Przyszłość serii Heroes of Might and Magic - Czarny - 20 października 2011

Przyszłość serii Heroes of Might and Magic

Heroes VI był z pewnością jedną z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Tłumy fanów od lat czekały na premierę kolejnej części sagi, która swymi korzeniami sięga schyłku zeszłego tysiąclecia. Oczekiwania były na tyle ogromne, że praktycznie niespełnialne - nie ulega jednak wątpliwości, że "szóstka" wyznaczyła dla serii zupełnie nowy kierunek, tworząc w ten sposób unikalną, dość zaskakującą jakość.

W jednym z kolejnych dodatków spotkamy mroczne elfy.

Spędziłem z nowymi "hirołsami" grubo ponad sto godzin rozgrywki, a spod moich palców wyszło jak dotąd sześć poradników do tej gry (jeden z nich możecie już zobaczyć na naszej stronie) oraz sporo publicystyki. Możemy więc chyba założyć, że poznałem grę do tego stopnia, aby nieco wypowiedzieć się na temat jej przyszłości, a konkretnie dodatków, które niechybnie zostaną wkrótce wydane.

Kiedy zagłębiałem się w fabułę produkcji, stało się dla mnie jasne, że Heroes VI jest tylko początkiem, a właściwie prologiem do jakiejś większej opowieści. Zdecydowanie zbyt dużo tu nieścisłości i niedomówień, zbyt wiele wątków domaga się wyjaśnienia - z pewnością staną się one kanwą kolejnych ad-onnów. Szczególnie zastanawiająca jest nieobecność czarodziejów, występujących przecież w sadze już od drugiej jej części, czyli od piętnastu lat. Jest to tym ciekawsze, że podczas kampanii czarownicy są wielokrotnie wspominani, czy to jako twórcy barbarzyńców, czy tez jako osobne, autonomiczne państwo "zajęte swoimi sprawami (!)". Doszło wręcz do takiego absurdu, że bohaterowie kampanii spotykają na swojej drodze byłych czarodziejów (jak chociażby Kaspara w wątku Nekropolii), a jedna z misji dzieje się bezpośrednio na terenie państwa magów! W takiej sytuacji trudno mieć wątpliwości, że długobrodzi pojawią się w grze - prędzej, czy później.

Równie ciekawa jest nieobecność elfów oraz ich mrocznych braci, występujących przecież w piątej odsłonie serii (a trzeba pamiętać, że "piątkę" i "szóstkę" łączy uniwersum Ashanu, w przeciwieństwie do poprzednich części). Tutaj w sukurs znowu przychodzi kampanią Heroes VI, w której pojawiają się Bezimienni (nowość dla serii), służący Mallasie. Jak pamiętamy z poprzedniego epizodu sagi, bogini ta była czczona przez mroczne elfy. Dodatkową poszlaką może być stwierdzenie Antona w kampanii ludzi: "Bezimienni eksperymentują z elfami". Słusznym wydaje się więc być domysł, wedle którego w jednym z kolejnych dodatków przyjdzie nam poznać historię rebelii elfów.

Krasnoludy, które doczekały się własnego królestwa w Kuźni Przeznaczenia, nie cieszą się zbyt dużą popularnością wśród fanów serii - niewykluczone więc, że zostaną wyeliminowani, a na ich miejsce pojawi się jakaś zupełnie nowa frakcja. Byłby to jednak dość karkołomny zabieg ze strony Ubisoftu - w końcu krasie mają swoje poczesne miejsce w "piątce", w związku z czym ich całkowite wymazanie mogłoby być problematyczne.

Jeśli chodzi o zmiany mechaniczne, jakie zapewne nas czekają, możemy spodziewać się zróżnicowania rozwoju jednostek - tak, jak w Dzikich Hordach. Z pewnością urozmaici to rozgrywkę, możemy też mieć nadzieję, że nieco ją zbalansuje. Szczególnie przydałoby się tutaj dodać do Inferno i Twierdzy oddziały leczące - bez nich obydwa te zamki ustępują pozostałym frakcjom.

Pewną ciekawostką, która być może pojawi się w następnych częściach, może być kolejny surowiec - siarka. Raz na kilka tygodni zdarza się w "szóstce" tydzień, w którym zwiększone zostają przychody z odkrywek tego zasobu, który, jak głosi napis, "jest wykorzystywany w dalekich krainach Ashanu". Może to jednak być żart twórców gry - i takiej możliwości nie możemy przecież wykluczyć.

O kolejnych nowościach moglibyśmy gdybać jeszcze długo - byłoby to jednak przede wszystkim myślenie życzeniowe, a nie opieranie się na faktach. Dlatego też pozwolę sobie skończyć moją wyliczankę w tym miejscu, resztę pozostawiając Wam.

Jak sądzicie, co czeka herosów w niedalekiej przyszłości?

Czarny
20 października 2011 - 20:45

Jaką rasę chciałbyś ujrzeć w dodatku do Heroes VI?

Elfy 25.1 %

Mroczne elfy 18.3 %

Magów 12.5 %

Czarnoksiężników 5.4 %

Kosmitów 22.6 %

Coś całkiem nowego 10.8 %

Inne (jakie?) 5.4 %

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
20.10.2011 21:39
MiszczCzarny
36
Pretorianin

Ach, zapomniałem dodać w ankiecie krasnoludy :(.

20.10.2011 22:56
odpowiedz
Madness!
4
Legionista

Ehh ja mam ten problem że z poprzednich części najwięcej grałem Zielonymi czyli elfami/natura
lub magami i w związku z ich brakiem w części 6 nie bardzo mam kim grać bo rasy, które są dostępne nie bardzo mi podchodzą:P

21.10.2011 08:10
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
172
Farben

Jak podaje Acid na swojej stronie http://www.acidcave.net/ (imo najlepsze źródło wiadomości o heroes w naszym kraju :) )

Według nieoficjalnych informacji podanych na Heroes Community pochodzących z rozmowy redaktora francuskiego portalu HoMM z Erwanem Le Bretonem, Iriną Kassiną i Marzhinem w każdym z dodatków do Heroes VI znajdą się aż po dwie frakcje! To nie koniec - pierwsze frakcje z tych "par" mają być udostępnione za darmo(!) w patchach lub poprzez DLC. Drugie zaś będą dostępne tylko w dodatkach. Z tych samych informacji wynika, że jedną z frakcji, które znajdą się w grze będzie Akademia. Miejmy nadzieję, że te wieści w pełni się potwierdzą.

Jeżeli się to potwierdzi to ras będzie od groma, żeby tylko udało im się utrzymać jako taki balans. Dobrze, że niektóre mogą być dodane za darmo :)
Co do alternatywnych ulepszeń jednostek, mam tutaj pewne obawy. O ile w Heroes 5 ten pomysł był dla mnie strzałem w dziesiątkę i dodał grze ogromnego kopa, to tutaj boję się, że będzie problem z modelami jednostek. Już teraz wersja ulepszona od podstawowej różni się w zasadzie tylko nieco kolorem i nieco ubiorem/uzbrojeniem. Znacznie mniej między nimi widać różnic niż to było w poprzednich częściach serii. Może jest to bardziej logiczne, ale sprowadza się to do mniejszej różnorodności na polu bitwy i mapie świata. Niestety, przez niewielką ilość dostępnych póki co miast, jednostek jest niewiele, walczy się ciągle z tymi samymi potworami, neutralnych jest również mało, a i tak są to najczęściej wariacje na temat gołej świetlistej baby :D

A co do myśli przewodniej twojego wpisu, mnie najbardziej brakuje lochów (po Ashańsku mrocznych elfów). Krasnoludów z piątki też nieco brakuje, chociaż osobiście nie przepadałem za grą nimi, to jednak były z nich niezłe tanki i stanowiły wyzwanie :)
Żonie mojej natomiast brakuje, oczywiście, kłapouchych zielonych, póki co gra ciągle w piątkę z tego powodu ;)

21.10.2011 09:24
odpowiedz
#;-) Greg
53
Centurion

co do ankiety: Czy czarnoksiężnicy i Magowie to nie jedno i to samo, a jeśli nie to kim są którzy, tj. magowie to ci od golemów i tytanów, a Czarnoksiężnicy??

21.10.2011 10:00
odpowiedz
Tuminure
87
Senator

Jakaś moda na wiedźminów (patrz screen).

21.10.2011 10:08
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
172
Farben

[4] Magowie to właśnie "ci od tytanów", czarnoksiężnicy natomiast to bohaterowie rasy, która jest już od pierwszej części sagi, mianowicie miasta czarnych smoków, minotaurów itd. :)

21.10.2011 10:43
odpowiedz
MiszczCzarny
36
Pretorianin

Osobiście najchętniej ujrzałbym czarnoksiężników - ale nie zespolonych z mrocznymi elfami, tylko jako osobną rasę (tak, jak było to w częściach I-IV). Miałoby to spory potencjał: połączenie magii ognia z mrokiem, jednostki dysponujące silnym atakiem magicznym i słabą ochroną, kilka unikalnych umiejętności - miodek :).

21.10.2011 14:12
odpowiedz
Youghurt
28
Gorilla Biscuit

Dla mnie najbardziej brakuje mrocznych elfów, czyli spadkobierców lochów z trzeciej części...Mam nadzieję że w jakimś dodatku się pojawią.

25.10.2011 19:37
odpowiedz
Aristos
106
między słowami

[4] Niestety, ankieta nie ma odpowiedzi 'i tych, i tych' - a szkoda

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze