Tarzan na PC - Wspomnienia. - Staniu - 1 kwietnia 2012

Tarzan na PC - Wspomnienia.

Nie widzę swojego dzieciństwa bez gry o znanym tytule jaką jest Tarzan. Dlaczego z tak wielką miłością wspominam tą grę ? Otóż po pierwsze, była tworzona na podstawie bajki Disneya w czasach, gdy firma ta nie dotykała się takich seriali jak Hannah Montana. Po drugie była to produkcja bardzo dobrze wykonana pod względem graficznym(jak na tamte czasy). Mimo, iż to platformówka, to posiadała trójwymarowe elementy otoczenia, oraz dawała ciekawe możliwości w sposobie poruszania się po mapie. Trzecia i zarazem najważniejsza cecha Tarzana to grywalność, która kładła na łopatki wiele platformówek w tamtym czasie.

Podczas rozgrywki mogliśmy wcielić się w rolę tytułowego Tarzana, Jane, małpki Terka, oraz słonia Tantora. Każda z ww. postaci różniła się sposobem poruszania i walki. Ze łzami w oczach wspominam przemieszczanie się po dżungli dyndając na lianach czy zjeżdżając po pniach drzew. A propos, w grze mogliśmy doświadczyć czegoś więcej niż poruszania się w prawo przeskakując kolejne przeszkody. Trudno mi to wytłumaczyć, ale niektóre z poziomów wychodziły ze schematów. Jednym z nich była ucieczka przed spłoszonymi słoniami. W tym momencie kamera przechodziła w inny tryb. Dokładniej przedstawi Wam to poniższy filmik (5:30):

Dodatkowego klimatu nadawały wstawki z bajki, które mogliśmy oglądać przed rozpoczęciem niektórych zadań. Szczególnie w pamięci zapadła mi cut scenka poprzedzająca walkę z Saborem, czyli przerośniętym kociakiem, który nie przepadał za naszym bohaterem. Szczerze mówiąc ta walka przyśpiesza rytm mojego serca po dziś dzień. Kolejnym ciekawym elementem, o krórym wspomniałem wcześniej, było zjeżdżanie po konarach drzew. Podczas tego zadania musieliśmy wykazać się dobrym refleksem, ponieważ przeszkody pojawiały się dość nieoczekiwanie.

Do przejścia mamy 13 etapów, z czego Tarzanem sterujemy w 11. Dodatkowo od czasu do czasu możemy napotkać plansze bonusowe. System ich przechodzenia jest zbliżony do innych platformówek. Podczas przechadzki po dżungli natrafiamy na motylki, które pełnią rolę checkpointów. Zazwyczaj takich punktów na mapie było trzy. Jeśli podczas próby przejścia danego etapu nasza postać zginęła zbyt wiele razy, to musieliśmy cofnąć się do początku całej mapy.

Gra swoim wyglądem wyznacza teorię jakoby miała być przeznaczona tylko dla dzieci. Moim zdaniem nadaje się zarówno dla graczy najmłodszych jak i tych starszych. Podczas pisania tego tekstu tak bardzo wróciły do mnie wspomnienia, że postanowiłem odszukać starą płytkę z Tarzanem. Wiecie co ? ZNALAZŁEM !

Podoba Ci się jak piszę ? Zobacz jak nagrywam filmy: youtube.com/user/FirodVideo

Staniu
1 kwietnia 2012 - 18:42