Dev's choice czyli nowa reklama Battlefield 3 i zdecydowana przesada EA - barth89 - 10 grudnia 2011

Dev's choice, czyli nowa reklama Battlefield 3 i zdecydowana przesada EA

Wiemy dobrze, że w tym roku w kategorii strzelanin doszło do starcia Battlefield 3 vs Modern Warfare 3. Doszły nas też słuchy o zaczepnej (żeby nie powiedzieć agresywnej) polityce EA, które na każdym kroku puszczało pstryczka w nos swojemu konkurentowi. Pomijając kwestię jakości samych gier i to, że każdy lubi co innego i sam doskonale potrafi dostrzec plusy/minusy obu produkcji (a myślę, że domyślacie się po czyjej gameplayowej stronie jestem), to niektóre elementy tej polityki były wręcz chamskie. Najnowszą reklamę uważam za przegięcie:

Pamiętacie inne zaczepki? Było ich kilka... 

Od samego początku było wiadomo, że walka będzie zażarta. Myślę jednak, że jako gracze bylibyśmy dalece bardziej zadowoleni, gdyby odbywała się ona tylko i wyłącznie w przestrzeni rozgrywki, a nie marketingu i polityki.

Przykładów nieuprzejmości ze strony EA (ale także DICE) w stosunku do twórców marki Call of Duty jest wiele. Po targach E3 deweloperzy przyznali się, że nie wpuścili od razu przedstawicieli Infinity Ward i Activision na pokaz Battlefielda 3, lecz kazali im czekać kilka godzin w kolejce. Mieliśmy też sytuację, w której adres www.modernwarfare3.com przekierowywał na stronę najnowszego Battlefielda. EA stwierdziło także, że za kilka lat marka Call of Duty nie będzie już w ogóle istnieć. Przed samą premierą mogliśmy też obejrzeć reklamę, w której wyraźnie podkreślone zostają słowa "above and beyond the call":

Teraz ta najnowsza reklama, która zgodna z prawdą nie jest na pewno. Nie da się przecież obiektywnie powiedzieć, że Battlefield 3 jest lepszą (pod każdym względem, jak twierdzi reklama - grafiki, kampanii i multi) grą niż Modern Warfare 3, bo przecież tak nie jest. Każdemu podoba się co innego i to co może dla kogoś być wadą w Modern Warfare 3, dla innej osoby może być zaletą (tak samo w przypadku Battlefield 3).

Powiem jedno - nie podoba mi się taka polityka i taki marketing, hasło "Battlefield 3 is the clean winner" uważam za śmieszne, a tytuł z reklamy powinien brzmieć "dev's choice".

barth89
10 grudnia 2011 - 15:31

Popierasz tak agresywną politykę deweloperów i twórców?

Tak 26,6 %

Nie 62,8 %

Nie obchodzą mnie polityka i marketing rynku gier wideo 10,6 %

Komentarze Czytelników (43)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
10.12.2011 23:01
odpowiedz
_MyszooR_
12
Legend

I dobrze, bo call of duty to odgrzewane gowno, juz nawet nie kotlet, a gowno... co roku coraz gorsze.

10.12.2011 23:05
odpowiedz
Torebka
6
Junior

Przecież tutaj nie chodzi o to, która z marek jest lepsza. Chodzi o to, że EA reklamuję swoją produkcje na tle MW3, porównując ją jako tą lepszą. Ale najbardziej boli mnie ten fakt, że EA właśnie porównuję swoją grę do czegoś innego. Prosty przykład: seria Batman, czy też Skyrim. Czy Twórcy tych gier wciskają na chama do głów odbiorców, że ich produkt jest lepszy od produktów innych? Nie. Gracze sami ODKRYWAJĄ te gry i sami je OCENIAJĄ.
Kiedy zobaczyłem tą pierwszą reklamę BF3, myślałem, że EA jest konkretnym gigantem w świecie gier, który może sobie pozwalać na takie ostre zagrywki. Ale kolejne reklamy - przegięcie pałki to mało powiedziane.
Tak jak wyżej napisałem, wciskanie na chama do głów odbiorców swojej produkcji (niczym chore reklamy w TV) to przysłowiowe strzelenie sobie w nogę/stopę/kolano.

10.12.2011 23:10
battle man
😐
odpowiedz
battle man
38
Crystal Skull

Czuję się zbulwersowany. Jak widać ta "wojna" stała się nieczysta. Czekamy na odpowiedź CoD'a.

10.12.2011 23:40
😁
odpowiedz
zanonimizowany589187
21
Konsul

Battle man ha ha ha czym niby activision ma odpowiedziec?... niech zrobia filmik porownujacy mw3 do mw2 lub black opsa i pokaza co takiego wielkiego zmienili i jaki to jest najlepszy fps na swiecie, jak to mowili w swoich filmikach przentujacych call of duty mw 3.

10.12.2011 23:42
Patsy
odpowiedz
Patsy
28
Chorąży

nie usprawiedliwiam EA , tylko mówię, że to co zrobili to mały psikus w porównaniu do tego co serwuje graczom Activision i Bobby Kotick. Jeżeli to jest przegięcie to czym jest COD elite, dyskryminację pc, windowanie cen gier, drogie DLC.

11.12.2011 08:27
odpowiedz
Dessloch
207
Legend

to jeszcze nie wprowadzili tego przepisu, ze mozna w reklamie porownywac produkty i mowic ze jeden lepszy od drugiego?
przeciez to juz mieli wprowadzic z 6-7 lat temu...

przeciez to reklama. Obudz sie.
jesli jestes fanem cod to sie nie zgodzisz, a jak jestes fanem bf3 to sie zgodzisz.

reklamy nigdy prawdy nie mowia. zreszta nie takie ich zadanie.

nie moga klamac, czyli np powiedziec ze bf3 jest na frostbite5. ale moga powiedziec ze jest na najbardziej zaawansowanym graficznie silnikiem.

nie jest to nic zlego. na tym polega marketing.

11.12.2011 12:06
mixtape7123
odpowiedz
mixtape7123
60
Konsul

EA to chuje do kwadratu ja wiem ze można reklamować swój produkt najlepiej jak sie da ale ta reklama że bf3 jest lepszy pod kazdym względem od MW3 to juz cios ponizej pasa infinity ward powinno ich zniszczyć, dać taką reklame ze DICE zamknie pysk raz na zawsze

11.12.2011 12:12
battle man
📄
odpowiedz
battle man
38
Crystal Skull

Koksik590 - Z całym przekonaniem mówię, że to jest chamskie mimo to, że BF jest za***isty i bardzo go lubię za MP.

11.12.2011 14:11
odpowiedz
zanonimizowany789322
28
Senator

Hehe, hate gonna hate... :D

Ludzie, w gruncie rzeczy obie gry są ok, bo każda się komuś podoba(czyt. każda ma swoje plusy i minusy; ja akurat grałem tylko w MW pierwsze i trochę w drugie, więc nie mnie oceniać) i to się liczy. Jak wam przeszkadzają wszelkie zagrywki twórców, to po prostu je ignorujcie. Im przecież chodzi o to, żeby zwrócić uwagę graczy na siebie.

11.12.2011 14:15
helias16
odpowiedz
helias16
81
Glorious PC gamer

Wszystkie reklamy w telewizji przekonują że ich produkt jest lepszy od pozostałych więc czemu miało by być inaczej z reklamami gier? To nie jest pierwsza reklama w której jest bezpośrednio powiedziane że nasz produkt jest lepszy od produktu innej firmy

11.12.2011 15:02
rog1234
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

Zdecydowana przesada. Chęć reklamy produktu to jedno, ale kampania tak agresywna sprawiła, że "wojenka" na patyki między "fanami" Battlefieldów i CoDów przeniosła się ponad bandę dzieciaków, a weszła tak wysoko, że aż do oficjalnych materiałów promocyjnych... co będzie za parę lat? "Nie kupuj xyz bo jak kupisz to znaczy że jesteś debilem"? Największy błąd jaki tu popełniono to wymienienie z nazwy konkurenta. Takich rzeczy się po prostu nie robi, to potwornie odpychające, zwłaszcza opierając się na bandzie ludzi z jakiejś strony internetowej.

11.12.2011 15:11
Face SHit
odpowiedz
Face SHit
76
Pan Sołtys

Przydało by się teraz powiedzenie : ,,Co za dużo to nie zdrowo !"

11.12.2011 15:52
vit123
odpowiedz
vit123
129
no pain no game

Sam nie lubię takich przepychanek ale bardzo mi się nie podoba postawa blogera barth89 - bo tutaj mamy wielki najazd na EA ( nie mówię że niezasłużony ) ale jakoś nie widziałem żeby przy okazji ( https://www.gry-online.pl/newsroom/bobby-kotick-prognozuje-ea-nie-zarobi-na-star-wars-the-old-republic/zffa4d ) kiedy szefostwo w postaci pana wszech wiedzącego B. Koticka jechało po SWTOR zabrał głos ktoś z gry-online ani z blogerów mieliśmy tylko info bez komentarza ze strony piszącego Olka.
Dziwi mnie to i nie widzę powodu żeby nagle teraz wpadać w święte oburzenie bo dwa koncerny wydawnicze walczą między sobą.

11.12.2011 15:53
rog1234
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

vit123
Jest pewna różnica między wypowiedzą (nawet kogoś tak znaczącego w branży) a materiałem promocyjnym. Kotick też przesadził, ale przynajmniej nie była to reklama.

11.12.2011 15:55
odpowiedz
Lutz
171
Legend

Viti, sa blogi i "blogi", merytoryka wiekszosci wypocin gameplayowych gwarantuje wylacznie odslony reklamowe i raczej glownie o to chodzi.

11.12.2011 16:00
vit123
odpowiedz
vit123
129
no pain no game

Sedno jest w tym że tutaj wiesza się psy na EA ( ponownie - zasłużenie ) a w drugą stronę już nie.

11.12.2011 18:54
Barthez x
😊
odpowiedz
Barthez x
151
vel barth89

vit123 --> oczywiście, że Activision nie jest święte. Problem w tym, że zawsze raczej kibicuje się pretendentowi i to on zazwyczaj wzbudza większą sympatię, natomiast w tym przypadku jest tak, że z obu wydawców to właśnie Activision wykazywało o wiele mniej agresji. A co do tej informacji, którą przytoczyłeś w [36] - nie jestem w stanie pamiętać wszystkiego co się działo, a poza tym pojedyncze przypadki zaczepek zdarzają się często. Po prostu w tej sytuacji, o której traktuje wpis, uznałem, że EA "przegło pałę", bo to któraś z kolei zaczepka, a do tego bardzo krzywdząca dla MW3 (którego wielkim fanem nie jestem).

11.12.2011 19:12
odpowiedz
Dessloch
207
Legend

tak, tylko ze wcale nie krzywdzi graczy mw3, a raczej zacheca do sprobowania bf3.

reklamuja sie,z e po prostu sa lepsi.
bez przesady, nic w tym zlego.

ponownie. Jest to reklama. Nie jest zabronione robienie tego typu reklam, w PL prawie tez mozna.

zadko kto z tgo korzysta, ale jednak korzysta.
z reguly obraca sie przeciwko temu co robi ta reklame, ale proby sa.

12.12.2011 11:01
odpowiedz
EjPii
52
Pretorianin

Pochwalili się prawdziwym głosowaniem graczy i już wielkie oburzenie. To nagroda od graczy po głosowaniu i można się nią chwalić - nie wiem co jest w tym złego.

12.12.2011 11:14
odpowiedz
zanonimizowany775544
13
Generał

Oo Tak dobrze zrobili;p

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze