Gry w walce z rakiem - omadaha - 18 października 2010

Gry w walce z rakiem

Poza tradycyjną funkcją rozrywkową gry wykorzystywano już wcześniej wielokrotnie między innymi dla celów szkoleniowych (wojsko, pracownicy wykwalifikowani), prezentacyjnych i edukacyjnych. Serwis Kotaku postanowił zorganizować konkurs, który pokaże, że branża elektronicznej rozrywki może stać się częścią ważnych akcji społecznych, takich jak walka z rakiem.

Różowa wstążka, czyli międzynarodowy symbol walki z rakiem piersi eksponowana jest zawsze wtedy gdy stowarzyszenia i organizacje uruchamiają coroczne akcje edukacyjne lub prowadzą działania mające na celu aktywizację kobiet. Kotaku postanowił uczynić tę walkę motywem przewodnim jednego ze swoich cyklicznych konkursów. Użytkownicy mieli za zadanie przesłać pracę związaną tematycznie z walką z rakiem piersi, zawierającą charakterystyczny symbol przedstawiający różową wstążkę. Efekty możecie zobaczyć w galerii.

Ja też chcę się przyczynić do szerzenia wiedzy, dlatego pozwolę sobie w tym miejscu przytoczyć kilka liczb: jak wskazują wyniki, 6 na 10 kobiet, u których po badaniach przesiewowych zdiagnozowano i leczono raka piersi może mieć taką samą długość życia, jak średnia w populacji. Aby możliwa była wczesna diagnoza konieczne jest jednak regularne samobadanie i coroczna kontrola tzw. mammografia.

omadaha
18 października 2010 - 11:47

Czy twoim zdaniem gry mogą być skutecznym nośnikiem kampanii społecznych?

Tak, niezależnie od tematu (liczy się forma) 80,4 %

Tak, ale tylko w przypadku "lżejszych" tematów (np. akcje żywieniowe, pomoc starszym) 3,9 %

Nie 15,7 %

Nie mam zdania 0 %