W niezależnych wieściach zebrałem najważniejsze informacje ze świata gier niezależnych z ostatniego tygodnia. W pierwszym wydaniu przeczytacie o zbliżającej się nowej grze twórcy Super Meat Boy, sukcesie konsolowego klona Minecrafta, dacie premiery Serious Sam: The Random Encounter oraz nowej grze, która zabierze graczy na tajemniczą planetę.
Demolition Inc.
Na Steamie pojawiła się nowa gra niezależna - Demolition Inc. – stworzona przez studio Zeroscale. Wcielamy się w niej w kosmitę Mike’a, który, jak sama nazwa wskazuje, zamierza doprowadzić do sporych zniszczeń na Ziemi. Podczas gry korzystamy z różnych mniej lub bardziej zwariowanych narzędzi (np. wybuchających krów) i demolujemy drapacze chmur.
Twórcy przygotowali trzy miasta i 15 dzielnic do zniszczenia. Gra kosztuje 8,99 euro.
FortressCraft
FortressCraft, klon Minecrafta wydany na Xboksie 360 w dziale Xbox LIVE Indie, sprzedał się w nakładzie przekraczającym 500 tysięcy egzemplarzy. Deweloper poinformował o tym fakcie na swoim koncie Twitter. Produkcja osiągnęła ten imponujący wynik w 163 dni. To zdecydowany rekord jeżeli chodzi o ten dział platformy Xbox LIVE i przykład pokazujący jak silną marką jest Minecraft.
Co na to wszystko Notch, czyli twórca oryginalnego Minecrafta? Już kilka miesięcy temu producent przyznał, że inspirowanie się innymi tytułami nie jest niczym złym, ale potępił kopiowanie gier jeden do jednego. Po ujawnieniu najnowszego wyniku FortressCraft, Notch pogratulował jednak twórcom gry.
Producent FortressCraft broni się przed zarzutami o kopiowanie Minecrafta na swoim blogu i kilka razy wyliczał punkty rozbieżne obu tytułów. W lipcu twórca wystosował też otwarty list do Notcha z prośbą o zagranie w jego grę i przekonanie się jak bardzo różni się ona od Minecrafta.
Blockade Runner
Pozostając w temacie Minecrafta i jego klonów, warto wspomnieć o grze Blockade Runner. Twórcy piszą, że to połączenie wieloosobowej gry przygodowej z symulatorem kosmicznym i w pełni działającymi, załogowymi statkami, które można niszczyć. Dodajcie do tego kosmos generowany w sposób proceduralny i darmową próbkę gry dostępną na oficjalnej stronie.
Lifeless Planet
Ruszyła przedsprzedaż Lifeless Planet, jednego z projektów wspieranych przez organizację Kickstarter. W tej grze wcielimy się w astronautę, który wyląduje na obcej planecie i odkryje rosyjskie laboratorium. Zaskoczony obecnością Ziemian, naukowiec postanowi zbadać sprawę i trafi na tajemniczą kobietę.
Nie wiem jeszcze czy projekt jest warty uwagi, bo pierwszy zwiastun, dostępny na oficjalnej stronie, jest niejednoznaczny. Poczekajmy więc na kolejne materiały. Optymiści mogą składać zamówienia tutaj (projekt zebrał już wymagane fundusze, więc zapewne zostanie dokończony).
Ben There, Dan That! Special Edition
Studio Size Five Games wypuściło nową wersję przygodówki Ben There, Dan That!, która, jak żartują sami twórcy, doczekała się potraktowania w stylu George’a Lucasa (to oczywiście aluzja to nieustannych poprawek w kolejnych edycjach Gwiezdnych Wojen).
Odświeżone wydanie produkcji to lepsza grafika i nowa ścieżka dźwiękowa. Oprócz tego, autorzy przygotowali kilka innych ciekawostek, w tym informacje o tym, jak powstała ich niezwykle zabawna przygodówka. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie.
Serious Sam: The Random Encounter – data premiery i cena
Holenderskie studio Vlambeer (Super Crate Box) ujawniło datę premiery oraz cenę Serious Sam: The Random Encounter, czyli niezależnej produkcji, która ma towarzyszyć i zarazem promować strzelankę Serious Sam 3. Gra zostanie wydana w połowie października na Steamie i będzie kosztowała 4,99 dolarów (cena w euro jest nieznana).
Serious Sam: The Random Encounter będzie prostą grą RPG. W poszczególnych bitwach Sam i jego ekipa zmierzą się z prawdziwymi hordami przeciwników (rzućcie tylko okiem na powyższy obrazek). Produkcja ma też stawiać na nietypowy dla gatunku system rozwoju – zabraknie w niej grindu i poziomów. Zamiast tego, będziemy kolekcjonować przedmioty.
Zwiastuny i premiery
W ostatnich dniach pojawiło się kilka zwiastunów nowych gier:
Gra przyszłego tygodnia: The Binding of Isaac
Połączenie strzelanki z gatunkiem roguelike. Młody chłopak ucieka do piwnicy przed swoją matką i odnajduje tam... zmutowane rodzeństwo i inne okropieństwa. Co kryje się za tym makabrycznym pomysłem? Dowiecie się z wywiadu, jaki miałem okazję przeprowadzić z autorem Isaaca, czyli Edmundem McMillenem ze studia Team Meat (Super Meat Boy).
Data premiery: 28 września 2011 roku | Cena: 5 dolarów | Dostępność: Steam
Powyższy przegląd to próba zebrania najważniejszych informacji o grach indie w jednym miejscu. Wszelkie uwagi na temat formy tekstu i tego, co Was interesuje są mile widziane.