Solucje umar造 - Grins - 26 sierpnia 2012

Solucje umar造

Pami皻acie jeszcze czasy, w których s這wo solucja, pojawiaj鉍e si w wyszukiwarce google przy danym tytule, oznacza這 i gra jest warta uwagi? Ja pami皻am - pami皻am równie gry, które przechodzi貫m z ca造m plikiem kartek przed monitorem. Wi璚 co posz這 nie tak, gdzie podzia造 si solucje? Zapraszam.

Moje najbardziej odleg貫 wspomnienie z solucj prowadzi mnie do czasów, gdy zagrywa貫m si na mier w produkcje studia Piranha Bytes – Gothic. Gdy nie mog貫m wykona jakiego zleconego mi zadania, si璕a貫m do kartek, które by造 moj drog awaryjn. Cho wszystko zawiera這 si w prostocie to gra z tak cie磬 na papierze sprawia豉 wi璚ej frajdy ni oczywiste rozwi頊ania aktualnych produkcji. Kto pomyla豚y w ogóle o napisaniu solucji dla gier takich jak Battlefield 3, Sleeping Dogs, Gears of War, Assassin’s Creed itd. ? To w豉nie jeden z czynników, który sprawia, 瞠 ca造 fun p造n鉍y z rozgrywki by znacznie lepszy ni ten, który dostajemy do dyspozycji teraz. 

Ewolucja solucji mia豉 swoje kolejne etapy. Tak jak ewoluowa cz這wiek, tak ewoluowa造 gry. Wraz z grami ewoluowa這 wszystko co orbitowa這 wokó nich. Z wielostronicowych opisów, gry przesz造 w er krótkich poradników, nast瘼nie dostawalimy tylko opisy tego co mo積a robi, by gra stawa豉 si 豉twiejsza. Z czasem mo積a by這 znale podpowiedzi, gdzie w danym miejscu na mapie znajdziemy jak znajdk. W ostatnim czasie popularne sta造 si filmy na youtubie – walkthrough. Tu sprawa jest o tyle dziwna, 瞠 niektórzy ludzie korzystaj z takich filmików nie tylko po to, by obejrze jak pokona dany etap, lecz nawet po to by przej gr (jakkolwiek to nie brzmi). Kto by pomyla dziesi耩 lat temu o tym, i w przysz這ci gry b璠zie mo積a przej za pomoc obejrzenia zwyk貫go filmiku. Z tym zjawiskiem spotka貫m si podczas ostatniej premiery Risen’a 2 na Xbox’a 360. W Internecie pojawi豉 si masa pyta, typu „Czy musz przej pierwsz cz by zagra w drug, czy b璠 wiedzia o co chodzi?”. Odpowiedzi by造 dla mnie szokuj鉍e. Jedna z nich brzmia豉 „Risen to jaka ci鉚這 wi璚 wypada這by przej i pierwsz cz. Ewentualnie pozostaj walkthrough na youtubie.”. 

Tu pojawia si pytanie – czy ludzie, którzy obejrz gr, a jedyn czynnoci jak wykonali podczas „grania” by這 klikanie myszk i zmienianie kolejnych czci filmu, mog nazywa si graczami? Je瞠li s鉅z, 瞠 tak to obrazek poni瞠j jest kierowany do nich.

Gier z pomocnym opisem by這 naprawd du穎. Niemal ka盥a produkcja wymaga豉 pomocy z zewn靖rz. Wspomniany wczeniej Gothic by jedn z najlepszych gier, wydanych ju w XXI wieku. A gier w XXI wieku pojawi這 si bardzo du穎. Aktualnie mamy ich a za du穎. Ostatnim wielkim tytu貫m, który wg mnie wymaga pomocy solucji jest Dark Souls. Gra bajecznie trudna, która przeznaczona jest raczej dla ludzi o nerwach ze stali.

Moje s這wa potwierdzaj si w internecie – wpisuj鉍 has這 „Solucja” w googlach, mamy dost瘼ne cztery dope軟ienia – kolejno „Solucja Gothic”, „Solucja pokemon”, „Solucja pokemon fire red” i „Solucja Risen2”. Z ostatnim rozwi頊aniem nie mog si zgodzi. Mimo, i Risen to wielki nast瘼ca Gothic’a – to wci嘀 nie wymaga solucji. Risen’a mo積a uzna za produkcj aktualn. Aktualne nie wymagaj pomocy. Je瞠li tak wygl鉅a dorastanie gier, to powinnimy pozosta wszyscy w przedszkolu.

Pozostaje zada sobie pytanie – czy to gracze zb章dzili, czy to w豉nie oni wymagali od producentów gier 豉twiejszych, czy mo瞠 to producenci wystawiaj nas na odstrza? Fakty s takie, 瞠 aktualne produkcje s proste jak granica pomi璠zy USA, a Kanad. Pomimo tego, 瞠 zabawa w aktualnych produkcjach wci嘀 stoi na ciekawym poziomie, to mi這 by這by zagra w co na wzór granicy mi璠zy Irakiem, a Iranem. 

Grins
26 sierpnia 2012 - 12:41
gry