Pita

pixelowy potwór

najnowszepolecanepopularne

Wielka tajemnica - recenzja Kara no Shoujo

Steampunk w grach wideo - o Arcanum, Thiefie, Niebiosach Arkadii. O magii i parze.

Tactics Ogre: Let Us Cling Together - moja gra roku 2011

Pikselowa sztuka - recenzja Mother 3

Gry dla fabuły - czym są visual novels?

Retrospektywa: Planescape, gra w którą (wciąż) trzeba zagrać

Warriors All-Stars

Lubię tytuły, w które można grać bez przerwy godzinami, ale i odpalić na chwilę. Jeszcze fajniej jeśli łączą w sobie zarówno odczucie progresu, jak i bicie własnych rekordów. Chodzone bijatyki Koei są dla mnie takimi grami - szybkimi, prowadzącymi do czegoś, relaksującymi.

czytaj dalejPita
19 września 2017 - 16:28

River City Underground - czy chodzone bijatyki jeszcze mają prawo bytu?

Odpowiadając - mają.

Uwielbiam chodzone bijatyki. Kocham Final Fight. Zagrywam się do dzisiaj w Streets of Rage 2. Dragon’s Crown uważam za świetny tytuł, a Dynasty Warriors wielbię. Nie obce mi były też “Kadilaki i Dinozaury”, boski Punisher, czy pecetowe Little Fighters. Nie obce mi były chodzone bitki na Pegazusa, gdy miałem go jako jedyną konsolę.

czytaj dalejPita
18 września 2017 - 14:53

Ys SEVEN zajrzał na PC - ze skutkiem!

Ys Seven nareszcie pojawił się na zachodzie. I kto miał wiedzieć ten wie - to udana konwersja bardzo dobrego jRPG-a, z serii znanej z ogromnej dynamiki, przygodowego klimatu oraz doskonałej ścieżki dźwiękowej.

czytaj dalejPita
18 września 2017 - 14:39

Recenzja Redout

Pita ocenia: Redout
85

Red-out – zjawisko utraty przez pilota statku powietrznego przytomności w wyniku napłynięcia krwi do górnej części ciała (szczególnie do głowy i mózgu). Pilot doświadcza red-outu w wyniku działania przeciążenia przy manewrach "przez brzuch" samolotu.

Uwielbiam WipEouta i niesamowicie ucieszyłem się z Omega Collection. Ale zarazem to już było - i dostałem piękną kompilację zamiast nowego produktu. Spoglądając na wyniki sprzedaży, ze smutkiem przypuszczam, że WipEout przypuszczalnie jest martwy, co nie oznacza, że martwy jest sam gatunek. I Redout jest tego dobrym przykładem.

czytaj dalejPita
11 września 2017 - 19:35

Romance of the Three Kingdoms XIII: Fame and Strategy Expansion Pack

Pita ocenia: Romance of the Three Kingdoms XIII
85

Romance of the Three Kingdoms XIII: Fame and Strategy Expansion Pack to najważniejsza ze strategii, w które nie zagrasz. Kupno Dynasty Warriors 5 zmieniło mnie jako gracza. Najpierw trochę pośmiałem się z formuły, ale potem chodzona bijatyka w 60 klatkach, z masami postaci i ładnymi bohaterami (tak, lubię ładne postaci w grach) kupiła moje serce. Zasłuchiwałem się w muzykę, zagrywałem się w misje, ściągałem tapety i wreszcie chwyciłem po książkę źródłową dla fabuły serii - Romans Trzech Królestw/Opowieści o Trzech Królestwach (chiń. upr.: 三国演义; chiń. trad.: 三國演義; pinyin: Sānguó Yǎnyì).

czytaj dalejPita
17 maja 2017 - 10:56

Recenzja Toukiden 2 - siekaj potwory, nie zważaj na story

Pita ocenia: Toukiden 2
85

Jeżeli ktoś kazałby mi sprzedać mu Toukidena 2 w windzie, powiedziałbym że to drużynowe Diablo TPP osadzone w japońskiej mitologii. Ze średnią grafiką, natomiast masą zawartości. I od autorów Dynasty Warriors.

czytaj dalejPita
24 kwietnia 2017 - 10:51

Recenzja Yakuzy 0 - cichy hit, kolejny powód do posiadania PlayStation 4!

Pita ocenia: Yakuza 0
90

Kiedy za pomocą pomarańczy w efektowny sposób powaliłem złoczyńców, którzy chcieli ograbić moje Pachinkowe królestwo, hodowane, ma się rozumieć właśnie po to, żeby zainwestować w siebie biliony yenów wiedziałem, że Yakuza jednak mi się nie przejadła.

Nadal jest szalona, świetnie reżyserowana, dynamiczna, a na dodatek sprawniej poprowadzona, ładniejsza oraz lepiej napisana niż kiedykolwiek. Dla takich gier trzymam PlayStation 4.

czytaj dalejPita
4 lutego 2017 - 14:32

Bundle: Nowe Storybundle posiada sporo fajnych książek (o grach).

Jeżeli chcecie poczytać o powstawaniu FTL, game designie, czy historii D&D to nowe Story Bundle wydaje się miejscem idealnym dla Was.

czytaj dalejPita
28 listopada 2016 - 15:01

Final Fantasy Brave Exvius jest naprawdę przyjemne!

Gacha, ładne sprajty, fabuła przypominająca Final Fantasy IV i masa mechanik z Puzzle & Dragons. Ciekawe połączenie!

czytaj dalejPita
3 lipca 2016 - 11:01

Dokąd zmierzają dusze? O przyszłości i przeszłości From Software.

 “…it was never our real motive for From Software to be the Dark Souls-only company.”

From Software zaczynało od produkcji oprogramowania biurowego. Z nadejściem pierwszego PlayStation przeistoczyło się w producenta niszowych, zachłyśniętych Ultimą Underworld gier RPG i pseudo-symulacji mechów, o których słyszeli nieliczni. Jednak w ciągu swojej już 30 letniej historii, dzięki uporowi i szlifom tej samej formuły wyrośli na jednego z najbarwniejszych producentów gier wideo.

Seria Souls zaczeła znaczyć wiele. Hidetaka Miyazaki jest jednym z tych twórców gier wideo, których się kojarzy, a ich gry uznawane są to za sztukę, czy za produkcje nie dla delikatnisiów, czy to znów za nowe gatunki gier wideo. Dla firmy to zbyt mało.

Miyazaki w pewnym, jakiś czas temu udzielonym, wywiadzie [klik] dał jasno do zrozumienia, że szykują się spore zmiany we From Software. Po pierwsze, twórca serii Souls nie lubi kontynuacji i podjął się tworzenia Dark Souls 3 tylko dlatego, bo projekt rozpoczęto zanim awansował. Po drugie, jest związany emocjonalnie z Armored Core i „nie mogą sobie pozwolić na zaprzestanie prac nad tą serią” [klik 2]. Po trzecie, gdzieniegdzie powiada się, że firmę interesuje VR.

W skrócie - nie chcą być kojarzeni jedynie z Dark Souls.

czytaj dalejPita
22 czerwca 2016 - 06:10