Jaszczomb

Miąższ rozrywki

najnowszepolecanepopularne

Polecane przez Jaszczomb

Szaleństwo nabijania platyn i korupcja sceny trofeowej na PlayStation Network

1990 dni nabijania trofeów. 611 platyn, 30,802 pucharki łącznie, chociaż do czasu wrzucenia tego do sieci pewnie wpadło kilkanaście kolejnych. Gracz Hakoom wbił maksymalny poziom na PlayStation Network, a pomimo to nie przestaje poszerzać swojej kolekcji. Gracz doskonały czy niezrównoważony maniak?

czytaj dalejJaszczomb
17 grudnia 2013 - 12:14

Hotline Miami 2 wycina sceny gwałtu, czyli jak sukces ogranicza niezależnych deweloperów.

Dennaton Games, twórcy Hotline Miami, po udostępnieniu dema dwójki zostali skrytykowani za udawaną scenę gwałtu w tutorialu. Postanowili wyciąć ten element w wersji finalnej.

czytaj dalejJaszczomb
7 września 2013 - 01:13

#YOLO, czyli permadeath i gra, w którą zagrasz raz w życiu

‘To chcecie permadeath czy pedofilię? Obie koncepcje są równie atrakcyjne dla graczy’. To cytat z prekursora gier MMO, profesora Richarda Bartla, podczas konferencji developerów indie. Jakkolwiek druga propozycja mnie zbytnio nie interesuje, tak z jedyną i nieodwołalną śmiercią w grach romansuje od czasu trybu hardcore w Diablo II. I nie jest to najprostszy związek, ale szalenie rajcowny.

czytaj dalejJaszczomb
19 sierpnia 2013 - 00:34

Thief 4 - zapowiedziana śmierć serii?

Thief 4 został spisany na straty niemal od razu. Bo pewnie uproszczą, bo będzie mniej mroczny, bo to nie te czasy. I o ile to były typowe narzekania fanów starszych serii, twórcy zdecydowali się pokazać na tegorocznym E3 gameplay. Garett z łuku zasadził headshota dostając przy tym 40 punktów doświadczenia, a tym samym zręcznie wykradł resztki nadziei entuzjastów serii na godny powrót Thiefa. Nie wszystko jednak stracone!

czytaj dalejJaszczomb
2 sierpnia 2013 - 16:48

Tydzień KotORowy #5 Potęga, władza, kobiety i ciastka. Uroki ciemnej strony mocy

„Teraz widzisz, Lone Starr, że zło zawsze wygrywa, bo dobro jest głupie.” - Lord Hełmofon, Kosmiczne Jaja.

Okrucieństwo, manipulacja, brak skrupułów. Cechy prawdziwego Lorda Sithów, bezwzględnego antyrycerza Jedi. Wyrzucenie restrykcyjnego kodeksu Jedi w międzygalaktyczną otchłań. „Nie ma emocji, jest spokój”? Powiedz to temu wspaniałemu Jedi, którego właśnie podduszam Mocą! Szkoda tylko, że KotOR zamiast wyrachowanego manipulatora pozwala mi być co najwyżej beztroskim siedmioletnim tyranem wśród pięciolatków. Ale też jest fajnie!

Tekst zawiera śladowe ilości spoilerów.

czytaj dalejJaszczomb
20 lipca 2013 - 12:56

Tydzień KotORowy #2 Trzeci KotOR na miarę naszych czasów

Gdy okazało się, że tajemniczy projekt The Old Republic to MMO, a nie trzeci KotOR - w internecie zawrzało, a jakaś cześć serca każdego fana obumarła. Przecież najlepsze rzeczy występują w trylogiach - Ojciec Chrzestny, Powrót do Przyszłości, Władca Pierścieni, Indiana Jones (tak, to trylogia!), Trylogia sienkiewiczowska, wreszcie samo Star Wars. Poza tym, furtka zostawiona w dwójce daje tyle możliwości! Ta gra musi powstać!

Tekst zawiera spoilery w akapicie ‘Fabuła’.

czytaj dalejJaszczomb
16 lipca 2013 - 07:50

Tydzień KotORowy #1 Dyskusja o SW: KotOR część 1

Star Wars: Knights of the Old Republic to niezapomniana gra autorstwa studia BioWare mająca wielu oddanych fanów. Dzisiaj mamy specjalną okazję - w ten poniedziałek mija okrągłe 10 lat od premiery klasyka. By to uczcić, wraz z MaKaBem przygotowaliśmy dla Was KotORowy tydzień! W ciągu najbliższych dni spodziewajcie się wpisów poruszających różnorodne tematy związane z grą. Na końcu znajdziecie rozpiskę, a tymczasem zapraszamy na nasze wspominki dotyczące KotORa.

Uwaga - dyskusja zawiera drobne spoilery.

czytaj dalejJaszczomb
15 lipca 2013 - 09:30

Postapokaliptyczna przystawka - Recenzja I Am Alive

Wielbiciele postapokaliptycznych klimatów narzekać nie mogą. Dopiero co premierę miało okrzyknięte najlepszą grą obecnej generacji The Last of Us, na E3 zapowiedziano sandboxowego Mad Maxa, pod nimi przejeżdża Metro : Last Light, a przecież czternasty raz Fallout sam się nie przejdzie. Każda jego część. Czy pośród takich gigantów jest miejsce dla niewielkiego I Am Alive?

czytaj dalejJaszczomb
11 lipca 2013 - 23:29

Hannibal - podsumowanie sezonu bez spoilerów.

Historia dr Hannibala Lectera na ekranie to przykład na to, że widz sam nie wie, czego chce. Gdy widownia poznała inteligentnego kanibala, który jedynie pomagał w schwytaniu innego mordercy - chcieli go więcej, bez zbędnych historii w tle. Tak powstał potworek Hannibal z 2001 roku. Okazało się, że ciężko jest stworzyć film wyłącznie o Lecterze, utrzymując go w dobrym smaku i przyjaznym klimacie mild gore z trzymającą się kupy fabułą. W którą stronę poszli twórcy nowego serialu Hannibal?

czytaj dalejJaszczomb
30 czerwca 2013 - 14:54

Piękno sadyzmu w grach

Obrzucę tego strażnika monetami, a gdy zbierze się podnoszący je tłum ludzi, strzelę w gościa zatrutą strzałką, by wpadł w morderczy szał i zabił ich wszystkich. Potem wyłącze Assassin’s Creeda i pójdę smacznie spać. „Cooo, nie wyjdziesz na ulicę i nie zaczniesz zabijac ludzi?!”

czytaj dalejJaszczomb
25 czerwca 2013 - 00:21

E3 2013 Paraolimpiada w Rzymie - Ryse : Son of Rome to samograj.

Podczas konferencji Sony, zaraz po pokazaniu wyglądu czwartej GrajStacji, prezes Sony Pictures (z kiepskim kolażem seriali i filmów wytwórni w tle) zaczął mówić o dostarczaniu obrazów ruchomych specjalnie dla Graczy. Filmy na największej konferencji growej? Dobrze, że Microsoft odpuścił sobie swoje „tv, tv, tv”. Chwila... Oni też pokazali projekt filmu, tyle że nieco subtelniej. Pokazali Ryse : Son of Rome.

czytaj dalejJaszczomb
15 czerwca 2013 - 17:57

Czy to dobrze, że twórcy gier lecą sobie z nami w kulki?

E3. To tutaj najwięksi twórcy na rynku omawiają, prezentują, a czasem nawet grają w nadchodzące gry. Przy sportówkach wypowiadają się gwiazdy danych dyscyplin wyuczonym „w mojej grze ważna jest płynność. Dobrze, że nowy Madden jest płynny”, przy sequelach oferują nam więcej tego samego z drobnym powiewem świeżości (i dostajemy takie Dragon Age 2... Inquisition może być FPSem, już mi wszystko jedno), a zupełnie nowe IP uderza zwykle efektownym (mającym niewiele wspólnego z samą grą), prerenderowanym trailerem.

Czasem, dla zwiększenia hype’u wokół gry, pokazywany jest gameplay. Nie zawsze jednak giganci rynku grają z nami fair.

czytaj dalejJaszczomb
12 czerwca 2013 - 02:17

Opowieść o leczeniu zombie miast zwykłego zabijania ich? "In the Flesh" udowadnia, że można!

Ile razy już narzekaliśmy na przesilenie nieumarłych w mediach? Od Nocy Żywych Trupów Romero zdążyło powstać ponad 600 filmów, w których nieumarli przybierali różne formy i kształty. Ciężko jednak znaleźć obraz w tej tematyce, który odszedłby od gatunku horroru lub/i komedii. Inwazja zombie to przecież doskonały temat do rozterek moralnych – te jednak zostają zwykle umniejszane kosztem budowania poczucia bezsilności czy efektownych dekapitacji ożywionych zwłok.

Trzyodcinkowy serial BBC In the Flesh postanowił odrzucić podstawę gatunku - odwracające uwagę zabijanie zombie - stawiając na aklimatyzację leczonych zmartwychwstalców w świecie, który jakiś czas temu poradził sobie z ich masowym opuszczeniem trumn.

czytaj dalejJaszczomb
5 czerwca 2013 - 17:41