Battlefield 4 - analiza pierwszego gameplaya - barth89 - 28 marca 2013

Battlefield 4 - analiza pierwszego gameplaya

Stało się. EA i DICE oficjalnie każą nam się przygotować "4" bitwy. By wywalone z wrażenia jęzory za bardzo nam nie wyschły, otrzymaliśmy pierwszy trailer, a także bardzo długi i starannie przygotowany przez speców od marketingu (ktoś przecież musiał wybrać moment, który ma grę sprzedać) gameplay, który u każdego fana pierwszoosobowych strzelanin wywołać ma obfity ślinotok. Zapraszam do analizy tegoż (gameplaya, nie ślinotoku).

Materiał trwa nieco ponad 17 minut i dzieje się na nim naprawdę sporo (mimo nieregularności tempa akcji), ale mamy bardzo ważny punkt odniesienia - Battlefielda 3. Jakie zmiany widać na pierwszy rzut oka? Czy DICE zmieniło swoje podejście do przedstawiania kampanii dla pojedynczego gracza? Czy zapożyczenia dotyczą tylko Battlefielda 3? Sprawdźmy!


0.03 - taki początek może zmylić... Sielanka? Niekoniecznie.

0.41 - ale facjata! Czyżby Frostbite 3?

0.44 - nie wiem dlaczego, ale podczas pierwszego oglądania tego gameplaya już w tym momencie wiedziałem, że nasze relacje z innymi żołnierzami będą bardziej zbliżone do serii Bad Company, aniżeli dosyć 'chłodnego' w tej kwestii Battlefielda 3. Nasi koledzy wydają się mieć bardzo specyficzne charaktery, nie są bezbarwni. Zwróćcie na to uwagę podczas dalszego oglądania materiału.

1.18 - a nie mówiłem?

1.42 - i bum. Zaczyna się 'akcja właściwa'.

1.56 - sprawdzanie magazynku. Oskryptowane? Być może, ale jeśli nie... szalenie przydatna rzecz w multiplayerowym trybie hardcore!

2.00 - to już na pewno było oskryptowane.

2.23-2.40 - te światła... Tak, to musi być nowy Battlefield i nowy Frostbite! Na efekty świetlne już nie będę zwracał uwagi podczas dalszej analizy (poza jednym momentem), bo właściwie cały filmik to kompilacja genialnych efektów świetlnych. Ale przecież z tego słynie Frostbite... Delektujcie się.

3.09 - kto by pomyślał, że nawet kurzem/pyłem można się zachwycić?

3.27 - animacje, animacje, animacje.

3.29 - czy on specjalnie nie wyczuł tych drzwi? Jeśli było to zamierzone to bardzo fajnie wyszło.

3.53 - komunikaty radiowe w nowym Battlefieldzie ponownie z najwyższej półki. Oby polska wersja brzmiała równie przekonująco (da się bowiem zauważyć małą przepaść między multiplayerowymi komunikatami po angielsku i polsku, mimo naprawdę doprej polskiej lokalizacji).

4.16 - PEGI 18.

4.26 - nie jestem audiofilem, ale wydaje mi się, że odgłosy wystrzałów brzmią identycznie jak w "trójce". Ale czy to źle?

4.45 - no i mamy pierwsze wybuchy. Wydaje mi się, że prezentują się lepiej niż w poprzedniej odsłonie. Są jakieś takie bardziej 'ogniste'.

4.53 - patent znany nam już z gier konkurencji. Brakowało go w Battlefieldzie, fajnie, że takowy się pojawi (zapewne również w multi) - przydatna rzecz.

5.07 - pięknie prezentują się te ich mundury. Widać sporą dbałość o szczegóły - kieszonki, kabury, saszetki... Aż ciężko się człowiekowi robi.

5.30 - las! Coś pięknego! Prezentuje się o niebo lepiej niż w Battlefieldzie 3. Jeśli tak wyglądającą florę dostaniemy także w multi to zapowiada się niebywałe kampowanie. A na serio - las wygląda jak żywy. A jakby tak Frostbite 3 pozwolił na efekty spadania liści pod wpływem ostrzału?

5.56 - Half-Life 2? Bardzo efektownie wyglądają te ptaki.

6.02 - to jest właśnie ten moment, kiedy po raz kolejny zwracam uwagę na światło. Słońce autentycznie oślepia. Rzecz jasna nie jest to nowość, ale to fakt godny odnotowania.

6.11 - zwróćcie uwagę na chlapanie wody.

6.38 - wydajemy rozkazy? W singlu? Z animacją?

6.45 - no i zaczyna się oskrzydlanie. Możemy też zwrócić uwagę na destrukcję otoczenia rodem z Bad Company 2.

7.07 - animacja prowadzenia 1:1 z Battlefielda 3.

7.12 - kurz!

7.29 - elementy w multi powinny falować na wietrze tak jak te taśmy.

8.23 - i kolejny rozkaz skupienia ognia na przeciwnikach.

8.26 - odgłosy wystrzałów w Battlefieldzie 4 po prostu miażdżą! Cofam to co napisałem wcześniej - jest lepiej niż w 3.

8.38 - znacie skądś ten odgłos?

8.45 - a ten model postaci?

8.55 - i tą animację?

9.10 - i pojawia się wsparcie...

9.13 - cóż za ogień! Żeby to nie było oskryptowane...

9.50 - wydajemy rozkaz śmigłowcowi?

9.57 - aczik. A po co te punkty?

10.00 - dym, pył, dym, pył...

10.21 - i trochę spokoju (do czasu).

10.40 - zwróćcie uwagę jak światło przechodzi między spojeniami okien.

11.12-12.58 - peszek. I zaczyna się destrukcja otoczenia i cała masa skryptów.

13.04 - i znów akcja zwalnia.

13.49 - Bear Grylls?

14.18 - tekst rodem z Bad Company.

14.57 - DICE wycięło od kolegów z Danger Close jedną z największych (i nielicznych) zalet Medal of Honor: Warfighter - prowadzenie pojazdów.

15.18 - woda na szybie (zachowująca się zgodnie z prawami fizyki).

16.40 - bum bum bum buuuum, bum bum bum buuuuuuuum.


Czekamy na więcej materiałów!

A jakie wrażenie na was wywarł omawiany gameplay?


<Spodobał ci się tekst? Wpisy i felietony przypadły ci do gustu? Polub growo&owo na Facebooku ^^ Znajdź mnie też na Google+>

barth89
28 marca 2013 - 09:10

Komentarze Czytelników (28)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
27.03.2013 23:19
odpowiedz
Malaga
81
ma laga

oczywiście że mówi... ale gra słów odnosi się do zwrotu "prepare 4/four battle" a nie pomieszania z poplątaniem które w tym zdaniu brzmi " każą nam się przygotować for/four bitwy".

Proponuję następnym razem dwa razy się zastanowić czy taka nieudana "gra słów" tu w ogóle pasuje.
Jak widać na powyższym przykładzie gra słów w polsko-angielskim się nie sprawdza tak więc albo trzymać się jednego albo drugiego języka

w przypadku języka angielskiego cyferka 4 fonetycznie znaczy też for czyli do, ale tylko nieudolny tłumacz będzie to przekładał dosłownie i będą właśnie takie kwiatki, oj sorka... "gry słowne" jak wyżej.

ja mam propozycję innych gier słownych:
D-Day
czytane jako "di day" czyli "ten dzień"... to może napiszemy 10-dzień? kto jest za ?;P

28.03.2013 00:33
DM
odpowiedz
DM
156
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Znowu wielkie pudło drogi szerloku... D Day nie ma kompletnie żadnego związku z "ten dzień" the day" czy jak tam myślisz... :)

28.03.2013 00:35
odpowiedz
Malaga
81
ma laga

Many people think D-Day stands for Decision Day, but it does not, the first letter is just to show the importance of the day.

coś jeszcze... watsonie?

28.03.2013 00:46
DM
odpowiedz
DM
156
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

To na pewno cytat wielkiego znawcy i autorytetu... :)

28.03.2013 00:51
😁
odpowiedz
Malaga
81
ma laga
Wideo

no jak to? nie masz już jakiejś ciętej riposty, bo byłeś jednym z tych "znawców" militariów że sam wierzyłeś że za literką D kryje się jakieś głębsze przesłanie? ojej jak mi przykro, ale nie płacz, masz pare linków na otarcie łez:
http://www.youtube.com/watch?v=0YRs9BTON5A
http://www.youtube.com/watch?v=meOCdyS7ORE

28.03.2013 00:55
DM
odpowiedz
DM
156
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

żadne przesłanie, dokładnie wiem co się kryje w nic nie musze wierzyć, z tego tematu akurat mogę sie doktoryzować...

28.03.2013 01:03
👍
odpowiedz
Malaga
81
ma laga

w takim razie wygugluj sobie co znaczy D-Day i polecam korzystanie ze stron historycznych/muzealnych, a nie chodzenie po forach maniaków militarnych, którzy głęboko wierzą w swoje urojone prawdy karmiąc nimi takich "doktorów" z historii jak Ty :)

28.03.2013 01:14
CyberTron
odpowiedz
CyberTron
89
Imperator Wersalka

Przypomnę tylko, że przed premierą "3" również były spazmy i ślinotok. Co z tego wyszło? Właśnie. Graficzna wyższa klasa średnia. Bajanie, że w becie destrukcja i grafika była ograniczona. Ograniczona była też w wersji sklepowej, ale kto by się tam przejmował. Gra powinna mieć też na pudełku coś takiego: "Premium>DLC>łatanie bugów>łatanie łatek do bugów>GRACZE" Każdy, kto grał w trójeczkę wie, że DICE zostało zagonione przez wydawce do robienia pierdyliarda DLC i innych płatnych głupot dla idiotów, przez co na każdą drobną łatkę czekało się bardzo długoo.

Filmik jest podrasowany, trzeba być zaślepionym żeby tego nie dostrzegać. Światło wali po oczach żeby zakryć średnie tekstury (każda byle lampka daje Ci tak po gałach, gdy wychodzisz wieczorem z domu?), destrukcja to nadal skrypt na skrypcie. Kampania to kolejny 3 godzinny gorszy klon CoD.

A w czerwcu wydadzą wersję "Premium v2." Dadzą do niej nowy nóż, dostęp do bety Battlefielda 5 (w marcu) i lepiej zabijającą amunicję.

Sory za lekki hejt, ale robienie z tak zasłużonej serii tasiemca dla toczących pianę gimbusów, którzy przywędrowali z CoDa za obietnicą ładnej grafiki, która też jest reklamowana na wyrost w porównaniu do średniawki, którą dostaniemy, to zbrodnia.

28.03.2013 08:31
piotr432
odpowiedz
piotr432
86
Warrior

No w końcu pierwsza osoba która zobaczyła to co ja czyli ( rozkazy )
O jak myślicie ja będzie z tymi okrętami w singlu ja coś przewiduje że będzie misja typu "weź C4 i płyń do dużego okrętu na łódeczce i go zniszcz"

28.03.2013 08:55
Mitsukai
odpowiedz
Mitsukai
185
Internet is for Porn

Sory za lekki hejt,
Hehe, dobry zart.

dla toczących pianę gimbusów,
Narazie to ty najglosniej ja toczysz przy kazdej mozliwej okazji, powtarzajac jak mantre te same rzeczy, nudy.
Wiekszosc zdaje sobie z tego sprawe co sie dzieje, ale kazdy ma prawo do wlasnego zdania. Mi np naprawde sie nie podoba gdy w kazdym temacie dotyczacym BFa musze po raz kolejny czytac jak to jestem gimbusem (co jest ciekawe bo za moich czasow gimnazjum nawet nie istnialo) bo mam czelnosc grac w BFa. Takie moje prawo i nie widze powodu dlaczego mam byc obrazany.
Czy naprawde nie da sie wyrazic swojej opinii bez obrazania kazdego do okola?

28.03.2013 09:55
Stra Moldas
odpowiedz
Stra Moldas
94
Wujek Samo Stra

Ważne, aby była taktyka. :)

28.03.2013 10:03
👍
odpowiedz
zanonimizowany511433
57
Pretorianin

@DM
wspomaga ich huey - mam nadzieje, że fabuła wyjaśni, że to jakiś wynajęty złom z azerbejdżanu a nie wsparcie US Army

To nie stary Huey, tylko Venom. Wprowadzony 4-5 lat temu, więc złomem trudno go nazwać.

28.03.2013 11:22
Martius_GW
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

Oprócz grafiki to żal.pl
Skoro batllefield to gra nastawiona na multi to po co robić kampanię na odwal się?
Myślałem, że railshootery to martwy gatunek, najwyraźniej byłem w błędzie.

28.03.2013 12:02
DM
odpowiedz
DM
156
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Rex - to mam nadzieje, że ta czwórka żołnierzy będzie z Force Recon, żeby to miało ręce i nogi... :)

28.03.2013 13:24
Gigsav
odpowiedz
Gigsav
45
Consigliere
Image

"Kurczę", "Dałem dyla tutaj", "Pieprznik", "Raban"

28.03.2013 15:49
Morgul Maugoth
odpowiedz
Morgul Maugoth
132
Konsul

Audiowizualny bajer, ale reszta to syf, glupota goni glupote, szkoda.

28.03.2013 20:25
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
154
vel barth89

Morgul Maugoth --> czemu głupota? :) Akurat mi to troszkę przypomina coś między BF3 a BC2.

28.03.2013 21:56
dj_sasek
odpowiedz
dj_sasek
98
Freelancer

Analiza fest...

29.03.2013 14:26
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
154
vel barth89

dj_sasek --> z pewnością będzie ich więcej po każdym większym materiale z BF-a 4 :)

29.03.2013 14:43
DM
odpowiedz
DM
156
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

można jeszcze dodać do analizy, że kompletnie zmienił się kąt trzymania broni, jest więcej obszaru po prawej widocznego, minimapa jest większa, czas i animacja przeładowania M16 jest dokładnie taka sama

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze