Minecraft jest niewątpliwą perełką w światku gier niezależnych. Amatorska produkcja początkowo całkowicie darmowa stopniowo podbija serca fanów – swoją otwartością, podejściem do tematu i ogromną swobodą jaką daje grającemu. W sieci pełno jest stron, for dyskusyjnych i innych mediów dzięki którym gracze dzielą się ze sobą wiedzą i doświadczeniami z gry. Niedawno, na pewnym blogu poświęconemu grom niezależnym pojawił się wywiad z Markusem Perssonem – autorem Minecraft.
Sama gra to fenomen nie tylko dla graczy. Jej rozwój pokazuje w jaki sposób, nie będąc zależnym od dużych wydawnictw (i zapewne również dzięki temu) można zacząć od pracy nad grą samemu, rozpowszechniać ją za darmo a w chwili obecnej nie tylko na swoim pomyśle zarabiać ale też płacić ludziom którzy intensywnie pracują nad dalszym rozwojem tytułu.
Wywiad znajdziecie pod tym adresem. Markus opowiada w nim o kilku swoich pomysłach. Po pierwsze, bardzo podoba mu się twórczość społeczności skupionej wokół Minecrafta. Mody bywają naprawdę ciekawe i innowacyjne a sam Persson najchętniej stworzyłby modyfikację opartą na zasadzie capture the flag.
To jeszcze nic potwierdzonego, podobnie jak druga ciekawa informacja – utworzenie oficjalnych serwerów Minecrafta. Nie dość, że utrzymywałby je właściciel gry, to jeszcze mogłyby zawierać rozgrywkę rozszerzoną o kilka elementów takich jak tutorial i – co brzmi dość ciekawie – drzewko osiągnięć (achievmentów) dzięki któremu gracze prawdopodobnie zagłębiliby się w rejony gry których do tej pory nie zwiedzali.
Polecam lekturę wywiadu, nie będę go całego streszczał, zawiera kilka ciekawych informacji i parę pomysłów których wcielenie w życie na pewno grze się przysłuży.
Zapraszam do poprzednich części:
Światełko w tunelu - gry niezależne
Światełko w tunelu vol.2 - Mały Barbarzyńca
Światełko w tunelu vol.3 - Super Laser Racer
Światełko w tunelu vol.4 - Eksterminacja robotów i popsuty balon