E3 2013 Paraolimpiada w Rzymie - Ryse : Son of Rome to samograj. - Jaszczomb - 15 czerwca 2013

E3 2013 Paraolimpiada w Rzymie - Ryse : Son of Rome to samograj.

Podczas konferencji Sony, zaraz po pokazaniu wyglądu czwartej GrajStacji, prezes Sony Pictures (z kiepskim kolażem seriali i filmów wytwórni w tle) zaczął mówić o dostarczaniu obrazów ruchomych specjalnie dla Graczy. Filmy na największej konferencji growej? Dobrze, że Microsoft odpuścił sobie swoje „tv, tv, tv”. Chwila... Oni też pokazali projekt filmu, tyle że nieco subtelniej. Pokazali Ryse : Son of Rome.

Z tego, co zaprezentowali, wnioskujemy, że możemy siekać bezmyślnie całym jednym atakiem, ale wszystko sprowadza się do efektownych wykończeń QTE. Jest też blok, a dobrze wymierzony w czasie odpali kontrę. Typowa siekanka? Nie do końca.

Jak informuje Mark Serrels z serwisu Kotaku, walka polega na combo składającym się z dwóch ciosów, po czym włącza się finiszer QTE. Redaktor jednak, czy to z recenzenckiej ciekawości, czy z zapatrzenia się na naprawdę ładnie wyglądające otoczenie, nie zdążył odpowiedniego przycisku wcisnąć. I co? Efektowne zakończenie obrzydliwie krótkiego combo doszło do skutku. Czyżby błąd gry? Redaktor umyślnie zaczął wciskać złe przyciski, po czym odłożył pada. Jego postać nie przestała masakrować przeciwników.

Skonfundowany nieco, pan Serrels spytał pracownika Cryteku (twórców gry) o to niepokojące zjawisko. „Czemu gra zaliczała mi zabójstwa, nawet gdy się myliłem?”. Usłyszał krótkie „Nie chcemy, by gracz się denerwował.

"nasza gra dużo wybacza"
Według Cryteku, nowa generacja przyniesie sztuczną inteligencję nie tylko dla wrogów, ale też dla protagonistów. Czy dosadniej - nasz udział nie jest już w grach potrzebny. Tylko im przeszkadzamy. Oni spędzają tysiące godzin na tworzeniu gry. Dlaczego mieliby ryzykować, że Gracz zrobi coś nie po ich myśli, a w efekcie, broń boże, jego odbiór gry będzie się różnił z tym, co oni sobie zamierzyli?

Nie mamy informacji na jakim poziomie trudności grał redaktor, czy był to początek filmu... znaczy gry, być może przeciwnicy byli póki co jedynie bandą wymoczków, dla których nie opłacało się tworzyć animacji zwycięstwa nad bohaterem... Co to za beznadziejne wymówki mi do głowy przychodzą. Skopali sprawę. Gra wygląda na slasher, a wydawanie komend tworzenia formacji, wyrzucenia włóczni czy wskazania celu katapulcie dowodzeniem nie nazwiemy.

Autor tekstu o tej wpadce wysnuł ciekawy wniosek. Gra frustruje go tym, że nie chce go frustrować.

Jak to mówią - dzieło powinno bronić się samo. Jednak póki nie wyjdzie Xbox One (a Ryse, jako tytuł na start, wraz z nim), Crytek postanowiło sprostować parę rzeczy w wywiadzie dla REV3Games.

Twórcy stawiają przede wszystkim na wrażenia podobne do tych co w filmach. Pasek życia pojawia się tylko podczas walki, a cały projekt nadzoruje prawdziwy reżyser filmowy. Mają też być do odblokowania różne egzekucję, ponad setka takowych, a Kinect wychwyci komendy głosowe. Gra ma być jak najbardziej przystępna.

Hej, nie ratujecie swojej sytuacji!

Nie usłyszymy też od Cryteka o Quick Time Eventsach. Polecają patrzeć na to jak na okazję. Przeciwnika zabijemy tak czy inaczej, jednak gdy zdążymy wcisnąć wyświetlający się przycisk zyskamy więcej expa, odzyskamy trochę życia, a scenka będzie nieco bardziej brutalniejsza. Najbardziej niepokoi jednak zdanie „możesz mashować jeden atak i przejść grę. Dobry timing jednak zagwarantuje ci dużo bonusów”. Ekipa Cryteka chyba na gruponie znalazła podwójny bilet na naukę strzelania sobie w stopy i podzieliła się nim z Microsoftem.

Pozostaje teraz pytanie - czym jest Ryse? Ładnie wyglądającym tytułem startowym? Odpowiedzią Xboxa na serię God of War (haha)? Dziwi zapowiedź multiplayera - chyba tylko co-op jest opcją w tej paraolipiadzie. Nie jesteśmy Graczami, by oferowano nam marchewkę albo trochę mniejszą marchewkę. Potrzebujemy kija. Przegrałeś - nie dostaniesz z powrotem ostatniej godziny gry, jesteś słaby, cierp! Lekki masochizm wpisany jest w nasze hobby, bo tylko to daje jakąkolwiek satysfakcję. To jak granie w pokera bez pieniędzy. A tego nie chcemy.

Press X to stop reading. We will stop reading for you now.

POW!

Jaszczomb
15 czerwca 2013 - 17:57

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
18.06.2013 22:01
pieprzota
2
Junior

"Nie chcemy żeby gracz się denerwował"??? Śmiech na sali! Przecież najlepsza zabawa jest wtedy, gdy jest się na granicy frustracji i jedzie się na granicach opanowania! Jak, w takim razie, ma wyglądać rozwój gracza? Jak ma nabierać doświadczenia? Gdzie pocenie się by zdobyć platynę?
ŚMIECH NA SALI.

19.06.2013 10:33
👍
odpowiedz
jelun
19
Legionista

Jestesmy graczami wiec potrzebujemy kija... Nasuwa mi sie jednak pytanie czy developerzy rzeczywiscie robia gre (film) dla graczy czy wesoly brutalny teatrzyk ktory cieszyl bedzie kazdego nowobogackiego ktory postawi pod swoim tv Xboksa Jeden i bedzie mogl wszechobecnym efekciarstwem zadziwic nie posiadajac nawet zadnych umiejetnosci ludzi ze swojego otoczenia? Nie wiem dokad to zmierza, niedlugo chcac pograc w cos dobrego bede musial kupowac konsole z kolejnych generacji WSTECZ...

"Według Cryteku, nowa generacja przyniesie sztuczną inteligencję nie tylko dla wrogów, ale też dla protagonistów."
NIECH PO PROSTU POWIEDZA ZE PRZYNIOSA SZTUCZNA INTELIGENCJE DLA GRACZA ZEBY NIE MUSIAL SIEDZIEC PRZED TV!

Zrobmy Ryse zeby samo za nas gralo, drajwatary zeby za nas sie scigaly... co jeszcze pytam...?

No i sie zdenerwowalem z rana

Spoko tekst:)