Czekam na Crimson Shroud - Pita - 3 lutego 2012

Czekam na Crimson Shroud

Mój ulubiony twórca gier wideo – Yasumi Matsuno, ojciec Tactics Ogre, Final Fantasy Tactics oraz Vagrant Story od jakiegoś czasu pracuje w Level-5. Którego to z kolei bardzo nie lubię, poza Laytonem. Owocem owej niecodziennej – ponieważ wizje RPGów Matsuno i Level-5 odbiegają od siebie w stopniu ogromnym – współpracy, będzie gra wchodząca w skład zestawu Guild01 na 3DSa. I właśnie pojawiły się pierwsze screeny z tej produkcji.

Cytując za Siliconera: "Tactics Ogre developer, Yasumi Matsuno, is developing one-fourth of a Level 5 game for the Nintendo 3DS, titled Guild01. Matsuno’s part of the game is a tabletop RPG for the 3DS, and is called Crimson Shroud. Level 5 updated the Guild01 website with information on the game today.

In Crimson Shroud, you play as Giaque, who’s referred to as a “Chaser” in his late 20s. No, not the Quidditch position. Chasers are people who track down goods and other individuals for a profession. Along with Giaque are two other characters.

Since Crimson Shroud attempts to emulate a tabletop RPG, dice rolls are involved in some form. The game’s story is told in a visual novel-like format, shown below. Hitoshi Sakimoto is handling the music for the music. You can also take a peek at a map of one of the areas in the game below, called Rahab Palace:

The other three games in Guild01 are: Maiden Liberation (shoot-em-up by Suda51), Air Porter (baggage collection game by Seaman creator Yoot Saito), and Weapon Rental Shop de Omasse."



Na chwilę obecną ta gierka od Matsuno jest dla mnie najważniejszym powodem, żeby kupić 3DSa – ufam temu człowiekowi, ponieważ każda jego gra ma coś w sobie.

Final Fantasy Tactics nie tylko okazał się dla mnie najlepszym Finalem i jedną z ciekawszych historii fantasy, ale również świetnym wprowadzeniem do taktycznych RPG, która doskonale wykorzystywała mitologię całej serii. Vagrant Story po dziś dzień jest moją ulubioną grą, niezwykle sprytnie stworzonym połączeniem RPGa akcji, walki w turach i gry action-adventure, z bardzo skomplikowaną fabułą i doskonałą oprawą. Wreszcie Tactics Ogre, które jest po prostu najlepszym taktycznycm RPGiem w historii i najlepszą historią w grach wideo przy sporej dozie nieliniowości.

Final Fantasy XII mnie co prawda nie powalił, ale momenty nad którymi pracował Matsuno są łatwe do zauważenia i jest wśród nich kilka niesamowitych perełek. Nawet jego mniejsze produkcje w stylu Final Fantasy Tactics Advance, czy MadWorlda coś w sobie miały i podobno w Level-5, po raz pierwszy będzie miał okazję skończyć jakąs grę od początku do końca.

Życzę mu powodzenia – bo FFTA było sterowane odgórnie, FFT pocięte, Tactics Ogre miało za mało czasu, przy FF12 „podobno odszedł”, zaś do MadWorld pisał jedynie fabułę. Grafika mi się podoba – bo przypomina Vagrant Story, wiem, że fabuła na pewno będzie co najmniej dobra a rozgrywka przyjemna. Martwi mnie troszeczkę replayability i długość gry, ale… to YAZZ. Jemu oddałbym swoje wszystkie nisz-gierki, kota, śniadanie i oszczędności. „Jaram się!”.

Gra wygląda jak wprawka przed czymś większym, a nie zapominajmy, że YAZZ mówił, że chciałby jeszcze zrobić grę jak Vagrant Story. Obym się tego doczekał ;)!

PS: Wybaczie krótką notkę, ale umieram na przeziębiono-grypo-angino-bezorobicio-zimno-tak-starkowie-mieli-racje-zima-nadeszła-coś

Pita
3 lutego 2012 - 15:27