Nie taki diabeł straszny... a jednak - Agony - Ozzy - 2 lutego 2018

Nie taki diabeł straszny... a jednak - Agony

Jeżeli nic się nie zmieni, za około 2 miesiące, a konkretnie 30 marca, na rynku ukaże się survival horror o nazwie Agony. Za tytuł odpowiedzialne jest polskie Madmind Studio.

W grze wcielimy się w bohatera, który z niewyjaśnionych przyczyn trafia do piekła. Cierpi na amnezję i nie pamięta kim był za życia, oraz w jaki sposób zginął. Wiemy tylko, że jest to postać historyczna. Naszym zadaniem jest znalezienie drogi ucieczki z tego miejsca i próba dotarcia do prawdy, dlaczego musieliśmy opuścić ziemski padół. Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się proste i klarowne. Ale czy na pewno?


Nie dostaniemy broni, którą z biegiem czasu będziemy mogli ulepszać. Nie dostaniemy super mocy, dzięki którym będziemy mogli pokonać zastępy demonów. W jaki sposób mamy więc przetrwać? Ukrywać się, unikać spotkania z przeciwnikami, przez cały czas pozostawać w cieniu. Jedyna umiejętność jaką zostaniemy obdarzeni to możliwość opanowania ciał innych nieszczęśników, którzy razem z nami cierpią piekielne męki. Dzięki temu znajdziemy naczynie dla naszej duszy, co pozwoli na uniknięcie bezpośredniej konfrontacji z władającą piekłem Czerwoną Boginią oraz jej pomocnikami.

 

Na kilka odrębnych słów zasługuje klimat, jakim gra jest przesiąknięta. Można powiedzieć, że piekło przedstawione w Agony żyje. Wygląda, jakby było zbudowane z pulsującej tkanki, co jeszcze bardziej wywołuje u gracza poczucie niepokoju i grozy. Do tego muzyka oraz jęki i krzyki innych potępieńców sprawiają, że obcowanie z tym tytułem może nie być jednym z najprzyjemniejszych posiedzeń przed ekranem. Ale dla tego typu gry jest to jedynie komplement. Gra oparta jest na silniku Unreal Engine 4, co pozwala na stworzenie oprawy graficznej na wysokim poziomie z zaawansowanym odwzorowaniem wszelkich detali.

O jakość samej produkcji możemy być względnie spokojni. Co prawda Agony jest pierwszym tytułem Madmind Studio, jednak w jego skład wchodzą doświadczeni twórcy. Dziewięcioosobowy team tworzą ludzie, którzy wcześniej brali udział w produkcji takich gier jak m.in: The Division, Wiedźmin 3, Sniper: Ghost Warrior 2 czy Enemy Front. Studio powstało z inicjatywy Tomasza Dutkiewicza, który pracował wcześniej dla Vivid Games czy City Interactive. Należy także wspomnieć, że produkcja gry została sfinansowana na Kickstarterze. Projekt zebrał ponad 180 000 dolarów.

Premiera Agony zaplanowana jest na 30 marca 2018 roku i pojawi się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.



Ozzy
2 lutego 2018 - 16:36