W Internecie pojawiły się pierwsze informacje na temat drugiej gry z cyklu Risen, która będzie nosić podtytuł Dark Waters. Kolejny, długo oczekiwany produkt studia Piranha Bytes znów pozwoli wcielić się w rolę bezimiennego herosa, ale tym razem przygoda nie będzie toczyć się na Farandze. Stylistycznie gra zostanie utrzymana w pirackiej konwencji, a w jej trakcie zwiedzimy kilka malowniczo położonych wysepek. W rozwinięciu artykułu pierwsze obrazki oraz bardzo interesujące informacje na temat rozgrywki i platform docelowych.
Na początek drobna, ale za to istotna uwaga. Nie wiem czy zaprezentowane w galerii obrazki do końca oddają faktyczny stan rzeczy, czy zostały one podrasowane przez autorów gry. Na oficjalnej stronie prezentowane są jako "artworki", nie jako "screenshoty". Dla laika różnica może i niewielka, ale dla fanów gier jednak bardzo ważna.
A teraz fakty:
- Gra zostanie utrzymana w konwencji pirackiej, ale nie spodziewajmy się klimatów Piratów z Karaibów. Autorzy otwarcie mówią, że chcą zerwać z typowym wizerunkiem postrachów mórz. U nich będą to typowi bandyci pływający statkami, a nie długobrode tłuściochy z drewnianymi nogami i papugami na ramieniu.
- Głównym bohaterem gry jest Bezimienny z pierwszej gry, który po wydarzeniach na Farandze osiadł w małej, portowej osadzie Caldera. Nasz śmiałek jest wrakiem człowieka i topi smutki w alkoholu.
- Bohater nosi okular należący do nieżyjącego już Inkwizytora Mendozy, ale ukrywa go pod przepaską.
- Inkwizycja powróci jako jedna z frakcji, drugą istotną grupą będą piraci. Inkwizytorzy przebywają w kryształowej fortecy nieopodal Caldery i stąd próbują walczyć z Tytanami.
- Świat będzie znacznie większy niż w „jedynce”, a składać się on będzie z kilku wysp.
- Pomiędzy wyspami będzie można podróżować statkiem, nie wiadomo na razie, czy bohater będzie mógł posiadać jeden na własność.
- W morzu żyją potwory zdolne zaatakować statek.
- Na wyspach będziemy mogli pokonywać duże dystanse, prawdopodobnie za pośrednictwem teleportów.
- Autorzy obiecują skomplikowaną historię, w której wybory bohatera doprowadzą do różnych konsekwencji (witamy prawdziwego spadkobiercę Gothica!).
- Zadania poboczne będą bardziej skomplikowane od tych z „jedynki”.
- W grze pojawią się znani z „jedynki” bohaterowie, m.in. Carlos, Patty i Gregorius Steelbeard.
- Gra ma być bardziej realistyczna od pierwowzoru, choć charakterystyczne elementy dla serii, jak np. magia, nie zostanie usunięta.
- Bohater bedzie mógł korzystać z broni palnej, pistoletów i strzelb.
- Koniec z jednoelementowymi zbrojami. Bezimienny będzie mógł zakładać osobno buty, paski, rękawice, kurtki, portki, kapelusze, itd.
- Bohaterowie niezależni będą rozmawiać pomiędzy sobą.
- Wszyscy bohaterowie niezależni będą zajmować się swoimi codziennymi sprawami i wykonywać różne prace.
- Powrócą stare stwory (Gnomy), ale pojawią się też zupełnie nowe. Jest już pewne, że pojawi się znany z serii Gothic Pełzacz.
- Na wyspach żyć będą neutralne zwierzęta: dziki, małpy, itd.
- W nocy pojawią się zupełnie inne potwory, niż w dzień.
- Animacje zostały zrealizowane techniką motion capture.
- Autorzy mocno popracowali nad animacjami twarzy.
- Gra jest już ukończona w 80%!
- Platformy docelowe: Xbox 360, PlayStation 3 i PC.