Battlefield 4 - analiza pierwszego gameplaya - barth89 - 28 marca 2013

Battlefield 4 - analiza pierwszego gameplaya

Stało się. EA i DICE oficjalnie każą nam się przygotować "4" bitwy. By wywalone z wrażenia jęzory za bardzo nam nie wyschły, otrzymaliśmy pierwszy trailer, a także bardzo długi i starannie przygotowany przez speców od marketingu (ktoś przecież musiał wybrać moment, który ma grę sprzedać) gameplay, który u każdego fana pierwszoosobowych strzelanin wywołać ma obfity ślinotok. Zapraszam do analizy tegoż (gameplaya, nie ślinotoku).

Materiał trwa nieco ponad 17 minut i dzieje się na nim naprawdę sporo (mimo nieregularności tempa akcji), ale mamy bardzo ważny punkt odniesienia - Battlefielda 3. Jakie zmiany widać na pierwszy rzut oka? Czy DICE zmieniło swoje podejście do przedstawiania kampanii dla pojedynczego gracza? Czy zapożyczenia dotyczą tylko Battlefielda 3? Sprawdźmy!


0.03 - taki początek może zmylić... Sielanka? Niekoniecznie.

0.41 - ale facjata! Czyżby Frostbite 3?

0.44 - nie wiem dlaczego, ale podczas pierwszego oglądania tego gameplaya już w tym momencie wiedziałem, że nasze relacje z innymi żołnierzami będą bardziej zbliżone do serii Bad Company, aniżeli dosyć 'chłodnego' w tej kwestii Battlefielda 3. Nasi koledzy wydają się mieć bardzo specyficzne charaktery, nie są bezbarwni. Zwróćcie na to uwagę podczas dalszego oglądania materiału.

1.18 - a nie mówiłem?

1.42 - i bum. Zaczyna się 'akcja właściwa'.

1.56 - sprawdzanie magazynku. Oskryptowane? Być może, ale jeśli nie... szalenie przydatna rzecz w multiplayerowym trybie hardcore!

2.00 - to już na pewno było oskryptowane.

2.23-2.40 - te światła... Tak, to musi być nowy Battlefield i nowy Frostbite! Na efekty świetlne już nie będę zwracał uwagi podczas dalszej analizy (poza jednym momentem), bo właściwie cały filmik to kompilacja genialnych efektów świetlnych. Ale przecież z tego słynie Frostbite... Delektujcie się.

3.09 - kto by pomyślał, że nawet kurzem/pyłem można się zachwycić?

3.27 - animacje, animacje, animacje.

3.29 - czy on specjalnie nie wyczuł tych drzwi? Jeśli było to zamierzone to bardzo fajnie wyszło.

3.53 - komunikaty radiowe w nowym Battlefieldzie ponownie z najwyższej półki. Oby polska wersja brzmiała równie przekonująco (da się bowiem zauważyć małą przepaść między multiplayerowymi komunikatami po angielsku i polsku, mimo naprawdę doprej polskiej lokalizacji).

4.16 - PEGI 18.

4.26 - nie jestem audiofilem, ale wydaje mi się, że odgłosy wystrzałów brzmią identycznie jak w "trójce". Ale czy to źle?

4.45 - no i mamy pierwsze wybuchy. Wydaje mi się, że prezentują się lepiej niż w poprzedniej odsłonie. Są jakieś takie bardziej 'ogniste'.

4.53 - patent znany nam już z gier konkurencji. Brakowało go w Battlefieldzie, fajnie, że takowy się pojawi (zapewne również w multi) - przydatna rzecz.

5.07 - pięknie prezentują się te ich mundury. Widać sporą dbałość o szczegóły - kieszonki, kabury, saszetki... Aż ciężko się człowiekowi robi.

5.30 - las! Coś pięknego! Prezentuje się o niebo lepiej niż w Battlefieldzie 3. Jeśli tak wyglądającą florę dostaniemy także w multi to zapowiada się niebywałe kampowanie. A na serio - las wygląda jak żywy. A jakby tak Frostbite 3 pozwolił na efekty spadania liści pod wpływem ostrzału?

5.56 - Half-Life 2? Bardzo efektownie wyglądają te ptaki.

6.02 - to jest właśnie ten moment, kiedy po raz kolejny zwracam uwagę na światło. Słońce autentycznie oślepia. Rzecz jasna nie jest to nowość, ale to fakt godny odnotowania.

6.11 - zwróćcie uwagę na chlapanie wody.

6.38 - wydajemy rozkazy? W singlu? Z animacją?

6.45 - no i zaczyna się oskrzydlanie. Możemy też zwrócić uwagę na destrukcję otoczenia rodem z Bad Company 2.

7.07 - animacja prowadzenia 1:1 z Battlefielda 3.

7.12 - kurz!

7.29 - elementy w multi powinny falować na wietrze tak jak te taśmy.

8.23 - i kolejny rozkaz skupienia ognia na przeciwnikach.

8.26 - odgłosy wystrzałów w Battlefieldzie 4 po prostu miażdżą! Cofam to co napisałem wcześniej - jest lepiej niż w 3.

8.38 - znacie skądś ten odgłos?

8.45 - a ten model postaci?

8.55 - i tą animację?

9.10 - i pojawia się wsparcie...

9.13 - cóż za ogień! Żeby to nie było oskryptowane...

9.50 - wydajemy rozkaz śmigłowcowi?

9.57 - aczik. A po co te punkty?

10.00 - dym, pył, dym, pył...

10.21 - i trochę spokoju (do czasu).

10.40 - zwróćcie uwagę jak światło przechodzi między spojeniami okien.

11.12-12.58 - peszek. I zaczyna się destrukcja otoczenia i cała masa skryptów.

13.04 - i znów akcja zwalnia.

13.49 - Bear Grylls?

14.18 - tekst rodem z Bad Company.

14.57 - DICE wycięło od kolegów z Danger Close jedną z największych (i nielicznych) zalet Medal of Honor: Warfighter - prowadzenie pojazdów.

15.18 - woda na szybie (zachowująca się zgodnie z prawami fizyki).

16.40 - bum bum bum buuuum, bum bum bum buuuuuuuum.


Czekamy na więcej materiałów!

A jakie wrażenie na was wywarł omawiany gameplay?


<Spodobał ci się tekst? Wpisy i felietony przypadły ci do gustu? Polub growo&owo na Facebooku ^^ Znajdź mnie też na Google+>

barth89
28 marca 2013 - 09:10