Długi gameplay z Battlefield 3 - analiza - barth89 - 1 września 2011

Długi gameplay z Battlefield 3 - analiza

Rozsiądźcie się wygodnie. W sieci pojawił się ponad 50-minutowy gameplay z Battlefield 3. Nie jest on zmącony montażem, więc przez prawie godzinę możemy przyglądać się grze multi w nienarodzonym jeszcze (acz poczętym) dziecku DICE.

Dodatkowo pokusiłem się o mini-analizę filmu i wyszczególnienie najciekawszych, moim zdaniem, fragmentów. Tak, obejrzałem cały gameplay. I to dokładnie...

Zacznijmy od informacji ogólnych:

  • Mapa - Operation Metro
  • Tryb - Rush
  • Klasy - Inżynier (do 30.00), Medyk (od 30.01)
  • Przejście do kolejnej części mapy - 30.40 

Teraz nieco konkretów (podzieliłem je na kategorie):

1. Gameplay

  •  Animacje postaci (15.03 ; 16.51 ; 19.05 ; 39.34)
  • Animacje zabicia nożem (18.40 ; 35.35 ; 43.30)
  • Animacje wskakiwania na przeszkody (4.07 ; 17.54 ; 39.45 ; 46.08)
  • Pływanie (7.50)
  • Pod ostrzałem LAV-25 (8.45 ; 25.20)
  • Uniknięcie śmierci pod kołami LAV-25 (15.25 ; 21.08)
  • Destrukcja otoczenia (17.04 ; 33.18 ; 38.55)
  • Wąskie gardło, czyli "jedz pestki - będziesz martwy" (0d 31.40)
  • J.w. od drugiej strony (45.00)
  • Niewidzialna ściana (16.07)
  • "Zawias" (13.40)
  • Niezłe komunikaty radiowe (4.22 ; 4.49 ; 8.30 ; 18.50 ; 40.31 ; 41.06)

2. Mapa i otoczenie

  • Wszechobecny dym (3.30 ; 11.40 ; 39.56)
  • Aktywność otoczenia, bajery wizualne (14.10 ; 14.31 ; 15.17)

3. Wyposażenie

  •  Wygląd apteczki (6.30 ; 18.15 ; 29.16 ; 46.00)
  • Wygląd skrzynki z zaopatrzeniem (31.12 ; 35.30)
  • Defibrylator (33.33 ; 34.34 ; 39.24 ; 46.25 ; 49.18)

4. Menusy

  •  Ekran customizacji postaci (0.30 ; 25.55)
  • Chat przy oczekiwaniu na odrodzenie (3.00 ; 33.42)
  • Ekrany podsumowujące (10.00 ; 19.54 ; 37.14 ; 49.40) - zwróćcie uwagę na ładny dym w tle ;)

5. Odznaczenia

  • Baretka (32.20 ; 35.40)
  • Awans + nowy perk (35.43) 

Wnioski na koniec? Gra wygląda ładnie, ale nie tak ładnie jak na poprzednich prezentacjach (ale kto się martwi grafiką? Przecież to Battlefield!), destrukcji otoczenia (ze względu na specyfikę mapy) zbyt wiele nie uświadczyliśmy, HUD jest bardzo ładny, czytelny i przejrzysty, jeśli przejedzie po nas LAV-25 nie oznacza to, że już nie żyjemy, animacje wymiatają, przyznawanie odznaczeń przypomina to z BF2, kiedy kończy się czas muzyka nerwowo przygrywa, przy awansie słyszymy główny motyw BF3. Tyle ode mnie. A jakie są Wasze odczucia?

barth89
1 września 2011 - 20:48