.plTeam

Łe, to mnie nie urządza. Akurat 1-4 to jest dobry zestaw klawiszy (może później będę się bawił w zmiany). Ja miałem nadzieję, że da się szybko zmieniać te skille, które są pod prawym klawiszem myszki - tak jak dawniej :)

29.05.2012 11:13
Kono.86
odpowiedz
Kono.86
27
Pretorianin

@FSM - niestety, ale takie zmienianie w locie byłoby wbrew "filozofii" Blizzarda jeśli chodzi o gameplay D3. Dodatkowo nie wiem jakby to wpływało na Nephalem Valor. Poprostu ustawiamy sobie te 6 umiejętności z danymi runami i one muszą nam wystarczyć.

@Likfidator - tutaj muszę przyznać Ci rację co do klejnotów. Ekonomia w D3 cały czas jest w pewnym sensie w powijakach i w ciągu następnych kilku tygodni naprawdę wiele może się zmienić. Zwłaszcza gdy wprowadzony zostanie AH z prawdziwymi pieniędzmi. Nie wykluczałbym załamania się cen na dotychczasowym AH lub nawet swego rodzaju podziału: itemki z lvl 60 na AH z prawdziwymi pieniędzmi, a reszta w AH z goldem. No ale to są tylko moje przypuszczenia - wszystko może rozegrać się zupełnie inaczej.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze