StarCraft - garść mało znanych ciekawostek - TommiK - 2 marca 2011

StarCraft - garść mało znanych ciekawostek

Ostatnio coraz więcej przyglądamy się tematyce e-sportu. W ramach tej nowej rubryczki  i pracując nad kolejnym tekstem o jednym z legendarnych pro-gamerów, dzisiaj zamieszczam kilka raczej mało znanych faktów i ciekawostek związanych z serią strategii Blizzarda.

W pierwszym kwartale 2008 sprzedano 9 milionów kopii StarCrafta.
4,5 miliona kupili mieszkańcy Korei Południowej.

Pula nagród pierwszego turnieju StarCrafta II w Korei Pd. była 100 razy większa od sumy nagród fundowanych w turnieju w USA.

W Korei Pd. w pierwszego StarCrafta wciąż gra 4,9 miliona osób. Dla porównania - w Stanach Zjednoczonych ta liczba jest 25 razy mniejsza.

StarCraft to 70% e-sportu uprawianego w Korei Pd.

Premiera pierwszej części kosmicznej strategii zbiegła się w czasie z utworzeniem w Korei pierwszej ligi pro-gamingowej. Wkrótce zawodowi gracze zaczęli organizować się w drużyny i przyciągać sponsorów, takich jak Samsung.

BoxeR / Emperor, zwany też "Michaelem Jordanem StarCrafta", kiedyś przez 17 miesięcy utrzymywał się na 1. miejscu rankingu najlepszych zawodników. Ocenia się, że w szczytowym momencie popularności wzbogacił się o ponad milion dolarów.

Średnie zarobki pro-gracza w StarCrafta w Korei Pd. wynosiły w 2010 roku 60 000 $. Średnie pobory obywateli tego kraju to 16 291 $.

Profesjonalni gracze mają zazwyczaj od 15 do 30 lat. Średnia wieku to 20,4 lat.

Wielu zawodników studiuje na wirtualnych uniwersytetach, zdobywając tytuły naukowe w planowaniu rozgrywki i innych high-techowych przedmiotach. Podjęcie studiów odsuwa też w czasie pobór do wojska (w Korei Pd. służba jest obowiązkowa).

W 2005 roku, w każdej chwili przynajmniej 1 a maksymalnie 4 kanały telewizyjne transmitowały mecze w StarCrafta.

Już wkrótce Blizzard rozpocznie walkę o nowych klientów.

StarCraft II sprzedał się w liczbie miliona sztuk w ciągu pierwszych 24 godzin. Dla porównania - sprzedaż iPada podczas pierwszej doby wyniosła 120 000 sztuk.

Pro-gamerzy trenują po 8-10 godzin dziennie.

Prędkość bicia serca u zawodowego gracza potrafi sięgnąć 160 uderzeń na minutę, czyli tyle samo, co u zawodowego koszykarza.

StarCraft trafił do Księgi Rekordów Guinessa jako "Gra, która przyciągnęła największą widownię podczas zawodów" - 120 tysięcy widzów.

Źródło

------------------------------------------------------

Osoby, które interesują klimaty e-sportowe, odsyłam m.in. do felietonów poświęconych życiorysom i wpływowi takich zawodników, jak BoxeR czy Fatal1ty. Dla tych, których mogło ominąć - mała anegdota o popularności StarCrafta wśród koreańskich polityków oraz nasza ostatnia dyskusja o tym, czy e-sport trafi do mainstreamowej telewizji.

------------------------------------------------------

Podobało się? No to klik:

W pierwszym kwartale 2008 sprzedano 9 milionów kopii StarCrafta.
4,5 miliona kupili mieszkańcy Korei Południowej.
Pula nagród pierwszego turnieju StarCrafta II w Korei Pd. była 100 razy większa od nagród
fundowanych w turnieju w USA.
W Korei Pd. w pierwszego StarCrafta gra wciąż 4,9 miliona osób. Dla porównania - w
Stanach Zjednoczonych ta liczba jest 25 razy mniejsza.
StarCraft to 70% e-sportu w Korei Pd.
Premiera pierwszej części kosmicznej strategii zbiegła się w czasie z utworzeniem w Korei
pierwszej ligi pro-gamingowej. Wkrótce zawodowi gracze zaczęli organizować się w drużyny
i przyciągać sponsorów, takich jak Samsung.
BoxeR / Cesarz, zwany też "Michaelem Jordanem StarCrafta", kiedyś przez 17 miesięcy
utrzymywał się na 1. miejscu rankingu najlepszych zawodników. Ocenia się, że w szczytowym
momencie popularności zarobił ponad milion dolarów.
Średnie zarobki pro-gracza w StarCrafta w Korei Pd. wynosiły w 2010 roku 60 000 $.
Średnie pobory obywateli tego kraju to 16 291 $.
Profesjonalni gracze mają zazwyczaj od 15 do 30 lat. Średnia wieku to 20,4 lat.
Wielu zawodników studiuje na wirtualnych uniwersytetach, zdobywając tytuły naukowe
planowaniu rozgrywki i innych high-techowych przedmiotach. Podjęcie studiów odsuwa w
czasie pobór do wojska (w Korei Pd. służba jest obowiązkowa).
W 2005 roku, w danej chwili przynajmniej 1 a maksymalnie 4 kanały telewizyjne
transmitowały mecze w StarCrafta.
StarCraft II sprzedał się w liczbie miliona sztuk w ciągu pierwszych 24 godzin.
Pro-gamerzy trenują po 8-10 godzin dziennie.
Prędkość bicia serca u zawodowego gracza potrafi sięgnąć 160 uderzeń na minutę.
StarCraft trafił do Księgi Rekordów Guinessa jako "Gra, która przyciągnęła największą
widownię" - 120 tysięcy widzów.
TommiK
2 marca 2011 - 20:08